Als je probeert je account te ontgrendelen en het bericht krijgt dat je account definitief geblokkeerd is, kan onze Snapchat-ondersteuning het account niet voor je ontgrendelen.
Als je 5 keer achtereen met verkeerde gegevens hebt proberen in te loggen, krijg je de melding dat je account tijdelijk geblokkeerd is. Dit is uit veiligheid en ter bescherming van je account. Na 6 uur wordt de blokkade opgeheven.
Één of meerdere regels zijn overtreden.
Een tijdelijke blokkade betekent dat je binnenkort weer kunt inloggen. Een permanente blokkade betekent dat je niet langer toegang hebt tot je gebruiker.
Snapchat kan je account vergrendelen als je apps of plug-ins van derde partijen gebruikt, ongewenste of beledigende snaps verstuurt, te veel vrienden toevoegt zonder je account te verifiëren of als je account gehackt is. Als je Snapchat-account tijdelijk geblokkeerd is, dan kun je gewoonlijk terug inloggen na 24 uur.
Als je je account deactiveert: Je kunt je account weer activeren wanneer je maar wilt. Mensen kunnen je tijdlijn niet bekijken en kunnen niet naar je zoeken. Sommige gegevens kunnen zichtbaar blijven voor anderen (zoals chatberichten die je hebt verzonden).
Als u bij het aanmelden bij uw account een bericht ontvangt dat dit is vergrendeld, komt dit omdat activiteiten in verband met uw account onze Gebruiksvoorwaarden kunnen overtreden.
Je kunt misbruik op Snapchat, waaronder intimidatie, pesten of andere veiligheidsproblemen, altijd rapporteren. Meer informatie over hoe je content die je op Snapchat ziet of een Snapchat-account kunt rapporteren. Samen kunnen we Snapchat veilig houden en er een sterke community van maken.
Je Snapchat-account is mogelijk gehackt als je merkt dat er rare dingen gebeuren, zoals: Er wordt spam verzonden vanaf jouw account. Je kreeg bericht dat er iemand is ingelogd op jouw account vanaf een andere locatie, een ander IP-adres of een ander apparaat. Je moet steeds opnieuw inloggen bij de app.
Als een gebruiker je heeft geblokkeerd, vind je geen spoor van zijn account en kan je op geen enkele manier contact met hem opnemen vanaf je geblokkeerde account. Als een gebruiker je uit zijn vriendenlijst heeft verwijderd, vind je hem nog steeds in je vriendenlijst en kun je hem snaps blijven sturen.
Je ziet geen updates van de profielfoto van een contact. Berichten die je stuurt naar een contact dat jou heeft geblokkeerd hebben altijd maar één vinkje (bericht verzonden) en nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd). Het lukt niet om dat contact te bellen.
Je TikTok account is tijdelijk geschorst. Dit noem je ook wel een opschorting. Hierbij schakelt TikTok je account voor een bepaalde periode uit. Normaal gesproken is dit voor 24 uur, maar het kan ook langer zijn.
Niet-geautoriseerde applicaties van derden
Een plug-in of “tweak” is een invoegtoepassing die extra functionaliteit toevoegt die niet standaard is geïntegreerd in de officiële Snapchat-applicatie. Als je zulke plug-ins gebruikt of op je apparaat hebt geïnstalleerd, kun je problemen krijgen met inloggen.
Klik op de pagina op Contact Us. Je kunt ook contact opnemen met Snapchat via deze link: https://support.snapchat.com/i-need-help. Zodra je hebt geklikt op Contact Us, je landt op de Contact Us. Selecteer een onderwerp waarbij je hulp nodig hebt en volg de instructies op het scherm.
Eerst zul je een rode pijl onder de naam van de persoon zien verschijnen, wat betekent dat je Snap verstuurd is. Je kunt dan op het scherm tikken, het naar beneden slepen en loslaten om de pagina te verversen.
Als je een e-mail van Snapchat krijgt waarin ze aangeven dat je account tijdelijk geblokkeerd is, wacht dan 24 uur en probeer daarna opnieuw in te loggen. In het geval dat je account na 24 uur nog steeds geblokkeerd staat, kun je het proberen te deblokkeren via deze link.
Je kunt de foutmelding 'Inlogprobleem' krijgen als je probeert in te loggen of een nieuw account probeert aan te maken bij Snapchat op een geroot Android-apparaat. Als je Android-apparaat geroot is en je niet kunt inloggen: Unroot je Android-apparaat. Verwijder apps en plug-ins van derden.
Je kan je account niet gebruiken op twee accounts tegelijk en als je het probeert, wordt je uitgelogd op je andere apparaat.
Vrienden kunnen niet zien hoe vaak je een Verhaal hebt bekeken, maar wel dát je hun Verhaal hebt bekeken of een screenshot hebt gemaakt.
Waarom? Deze zijn vanzelfsprekend openbaar omdat alle gebruikers het kunnen bekijken, vandaar dat Snapchat een eeuwigdurende licentie heeft om je live-stream tentoon te stellen, uit te zenden, openbaar te promoten in willekeurige media en distributiemethoden.
In principe blijven snaps maximaal 24 uur beschikbaar om te bekijken voor de ontvanger. Wanneer je een bericht verstuurt, kun je instellen hoe lang de ontvanger ernaar mag kijken, alvorens het plaatje of de chat definitief verdwijnt. Is je bericht na een dag überhaupt niet bekeken, dan verdwijnt hij alsnog voorgoed.
Wat is de reden van de blokkade
De meest voorkomende reden is dat het wachtwoord van jou e-mail is gehackt. Er wordt dan veel spam verstuurd vanuit jouw e-mailadres door iemand anders.
Klik op Privacy en veiligheid. Ga naar Veiligheid en klik op Geblokkeerde accounts. Bovenaan je lijst met geblokkeerde accounts zie je de opties Alles of Geïmporteerd. Klik op Alles om alle accounts te zien die momenteel zijn geblokkeerd.
Op Twitter rondhangen kan risico's met zich meebrengen, zoals met ieder online platform. Toch kun je zorgen dat je zo min mogelijk risico loopt om je locaties te delen, met vervelende mensen te maken te krijgen of zelfs om gehackt te worden. In deze tip vertellen we wat je kunt doen om Twitter veilig te gebruiken.