Hoe zet ik een wachtwoord op Excel?

Selecteer Bestand > Info.Selecteer het vak Werkmap beveiligen en kies Versleutelen met een wachtwoord.Voer een wachtwoord in het vak Wachtwoord in, en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet je een wachtwoord op een Excel Bestand?

Open het werkblad of de werkmap die u wilt beveiligen. Klik op het tabblad Controleren op Blad beveiligen of Werkmap beveiligen. Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord en typ het ter bevestiging ook in het vak Controleren. Kies desgewenst nog andere beveiligingsopties en klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik bepaalde cellen beveiligen in Excel?

Selecteer de cellen die u wilt vergrendelen. Selecteer op het tabblad Start in de groep Uitlijning de kleine pijl om het pop-upvenster Cellen opmaken te openen. Schakel op het tabblad Beveiliging het selectievakje Vergrendeld in en selecteer vervolgens OK om het pop-upvenster te sluiten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet ik een wachtwoord op een Bestand?

Sla het bestand op om ervoor te zorgen dat het wachtwoord van kracht wordt.
  1. Ga naar Document controleren > Beveiligen > Beveiligen.
  2. Onder Beveiliging kunt u aangeven of een wachtwoord moet worden opgegeven om het document te openen, te wijzigen of beide. Typ de wachtwoorden opnieuw om ze te bevestigen.
  3. Klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe blokkeer je een Excel Bestand?

Rijen of kolommen blokkeren

Met Titels blokkeren worden de rijen boven en de kolommen links van de geselecteerde cel geblokkeerd. Selecteer de derde kolom.Selecteer Weergave > Titels blokkeren > Titels blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Excel-blad met wachtwoord te beveiligen | Excel-blad vergrendelen

29 gerelateerde vragen gevonden

Hoe stel ik een wachtwoord in Excel in?

Klik op het tabblad Controleren op Blad beveiligen of Werkmap beveiligen. Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord en typ het wachtwoord nogmaals in het vak Verifiëren. Kies eventuele andere gewenste beveiligingsopties en klik op OK. Klik op Opslaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe beveilig je een Excel werkblad?

Een Excel-bestand beveiligen
  1. Selecteer Bestand > Info.
  2. Selecteer het vak Werkmap beveiligen en kies Versleutelen met een wachtwoord.
  3. Voer een wachtwoord in het vak Wachtwoord in, en selecteer OK.
  4. Bevestig het wachtwoord in het vak Wachtwoord opnieuw invoeren en selecteer vervolgens OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg ik een wachtwoord toe?

Aan de slag
  1. Open de app Instellingen op je Android-telefoon of -tablet.
  2. Scroll omlaag en tik op Google Alle services.
  3. Scroll omlaag naar het gedeelte Automatisch invullen en wachtwoorden en tik op Automatisch invullen met Google.
  4. Zorg dat Automatisch invullen gebruiken met Google aanstaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe beveilig ik een document?

Documenten met een wachtwoord versleutelen
  1. Open het document dat u met een wachtwoord wilt beveiligen.
  2. Selecteer Bestand > Info.
  3. Selecteer Document beveiligen > Versleutelen met wachtwoord. ...
  4. Voer een wachtwoord in en selecteer OK.
  5. Voer het wachtwoord opnieuw in en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe stel ik een wachtwoord in voor een tekstbestand?

Klik met de rechtermuisknop op het doeltekstbestand van Kladblok en kies Eigenschappen.Stap 2.Klik onder het tabblad Algemeen op de knop Geavanceerd en selecteer vervolgens Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen in het nieuwe venster . Daar kunt u ook de inhoud comprimeren om schijfruimte te besparen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe vergrendel ik cellen in Excel met een wachtwoord?

Selecteer nu alleen de cellen of kolommen, rijen die u wilt beveiligen. Klik met de rechtermuisknop en kies Cellen opmaken opnieuw.Ga naar het tabblad Bescherming en vink de optie Vergrendeld aan en klik op OK.Ga naar het tabblad Controleren, klik op Blad beveiligen en beveilig het blad met een wachtwoord .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe vergrendel je een kolom in Excel?

Selecteer in het werkblad alleen de cellen die u wilt vergrendelen. Open het pop-upvenster Cellen opmaken opnieuw (Ctrl+Shift+F). Schakel deze keer op het tabblad Beveiliging het selectievakje Vergrendeld in en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik een map beveiligen met een wachtwoord?

