Er zijn momenteel 91 auto's van de Ferrari Testarossa die in het rood rondrijden.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
Terwijl de waarde van de Ferrari Testarossa drie of vier jaar geleden een hoogtepunt bereikte, zijn de prijzen nu gestabiliseerd tussen 75.000 en 120.000 euro.
Ferrari Testarossa, Fl 401.300 / € 183.102
Tegenwoordig: Ferrari F12berlinetta, € 358.982.
testarossa (bn): roodharig.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Er staat één 599 SA geregistreerd, terwijl er van de 599 GTO 14 zijn. De F40 is met 14 stuks goed vertegenwoordigd. Uit welk jaar zijn de meeste auto's geregistreerd?
1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Gemiddelde kosten
Reken dus op gemiddeld 3.000 tot 5.000 euro kosten per jaar, wat redelijk blijft voor een Ferrari. Dit budget omvat het jaarlijkse onderhoud en de afschrijving van bepaalde onderdelen. Bij pannes swingen de kosten snel de pan uit, de kosten voor wisselstukken zijn traditiegetrouw exorbitant.
De Enzo werd aanvankelijk verkocht door Ferrari voor een bedrag van 450.000 euro, maar vanwege de beperkte oplage (400 stuks) waarin het Italiaanse merk de auto heeft gebouwd zijn de prijzen tegenwoordig aanzienlijk hoger. Wil je nu een Ferrari Enzo kopen, dan zul je al gauw 2 miljoen euro of nog meer moeten betalen.
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.
Deze versie van de Ferrari F12 is in Nederland geleverd van juli 2012 tot april 2017. De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 358.982. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 545 kW (740 pk) en een maximum koppel van 690 Nm.
Met een verkoopprijs van 65 miljoen euro is de Ferrari 250 GTO de duurste auto ooit verhandeld. Tenminste, waarvan de transactie bekend is gemaakt. Maar een verkoop van modellen als een Ferrari 250 GTO blijven nooit onopgemerkt.
De duurste Ferrari in onze lijst is de Ferrari 250 GTO. Van deze Ferrari zijn 39 exemplaren gebouwd en het was in 1962 Ferrari's topmodel in de racerij. Experts en verzamelaars beschouwen de 250 GTO dan ook vaak als de ultieme Ferrari.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
De 296 GTB is een teken van wat komen gaat, want de Purosangue, Ferrari's SUV, die in 2022 debuteert, zal naar verwachting een variant van dezelfde V6 bieden, met waarschijnlijk ook elektrische ondersteuning.
De F430 staat in de prijslijst voor 196.748 euro; de versie met de F1-versnellingsbak kost 207.093 euro. Kopers van de standaarduitvoering brengen 75.988 euro BPM binnen; eigenaren van een F430 F1 dragen 80.033 euro bij. De voorloper van de F430, de 360 Modena stond voor 181.480 in de prijslijst.
Prijzen Ferrari 296
Hoeveel de Ferrari 296 GTS in Nederland méér gaat kosten dan de 296 GTB (301.848 euro), is nog onduidelijk.
Het F1-Trac-tractiecontrolesysteem dat debuteerde op de 599 GTB Fiorano is ook terug te vinden in de California. In 2010 introduceerde Ferrari het “HELE” systeem. De naam staat voor “High Emotion, Low Emission”.