Het Bollywood-kanaal T-Series uit India is sinds 2019 het YouTube-kanaal met de meeste abonnees.
MrBeast is niet de eerste YouTuber met zoveel abonnees. YouTuber PewDiePie uit Zweden heeft op dit moment 111 miljoen abonnees. Op Twitter bedankt MrBeast iedereen die zijn video's bekijkt. Ook schrijft hij dat hij video's maken het allerleukste vindt om te doen.
Top 25 populairste Nederlandstalige YouTube-kanalen 2022
Enzo Knol is met 2,7 miljoen abonnees het populairste Nederlandstalige YouTube-kanaal. In de afgelopen negen maanden groeide Enzo met 40.000 abonnees (+1,5%), waarmee nummer twee StukTV heel minimaal is ingelopen (+50.000 abonnees).
Het gemiddelde? Zo'n 7,6 dollar per duizend views. Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Me at the zoo (Nederlands: Ik in de dierentuin) is het eerste filmpje dat werd geüpload op de internetwebsite YouTube. Het werd geüpload om 20:31:52 (PDT) op zaterdag 23 april 2005 door Jawed Karim, een van de oprichters van de website, onder de gebruikersnaam "jawed".
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Inkomen Enzo Knol
Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
Het is PewDiePie als eerste individuele YouTuber gelukt om de magische grens van 100 miljoen abonnees te bereiken. Het kanaal is van de Zweedse Felix Kjellberg. Hij werd vooral bekend door zijn komische gamevideo's.
PewDiePie – 110 miljoen (+1,9%) ✿ Kids Diana Show – 84,3 miljoen (+16,3%) WWE – 82,4 miljoen (+14,9%)
Tijdens een kwartaalbijeenkomst voor investeerder heeft Disney nu onthuld dat zijn gezamenlijke streamingdiensten nu op 221,1 miljoen betalende abonnees staat. Dit is een groei met maar liefst 14,4 miljoen abonnees. Hiermee is Disney langs Netflix gegaan. Deze streamer staat op circa 220,67 miljoen abonnees.
De app werd in 2017 uitgebracht, maar bestond al sinds september 2016 onder de naam Douyin voor de Chinese markt. De Chinese ontwikkelaar ByteDance lanceerde TikTok specifiek voor markten buiten China.
100,000 Abonnees - Silver Play Button. 1,000.000 Abonnees- Gold Play Button. 10,000.000 Abonnees - Diamond Play Button.
De bruto-omzet uit advertenties op YouTube betrof in 2017 8,15 miljard dollar, in 2018 11,155 miljard dollar en in 2019 15,149 miljard dollar.
Hoeveel YouTubers dus gemiddeld verdienen, is lastig te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen.
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Inkomsten per maand en per jaar
Als we er van uit gaan dat EnzoKnol zo'n 1500,- euro per dag verdiend, dan kunnen we ook berekenen wat hij per maand en per jaar verdiend. 1500,- euro keer 30 (dagen) is 45.000 euro per maand. Dat is 45.000 euro keer 12 (maanden), dus 540.000 per jaar.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Charli D'Amelio, 15 miljoen euro. Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro.
Daddy Yankee – Despacito. Met ruim 7,8 miljard views staat zomerhit Despacito van Luis Fonsi en Daddy Yankee op nummer twee in de top vijf. De track werd in 2017 uitgebracht en is binnen 203 dagen uitgegroeid tot meest bekeken video op YouTube (tot deze in 2020 werd verslagen door de huidige nummer één). Ongekend!