Maak een nieuw Google-document of open een bestaand document.Klik bovenaan op Extra. E-handtekening.
Een handtekeningregel invoegen
Gebruik de opdracht Handtekeningregel om een handtekeningregel met een X in te voegen, zodat anderen daar hun handtekening kunnen zetten. Klik op de plaats waar u de handtekeningregel wilt weergeven. Selecteer Invoegen > handtekeningregel.
Automatisch een handtekening invoegen
Ga in een nieuw bericht naar het tabblad Bericht.Klik in de groep Toevoegen op Handtekening en vervolgens op Handtekeningen. Klik onder Standaardhandtekening kiezen in de lijst E-mailaccount op een e-mailaccount waar u de standaardhandtekening mee wilt verbinden.
Vanuit Google Documenten: Ga naar Extra > E-handtekening. Vanuit Google Drive (bèta): Open het pdf-contract in Drive > klik op het menu rechtsboven (3 verticale puntjes) > E-handtekening.
Om een handtekening aan uw e-mail toe te voegen, gaat u naar Een Gmail-handtekening maken . Mensen die Gmail gebruiken voor werk, school of andere groepen, kunnen een gepersonaliseerde handtekening maken die automatisch wordt toegevoegd aan hun Gmail-berichten.
Als u PDF-formulieren wilt invullen en ondertekenen, opent u het formulier in Acrobat en selecteert u Elektronisch ondertekenen in de algemene balk. U kunt ook Alle tools > Invullen en ondertekenen selecteren. De tools voor invullen en ondertekenen worden weergegeven in het linkerdeelvenster.
Tik op het tabblad Tekenen van het lint op een pen om deze te selecteren. In Word moet u de afdrukindeling hebben om met inkt te kunnen tekenen. Als het tabblad Tekenen grijs wordt weergegeven zodat u geen pen kunt selecteren, gaat u naar het tabblad Beeld en selecteert u Afdrukindeling.
Tik op het tabblad Invoegen en tik vervolgens op het pictogram van de tabel om een tabel invoegen in uw document. Op uw telefoon: tik op het pictogram Edit (Android-telefoons en iPhones) of beletselteken (Windows-telefoons), tik op Start het lint uitvouwen, tikt u op Invoegenen tik vervolgens op het tabelpictogram.
Vormen en lijnen toevoegen: kleuren en randen aanpassen. Schetsen uit de vrije hand maken: de krabbeltool gebruiken. Google Tekeningen inzetten: voor complexere tekeningen, mindmaps en stroomdiagrammen. Tekeningen invoegen in Google Docs: ga naar Invoegen > Tekening > Vanuit Drive .
Zodra u klaar bent met uw "tekening", klikt u op Opslaan en sluiten in de rechterbovenhoek . Uw nieuwe Google Tekening is toegevoegd aan uw document.
Maak een nieuw Google-document of open een bestaand document.Klik bovenaan op Extra. E-handtekening.
Om een handtekeningsjabloon in Gmail te maken, klikt u op het tandwielpictogram in de rechterbovenhoek van uw inbox en klikt u vervolgens op Alle instellingen weergeven. Scrol omlaag naar het gedeelte Handtekening en typ uw handtekening in het vak.
Je kunt een elektronische of digitale handtekening maken met de Acrobat-oplossing voor elektronische ondertekening. Klik gewoon op de reviewkoppeling en geef aan dat je digitaal wilt ondertekenen. Selecteer vervolgens de bron en naam van je handtekening en meld je aan om je digitale handtekening toe te passen.
Klik met de rechtermuisknop op de logo-afbeelding en sla deze op uw bureaublad op. Meld u aan bij uw Gmail-account en klik op de widgetvormige instellingentool in de rechterbovenhoek. Klik op 'instellingen'. Scrol omlaag naar het gedeelte 'Handtekening' en sleep de afbeelding van uw bureaublad naar de juiste plek in uw handtekening.
Nadat u een handtekening hebt geselecteerd, klikt u op de positie waar u de handtekening wilt plaatsen. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de nieuw toegevoegde handtekening en kies Plaatsen op meerdere pagina's ... Optie in het pop-upcontextmenu en stel het paginabereik in. Klik op OK om toe te passen.
Wat is een digitale handtekening? In tegenstelling tot een eenvoudige elektronische handtekening, a digitale handtekening gebruikt een PKI-gebaseerd digitaal certificaat uitgegeven door een certificeringsinstantie (CA) die een identiteit (zoals een persoon of bedrijf) bindt aan een cryptografisch sleutelpaar.