Een bestand of map versleutelen:
  1. Klik met de rechtermuisknop op een bestand of map en selecteer Eigenschappen.
  2. Selecteer de geavanceerde optie...
  3. Schakel het selectievakje Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen in.
  4. Selecteer OK om het venster te sluiten, selecteer Toepassen en selecteer vervolgens OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe pin je een Excel bestand?

Een bestand naar het begin van de lijst met vastmaken
  1. Tik op Bestand > Openen > Recent.
  2. Tik in de lijst met bestanden aan de rechterkant op het pictogram Meer. naast het bestand dat u wilt vastmaken.
  3. Selecteer Vastmaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is beveiligde weergave in Excel?

Ter bescherming van de computer worden bestanden van deze mogelijk onveilige locaties geopend als alleen-lezen of in de beveiligde weergave. Met de beveiligde weergave kunt u een bestand lezen, de inhoud ervan bekijken en bewerken inschakelen terwijl u de risico's vermindert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe stel ik een wachtwoord in voor een Excel-bestand met de optie alleen-lezen?

Dit dwingt gebruikers om een ​​wachtwoord in te voeren of het document te openen in de alleen-lezenmodus. Hier is hoe u een Excel-document alleen-lezen kunt maken: Druk op "Bestand > Opslaan als" en kies "Extra > Algemene opties..." in het menu Verkenner.Voer een sterk wachtwoord in het vak "Wachtwoord om te wijzigen" in en druk op "OK" .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je een wachtwoord op een bestand zetten?

Windows. Open het bestand dat je wil beveiligen. Klik linksboven op 'Bestand' en klik daarna op 'Info'. Klik vervolgens op 'Document beveiligen' en tot slot op 'Met wachtwoord versleutelen'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe maak ik een wachtwoordbeveiligd document?

Ga naar Bestand > Info > Document beveiligen > Versleutelen met wachtwoord .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe Excel bestand alleen lezen beveiligen?

Open de werkmap die u wilt beveiligen. Klik op het menu Bestand en klik vervolgens op Wachtwoorden. Schakel in het dialoogvenster Bestandswachtwoorden het selectievakje Alleen-lezen aanbevolen in en klik op OK. Sluit de werkmap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kun je een wachtwoord opslaan?

Gebruik een wachtwoordmanager. Dit is een digitale 'kluis' waarin je al je wachtwoorden en gebruikersnamen kunt opslaan. Je hoeft dan alleen het wachtwoord van je wachtwoordmanager te onthouden. En bezoek je een website, dan vult de wachtwoordmanager automatisch je gebruikersnaam en wachtwoord in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiliginternetten.nl

Hoe stel ik een wachtwoord in?

Hoe wijzig ik het wachtwoord voor mijn Google-account?
  1. Open de app Instellingen op je apparaat en tik op Google je naam. Je Google-account beheren.
  2. Tik bovenaan op Beveiliging.
  3. Tik onder Inloggen bij Google op Wachtwoord. Je moet misschien inloggen.
  4. Vul je nieuwe wachtwoord in en tik dan op Wachtwoord wijzigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe kan ik een document beveiligd versturen?

Een beproefde manier om bestanden veilig naar de juiste persoon te sturen is voor je account tweefactorauthenticatie (2FA) in te stellen. Je kunt die verificatie eenvoudig toevoegen aan accounts zoals die van Google en Microsoft. Bij 2FA moet de ontvanger behalve een wachtwoord nog een tweede factor invullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Hoe voeg ik een wachtwoord toe in Excel?

Selecteer Bestand > Info.Selecteer het vak Werkmap beveiligen en kies Versleutelen met wachtwoord.Voer een wachtwoord in het vak Wachtwoord in en selecteer vervolgens OK .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik gegevens in Excel onzichtbaar maken?

Voorkomen dat een formule op de formulebalk wordt weergegeven
  1. Selecteer het celbereik waarvan u de formules wilt verbergen. ...
  2. Selecteer Start > Opmaak > Cellen opmaken.
  3. Schakel op het tabblad Beveiliging het selectievakje Verborgen in.
  4. Selecteer OK.
  5. Selecteer Controleren > Blad beveiligen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen