Hoelang heb je recht op geld terug?

Koop je iets via het internet of per telefoon? Dan heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Binnen die termijn mag je: Het product bekijken, net als in een gewone winkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Heb je altijd recht op je geld terug?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoe lang heb je recht op retourneren?

In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Ook bij tweedehands of vintage producten. De bedenktijd geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak. Lees meer over uw bedenktijd bij een koop op afstand op de website van ACM ConsuWijzer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is de wettelijke terugbetalingstermijn?

U betaalt terug binnen 14 dagen nadat ze de koop ongedaan maken. U mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het terugstuurde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe lang heb je de tijd om te retourneren?

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Hoe krijg je gemakkelijk je geld terug bij retourneren? - Geldland #18

34 gerelateerde vragen gevonden

Is een bedrijf verplicht geld terug te geven?

Fysieke winkels zijn wettelijk niet verplicht om producten te ruilen. Zij hoeven je dus überhaupt geen geld terug te geven als je spijt hebt van je aankoop. Uit klantvriendelijkheid doen winkeliers dit vaak wel, maar soms kiezen ze ervoor om een tegoedbon ter waarde van het bedrag aan te bieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat te doen als je je geld niet terugkrijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Hoe lang mag een bedrijf over een terugbetaling doen?

Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen. Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels. Helaas overtreden webwinkels nog steeds massaal deze wet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is een redelijke termijn voor terugbetaling?

Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan een winkel weigeren geld terug te geven?

Een winkel is dus juridisch gezien niet verplicht om jouw product terug te nemen en het bedrag terug te betalen. Bij online aankopen heb je (op enkele uitzonderingen na) het recht om de overeenkomst binnen veertien dagen na levering van het product te herroepen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brandmr.nl

Hoe lang is de wettelijke bedenktijd?

Na het tekenen van het koopcontract heeft u nog 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u het koopcontract heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd kunt u als koper alsnog afzien van de koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is de herroepingstermijn?

De wet kent u een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen toe. De onderneming mag die termijn verlengen indien zij dit wenst, maar mag hem niet verkorten. Als u de overeenkomst wil herroepen, moet u vóór het verstrijken van die termijn de onderneming verwittigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op infoshopping.be

Heb je als bedrijf retourrecht?

Geen bedenktijd bij verkoop in winkel

Bij verkoop in een winkel geldt geen wettelijke bedenktijd. U kunt bedenktijd opnemen in uw algemene voorwaarden. U bent niet verplicht om producten te ruilen. Als de klant een product mag ruilen, moet u bij de verkoop duidelijk maken wat de voorwaarden zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Hoe lang mag je wettelijk iets retourneren?

Koop je iets via het internet of per telefoon? Dan heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als een bedrijf geen geld teruggeeft?

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe lang geld terug?

De wet geeft aan dat je moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat een consument aangegeven heeft te willen retourneren, NIET 14 dagen nadat je het product daadwerkelijk retour hebt ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat zijn de wettelijke betaaltermijnen?

Er is geen wettelijke betalingstermijn voor particulieren. U mag als ondernemer de betalingstermijn voor consumenten zelf bepalen. Dat moet wel een redelijke termijn zijn. U zet die betaaltermijn in het contract of uw algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Wat is wettelijk een redelijke termijn?

Een redelijke termijn kan variëren van enkele weken tot enkele maanden. De overheid moet in ieder geval binnen 8 weken een besluit nemen of een nieuwe beslistermijn bekendmaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is terugbetalingsregeling?

Als u uw toeslag niet in 1 keer kunt terugbetalen, dan kunt u een betalingsregeling krijgen. U betaalt uw toeslag dan terug in maximaal 24 maanden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Wat te doen als ik mijn geld niet terug krijg?

Als de geldlener weigert om de lening terug te betalen zult u een procedure moeten starten om uw geld terug te krijgen. Pas wanneer er een vonnis is waarin de rechter heeft bepaald dat de geldlener de onderhandse geldlening aan u moet terugbetalen kunt u de geldlener dwingen om de lening aan u terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtdoor.nl

Hoe lang moet ik wachten op een terugbetaling van een bedrijf?

U kunt dit aan de verkoper vertellen en kijken of ze akkoord gaan met het retourneren zonder de originele verpakking. Het is een goed idee om een ​​verzendbewijs van Royal Mail te krijgen wanneer u het item verzendt - u kunt dit gebruiken om aan de verkoper te bewijzen dat u het item hebt verzonden. De verkoper moet u de terugbetaling binnen 14 dagen betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is het verplicht om geld terug te geven?

Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kun je geld terugvorderen?

Terugstorten via de bank

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als een bedrijf niet op tijd levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je gegeven geld terugeisen?

Als u geleend geld wil terugvorderen is het van belang dat u op een of andere manier kunt bewijzen dat er een lening is afgesproken. Dat kan op papier staan, maar ook blijken uit een sms of whatsapp bericht. Het is in ieder geval altijd aan te raden een lening schriftelijk te bevestigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op lexlawyers.nl

Populaire vragen