Basic-gebruikers kunnen op maximaal drie apparaten tegelijk zijn aangemeld. Opmerking: Als je een Basic-gebruiker bent, blijven alle apparaten waarmee je je vóór maart 2019 hebt aangemeld op de apparatenlijst staan, zelfs als je bij meer dan drie bent aangemeld.
Wanneer je twee Dropbox-accounts koppelt, kun je er eenvoudig tussen schakelen overal waar je Dropbox gebruikt, zonder dat je je telkens bij de één hoeft af te melden en bij de ander hoeft aan te melden. Je kunt je accounts koppelen op dropbox.com, in de Dropbox-desktopapp en de Dropbox iOS-app.
Meld je aan bij je Dropbox-account op alle apparaten en voeg vervolgens je bestanden en mappen toe aan de Dropbox-map op je computer, telefoon of tablet. De nieuwste versie van al je bestanden en mappen is beschikbaar op alle apparaten.
Sluit je andere toepassingen. Als je een van je Dropbox-bestanden hebt geopend in een andere toepassing, zoals Word, wordt het bestand mogelijk niet goed gesynchroniseerd. Sluit alle toepassingen behalve Dropbox, sluit het bestand, en open het vervolgens opnieuw in Dropbox.
Dropbox Basic is ons instap-abonnement, met 2 GB opslag voor het opslaan van en toegang tot je bestanden vanaf verschillende apparaten. Hoeveel opslag heb je bij Dropbox Basic? Met Dropbox Basic kun je 2 GB aan bestanden opslaan. We bieden ook betaalde abonnementen van 2 TB opslag of meer.
Het is eenvoudig om een Dropbox-map te delen met wie je maar wilt. Maak een gedeelde link naar de map die je wilt delen en verstuur de gedeelde link vervolgens via e-mail, chat of tekstbericht naar wie je maar wilt. Iedereen met de link kan het materiaal van de map die je hebt gedeeld, bekijken en downloaden.
OneDrive synchroniseren met uw computer
Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app. Meld u aan bij OneDrive met het account dat u wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Uw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met uw computer.
Een effen groene cirkel met een wit vinkje betekent dat je bestand of map volledig is gesynchroniseerd en offline beschikbaar is. 'Gesynchroniseerd' betekent dat alle wijzigingen die je in dit bestand of deze map hebt aangebracht, overal worden toegepast waar je toegang hebt tot je bestanden in Dropbox.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan. Synchroniseren van ondertitels bij een digitale film: de ondertitels gelijk laten lopen met het beeld.
Als u op zoek bent naar de synchronisatie-instellingen, selecteert u Start en vervolgens Instellingen > Accounts > Uw instellingen synchroniseren .
Dropbox-abonnementen voor individuele gebruikers
Meld je aan op dropbox.com. Klik op je avatar (profielfoto of initialen) in de rechterbovenhoek. Klik op Instellingen. Klik onder Algemeen op Account verwijderen.
De Dropbox-app voor Android heeft een internetverbinding nodig om bestanden te openen, weer te geven, te uploaden of te downloaden. Als je een van deze acties niet kunt uitvoeren, controleer je of je een goede wifi- of dataverbinding hebt en probeer je het bestand opnieuw te laden.
OneDrive is de Microsoft-cloudservice die u verbindt met al uw bestanden. Hiermee kunt u uw bestanden opslaan en beveiligen, delen met anderen en ze vanaf elke locatie op al uw apparaten openen. Wanneer u OneDrive een account van uw bedrijf of school gebruikt, wordt het soms 'OneDrive voor werk of school ' genoemd.
Als u niet met een account bent aangemeld bij OneDrive
In Windows 10 selecteert u OneDrive. In Windows 7 selecteert u onder Programma's, de optie Microsoft OneDrive. In Windows 8.1, zoekt u naarOneDrive voor Bedrijven, en selecteer vervolgens de OneDrive voor Bedrijven app.
Wat synchronisatie doet
Als uw telefoon synchroniseert, worden de gegevens van uw Google-apps vernieuwd en ontvangt u meldingen over updates.
Een conflicterend bestand is een bestand dat Dropbox maakt wanneer meerdere mensen gelijktijdig hetzelfde bestand bewerken. Er zijn drie situaties waarin een conflicterend bestand wordt gemaakt: Twee gebruikers brengen op hetzelfde moment wijzigingen aan in hetzelfde bestand.
Conclusie: wie echt niet veel ruimte nodig heeft, raden we op basis van de prijs Google Drive aan. Naast 15GB gratis opslagruimte zijn er voldoende tarieven om de capaciteit op maat van je zaak te kiezen. OneDrive is het beste alternatief, aangezien je dan voor een pakket met de Office-producten kunt gaan.
Dropbox Basic-accounts bieden gratis 2 GB opslagruimte. Onze meer uitgebreide abonnementen bieden meer opslagruimte: 2 TB bij een Dropbox Plus- of Dropbox Family-account, 3 TB bij een Dropbox Professional-account en 5 TB bij een Dropbox Business-account.
Wil je iets meer, dan kan je het best naar de Google Drive. Voor 1,99 euro per maand heb je 100 GB aan cloudopslag. Voor hetzelfde bedrag heb je bij OneDrive maar de helft. Bij iCloud krijg je 50 GB voor 99 cent per maand.
Dropbox biedt je 2GB gratis opslagruimte, wat aanzienlijk minder is dan Google Drive. Voor meer ruimte betaal je, op basis van een jaarcontract, 8,25 euro per maand voor 1TB. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor teams. Voor 10 euro per gebruiker per maand heb je 2TB aan opslagcapaciteit per gebruiker.