Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
Van de Chiron Pur Sport bouwt Bugatti in totaal zestig exemplaren, waarvan er nog een handjevol beschikbaar is. De Super Sport moet je niet verwarren met de Super Sport 300+, waar er slechts 30 van beschikbaar waren. De 300+ is niet meer te bestellen, maar de Super Sport wel.
Bugatti is een autofabrikant die in 1909 is opgericht door Ettore Bugatti in Molsheim, Frankrijk. Overzicht van 34 personenauto-modellen van Bugatti.
De vanafprijs van de hypercar ligt momenteel op 2,7 miljoen euro. Met tonnen kostende opties en gepersonaliseerde verzoeken loopt het prijskaartje rap op. Van de nieuwprijs vloeit uiteraard 21 procent aan btw naar de staatskas, terwijl het bpm-bedraag nu 192.000 euro bedraagt.
Van de Centodieci zijn er slechts tien exemplaren geproduceerd, niet vreemd dus dat het prijskaartje navenant is. 'CR7' zou zo'n 8,5 miljoen euro neergeteld hebben voor de bolide.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
De duurste klassieke auto aller tijden is de 100 miljoen dollar kostende Bugatti Type 57 SC Atlantic. Er zijn er vier gemaakt. Drie zijn er bekend, maar de vierde is nog altijd spoorloos.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
Wie tegenwoordig zo'n oude Bugatti tegenkomt en er interesse in heeft, moet daarvoor de hoofdprijs betalen. Voor een originele Bugatti Type 35 ben je al gauw meer dan 2 miljoen euro kwijt. Een tweedehands EB110 kost al snel een miljoen euro.
Een Pur Sport kost volgens Paultan 95.000 euro per veertien maanden om hem alleen stil te hebben staan. Hou je hem langer, dan krijg je ook ander onderhoud. In totaal zou vier jaar onderhoud voor een Bugatti Chiron Pur Sport 350.000 euro kosten.
Hij vertelt hierin dat hij met het onderhoud van zijn twee Bugatti's ongeveer 22.500 euro (25.000 dollar) per jaar kwijt is. En dat is dan alleen nog maar voor het algemene onderhoud, waarbij een aantal filtertjes en vloeistoffen worden vervangen.
Met een prijs van 16,5 miljoen euro was de Bugatti La Voiture Noire destijds de duurste nieuwe auto ooit verkocht. Er gingen eerst geruchten dat Cristiano Ronaldo de eigenaar zou zijn, maar het management sprak dat later tegen. De voetballer ging voor een Bugatti Centodieci van een armoedige 8 miljoen euro.
Eén komt er nota bene naar Nederland: voor vijf miljoen euro exclusief belastingen - liefst 6,3 miljoen euro op Nederlands kenteken. De Mistral valt in Bugatti's collectie van zogeheten few-off modellen: gelimiteerde uitgaves met prijskaartjes van 5 (Divo) tot 11,5 miljoen euro (La Voiture Noire).
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Zo is hij onder andere gespot in de bekende Bentley Continental GT tijdens zijn periode bij Manchester United, maar deze is inmiddels verkocht. Verder reed hij onder andere in een Audi RS6, Rolls-Royce Phantom, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Porsche Cayenne, Audi Q7 en BMW M6.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
Lamborghini Miura
Een absoluut waanzinnige schoonheid. Marcello Gandini was nog maar net de twintig gepasseerd toen hij deze auto tekende, die vandaag volgens velen als de mooiste auto ter wereld wordt beschouwd.
Alex zijn auto is een Peel P50. Het voertuig staat bekend als de kleinste auto ter wereld. De auto is 1,37 meter lang, 1,04 meter breed en 1,20 meter hoog. Alex is zelf 1,80 meter lang.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
Bugatti Chiron
Zie hier de Bugatti Chiron. Deze Bugatti gaat maar liefst 420 kilometer per uur. De Bugatti Chiron heeft 1479 pk en rijdt dus wel lekker door.
De Range Rover Velar is uitgeroepen tot de mooiste auto ter wereld. De SUV werd vandaag bij de uitreiking van de World Car Awards 2018 op de New York International Auto Show gelauwerd met de prijs 'World Car Design of the Year'.