Tik in Instellingen op 'Mail' > 'Accounts' > 'Nieuwe account'. Voer een van de volgende stappen uit: Tik op een mailvoorziening, zoals iCloud of Microsoft Exchange, en voer de gegevens van je e-mailaccount in. Tik op 'Andere' > 'Voeg e-mailaccount toe' en voer de gegevens van je e-mailaccount in.
Waarom krijg ik geen mails meer binnen op mijn iPad?
Controleer of uw instellingen voor meldingen correct zijn voor de Mail-app: Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Berichtgeving'. Tik op 'Mail' en tik vervolgens op een e-mailaccount. Pas uw meldingen, geluiden en badges aan.
Open de aanmeldpagina van Gmail en vul vervolgens al je naam in. Vervolgens kies je een gebruiksersnaam (dat ook je e-mailadres wordt) en wachtwoord voor je Gmail account. Gmail laat meteen zien of je gekozen naam nog vrij is en komt met suggesties voor namen die nog beschikbaar zijn.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
In iOS is het mogelijk om automatisch e-mailberichten te verwijderen, dit zijn berichten die zich in de prullenmand bevinden. Sommige iOS gebruikers klagen over het spontaan verwijderen van berichten. Dit laatste heeft te maken met het synchroniseren van je e-mailberichten.
Je kunt e-mails niet openen of lezen. Je ontvangt de foutmelding 'Account niet gesynchroniseerd' ... Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Als de mobiele Outlook-app bij het openen vastloopt, wist u de cache van de browser op uw apparaat. Vervolgens verwijdert u de app en installeert u deze opnieuw.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
De aanhef van een formele e-mail begint in principe altijd met 'Geachte...', gevolgd door de aanspreektitel (heer/mevrouw), de achternaam van de persoon en een komma. Als je de persoon aan wie de e-mail gericht is al kent kun je de aanhef eventueel beginnen met 'Beste...' gevolgd door de voornaam.
Bij het aanmaken van een gratis e-mailadres kun je niet om de grootste aanbieders heen: Gmail en Outlook.com. Deze e-maildiensten zijn steeds meer op elkaar gaan lijken, en de kwaliteit ervan is uitstekend. Andere aanbieders van gratis mail kunnen daar niet aan tippen, maar er blijven altijd alternatieven.
U kunt deze instellingen als volgt aanpassen: Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe gegevens'. Kies een instelling, zoals 'Automatisch' of 'Handmatig', of kies een schema voor hoe vaak Mail gegevens ophaalt.