Hoeveel dagen geld terug?

Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang mag een terugbetaling duren?

Een consument die iets op internet koopt, kan zijn aankoop binnen 14 dagen na ontvangst ongedaan maken. De webwinkel moet de consument binnen 14 dagen na de annulering van de aankoop al het geld terugbetalen dat hij heeft betaald om het product geleverd te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe lang geld terug retour?

Binnen welke termijn krijg ik mijn geld terug? Als je binnen de bedenktijd het product retourneert, heb je recht op kosteloze teruggave van de aankoopsom als je die al hebt betaald. Je moet het geld zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de koopovereenkomst terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoeveel dagen recht op retour?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Heb je altijd recht op geld terug?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Rekenen - Hoeveel krijg je terug (geldsommen) - Juf Elise legt uit

33 gerelateerde vragen gevonden

Wat te doen als je je geld niet terug krijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Wat is binnen 14 dagen?

De 14 dagen termijn werkt als volgt. Als je bijvoorbeeld op 1 maart een product binnen hebt gekregen, dan heb je tot 15 maart om 12 uur 's nachts de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Extra rechten als consument
  • Recht op een goed product. Als consument heb je recht op een goed (deugdelijk) product. ...
  • Recht op bedenktijd. Koop je iets online? ...
  • Recht op informatie. Verkopers moeten je goed informeren over het product. ...
  • Recht op updates. ...
  • Brievenhulp. ...
  • Persoonlijk juridisch advies. ...
  • Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je na 30 dagen nog retourneren?

Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Consumenten hebben meestal bedenktijd als u iets op een bepaalde manier verkoopt, zoals online of per telefoon. Zij mogen tot en met 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract is bevestigd van de koop af. Dat mag zonder reden. U moet dit vóór de koop uitleggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe lang duurt een retour?

Hoe snel is mijn retour terug bij de afzender? Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Hoe moet je je geld terug vragen?

Ik vraag u vriendelijk om het door mij betaalde bedrag van [bedrag] euro binnen twee weken terug te betalen. U kunt het bedrag storten op rekeningnummer [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam]. Ik verwacht verder geen rekeningen meer van uw bedrijf te ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe vraag je je geld terug?

Als je geld hebt uitgeleend aan iemand en je wil dat terug, zorg dan dat je dat onomwonden tegen iemand zegt. Niks geen gesprekken beginnen met: “Hé, hoe is het eigenlijk met je kat?”, maar gewoon zeggen: “Yo, ik wil dat geld terug dat ik je geleend heb.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vice.com

Wat als je te laat bent met retourneren?

Als je niet op tijd retourneert, dan betekent dat niet meteen dat je geen ontbindingsrecht meer hebt. Je kunt het product dan nog steeds terugsturen en na ontvangst door de verkoper het aankoopbedrag terugeisen, maar je bent dan wel in verzuim met jouw terugzendverplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Hoeveel tijd heb je om een aankoop te annuleren?

Ik heb spijt van mijn koop op internet of via de telefoon. Koopt u iets via internet of de telefoon? Dan gelden de regels voor 'koop op afstand'. Volgens de wet heeft u 14 dagen de tijd om uw koop ongedaan te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Welke rechten heb je als klant?

Bij het aangaan van een koopcontract heeft u recht op:
  • een product zonder beschadigingen;
  • een compleet product;
  • een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
  • vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen bij een miskoop?

Wat kan ik doen bij een miskoop via Marktplaats?
  1. Stap 1. Controleer de advertentie. Het product moet eruit zien en werken zoals in de advertentie staat. ...
  2. Stap 3. Stuur een aangetekende brief. Komt u er niet uit met de verkoper? ...
  3. Stap 4. Start een rechtszaak. Reageert de verkoper niet op uw aangetekende brief?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe werkt 3 dagen bedenktijd?

Tijdens bedenktijd kosteloos afzien van koop

Na het tekenen van het koopcontract heeft u nog 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u het koopcontract heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd kunt u als koper alsnog afzien van de koop. U hoeft daarvoor geen reden op te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat betekent 30 dagen retour?

In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren. Binnen 30 dagen moeten het aankoopbedrag én de verzendkosten aan jou geretourneerd zijn, dit hoeft echter pas als de verkoper het artikel terug ontvangen heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Wat betekent binnen 3 dagen?

Binnen betekent dan 'voordat de periode afgelopen is', over betekent 'op het moment dat de periode afgelopen is'. Soms wordt binnen (vijf dagen) ook gebruikt in de betekenis 'na verloop van (vijf dagen), over (vijf dagen)'. Dat gebruik van binnen is geen standaardtaal. Tot over een week!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Kun je gestort geld terughalen?

Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken?

Om het geld terug te krijgen ben je afhankelijk van de ontvanger. Dit kun je doen: Neem contact op met je eigen bank. Er is namelijk sprake van een 'onverschuldigde betaling', dus degene aan wie je het geld hebt overgemaakt, is wettelijk verplicht om het je terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan je gegeven geld terugeisen?

Nee dat kan niet. Zodra het geld eenmaal is uitbetaald is er een overeenkomst van geldlening tot stand gekomen. De wet bepaalt dat de uitlener die een natuurlijk persoon is niet gebonden is aan een mondelinge overeenkomst van geldlening zolang het geld niet is uitbetaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtdoor.nl

Hoeveel keer in een jaar komt de klant in aanmerking voor geld terug bij vergeten abonnement?

Alle kosten die binnen je abonnement vallen, kun je terugvragen. Je abonnement moet dus wel op het moment van reizen geldig en geactiveerd zijn. Terugvragen kan tot uiterlijk 1 maand na reisdatum, met een maximum van 3 keer per kalenderjaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Waarom laat een scheet geluid?