Het laten indexeren van jouw websiteEen zoekmachine kun je zien als een immense bibliotheek van alles wat er op internet te vinden is. Om de database te vullen met nieuwe en up-to-date content, moeten zoekmachines als Google webpagina's continue bekijken en beoordelen. Dit wordt indexeren genoemd.
Google Advertenties
Nadat je een zoekopdracht doet in Google worden er in 99% van de gevallen advertenties bovenaan de pagina getoond. hoe hoog sta ik in Google. Je komt dus met Google adverteren bovenaan te staan.
Het kan enige tijd duren voordat Google je pagina indexeert. Wacht daarom minimaal een week nadat je een sitemap hebt ingediend of een indexeringsverzoek hebt ingediend voordat je aanneemt dat er een probleem is.
Is jouw URL geïndexeerd door Google? Als een URL niet door Google is geïndexeerd zal die per definitie niet vindbaar zijn. En weet daarbij ook dat Google lang niet alle webpagina's opneemt in de index. Er komen dagelijks nieuwe websites en dus ook nieuwe webpagina's bij.
Geen enkel probleem! Via de zoekmachine kan u net zo makkelijk achterhalen of een pagina geïndexeerd is. Dit doet u door 'site: + domeinnaam' in de zoekresultaten in te voeren. Wanneer uw zoekopdracht geen resultaten oplevert zal dit betekenen dat de pagina nog niet geïndexeerd is.
Wanneer iemand je website bezoekt herkent de software het bedrijf én de persoon, maar wordt er geen persoonlijke identificeerbare informatie aan dit bezoek gekoppeld. Pas zodra een bezoeker de interactie aangaat met je website en zijn gegevens achterlaat wordt deze herkent.
Hun zoekmachine werkt op basis van een algoritme , dat ze PageRank noemen. Dit algoritme bepaalt de volgorde van zoekresultaten op basis van het aantal links naar een website en de kwaliteit van die links. Je kan links dus zien als 'stemmen' op een website: hoe meer stemmen, hoe beter.
Web- en app-activiteit werkt op alle apparaten waarop u bent ingelogd op uw account. Als Web- en app-activiteit aanstaat, slaat Google gegevens over wat u in Google-services doet op in de Web- en app-activiteit van uw account.
Google Advertenties
Nadat je een zoekopdracht doet in Google worden er in 99% van de gevallen advertenties bovenaan de pagina getoond. hoe hoog sta ik in Google. Je komt dus met Google adverteren bovenaan te staan.
Bezoekersaantal achterhalen van je eigen website
De beste manier om bezoekers op je eigen website te meten is door middel van Google Analytics. Met Google Analytics kun je eenvoudig meten hoeveel unieke bezoekers je website per dag heeft en hoeveel (en welke) pagina's deze bezoekers hebben bekeken.
Als je je website of webpagina snel uit de zoekresultaten wilt verwijderen, kun je een verzoek tot verwijdering van content indienen bij Google. Een verzoek tot verwijdering van content is alleen van toepassing in situaties waarin: Jij de eigenaar van de website bent.
Je bouwt namelijk aan een steeds betere vindbaarheid en de autoriteit die je opbouwt is niet zomaar weg. De kosten om bovenaan in Google te komen met SEO is heel afhankelijk van een aantal punten, maar over het algemeen liggen de kosten tussen de € 250,- en de €1700,-per maand.
Als je bedrijf niet zichtbaar is op Google Maps, dan bestaan er waarschijnlijk weinig of geen vermeldingen op andere websites over jouw bedrijf. Je zult dus jouw bedrijf eerst moeten aanmelden en toevoegen op Google Maps.
Hoe Google de positie in lokale zoekresultaten bepaalt
Lokale resultaten worden voornamelijk gebaseerd op relevantie, afstand en prominentie. Door deze factoren te combineren, kunnen we de beste overeenkomst voor uw zoekopdracht vinden.
De meeste internetgebruikers zoeken met de zoekmachine Google naar informatie. Dit wordt ook wel 'googelen' genoemd. Hierdoor weet Google welke zoekopdrachten iemand heeft gegeven en welke websites deze persoon bezoekt. Deze gegevens geven Google een goed beeld van zijn gebruikers.
Tijdlijn gebruiken
Je opent simpelweg de app Google Maps en drukt in het linkerdeelvenster op Tijdlijn. Je kunt dan rechtsboven drukken op het pictogram met de kalender en vervolgens aangeven van welke dag je je tijdlijn wilt zien. Er wordt dan keurig in kaart gebracht waar je precies bent geweest en wanneer.
Het algoritme van Google is een geautomatiseerde formule die het bedrijf gebruikt om waardes toe te kennen aan websites om vervolgens de beste resultaten te tonen bij de ingevoerde zoekopdracht. Deze waarde hangt af van een groot aantal aspecten, ofwel ranking factoren, die niet allemaal bekend zijn.
Google verzamelt persoonlijke gegevens en maakt daarmee profielen van gebruikers. Zo kunnen advertenties beter op de gebruikers worden afgestemd, want die leveren meer op. Je hebt diverse opties om de data die Google van jou verzamelt te beperken.
Hoe kan de politie mijn IP adres traceren terwijl ik VPN gebruik? Normaal gesproken: Niet. Als je een goede VPN provider gebruikt houdt die geen logs bij en varieert je "externe" ip address voortdurend.
Zo kun je helemaal privé browsen
Andere gebruikers – zoals je moeder of je partner – zien niet welke websites jij op een gedeeld apparaat bezocht hebt. Privé browsen is echter niet voldoende om helemaal anoniem te internetten.
Google Analytics
Bij Acquisitie vind je het overzicht van waar je bezoekers in het algemeen vandaan komen: via zoeken (Organic Search), verwijzende websites (Referral), social media (Social), e-mail (-nieuwsbrieven) of direct (iemand typt zelf de url van je site in de adresbalk van de browser).