Hoe weiger je een pakketje aan de deur?

Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kun je een pakket weigeren aan de deur?

Pakket weigeren aan de deur

De klant hoeft het product dus niet eerst te ontvangen voordat hij gebruik kan maken van zijn wettelijke bedenktijd. Hieruit volgt dat een klant ook zijn pakket aan de deur mag weigeren en gebruik kan maken van zijn bedenktijd voor bestellingen waarvoor de wettelijke bedenktijd geldt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat gebeurt er als je een pakket weigert DHL?

Wat gebeurt er als het pakket niet kan worden afgeleverd? Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Kun je post weigeren?

Je mag als ontvanger post en pakketten altijd weigeren, dus ook als het gaat om aangetekende post. Dit doe je als volgt: Geef aan bij de bezorger dat je de aangetekende post niet in ontvangst wilt nemen. De bezorger plakt dan een retoursticker op de post waaruit blijkt dat deze is geweigerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je pakket teruggestuurd wordt?

We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Pakket versturen? Zo werkt het | Helpende handjes | PostNL

15 gerelateerde vragen gevonden

Wat kost een pakket terugsturen?

Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe moet je een pakje terugsturen?

De oorspronkelijke afzender heeft een retouretiket voorzien: Plak het retouretiket op de doos. Breng het pakje naar een Postkantoor, Postpunt, PakjesPunt of Pakjesautomaat van bpost of laat het afhalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Is post weggooien strafbaar?

Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is. ' Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kan je een Verzendlabel annuleren?

Kan ik dat teruggeven? Jouw online verzendlabel of postzegelcode niet ontvangen, laten verlopen, annuleren of een ander probleem? Op postnl.nl/restitutie helpt chatbot Daan je met het restitutieformulier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Kan je een pakket meegeven aan bezorger?

Een pakketje meegeven aan de Postnl bezorger

Dan kun je je retourzending eenvoudig aan de PostNL chauffeur meegeven. Het maakt hierbij niet uit wie de afzender van het pakket is, als het maar een pakketbezorger van PostNL is die aan de deur komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxiaxi.com

Hoe werkt het herroepingsrecht?

De consument heeft het recht om binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling (door de consument zelf of een door hem aangewezen derde) aan de verkoper te laten weten dat hij af wil zien van de koop. Dit heet herroepen of ontbinden. U mag ook een langere termijn bieden, maar dat hoeft niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoe laat komt DHL op zaterdag?

Van maandag tot en met zaterdag levert DHL Parcel ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat is retour afzender?

Post gericht aan iemand anders

Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt: Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als je pakket niet ophaalt Zalando?

Pakketten zullen tot 1 week na de bezorging bewaard blijven en, als ze niet worden opgehaald, hierna worden teruggestuurd naar ons warenhuis waarna ze niet opnieuw verzonden kunnen worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.zalando-lounge.nl

Wat als je pakket niet ophaalt DPD?

Een pakket wordt 7 kalenderdagen vastgehouden bij de Pickup parcelshop. De 8ste dag krijgt de Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een Pickup parcelshop heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als retour niet geaccepteerd wordt?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Is gratis retour verplicht?

Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is retour afzender gratis?

Retourneren naar de afzender is gelukkig gratis als je dat duidelijk aangeeft op de envelop. Hopelijk zal de afzender vervolgens zijn/haar adresboekje updaten. Als je met een grote stroom aan post te maken hebt, dan kan het nodig zijn om het postkantoor te bezoek of je postbode aan te spreken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Is het strafbaar andermans post te openen?

In Nederland mag je andermans brieven niet openen behalve als de wet dat toestaat. Telefoons mag je niet afluisteren behalve als de wet dat toestaat of als de rechter er toestemming voor geeft. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandsegrondrechten.nl

Wat te doen bij Pakketfraude?

Retour afzender

Vergeet niet om op de envelop aan te geven wat er niet klopt. Kruis het adres door en schrijf er bijvoorbeeld 'retour afzender' naast. PostNL zorgt er dan voor dat het alsnog op het juiste adres terecht komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Is het strafbaar om post achter te houden?

Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op forum.infopolitie.nl

Hoe stuur ik een pakketje retour DHL?

Zo werkt retourneren
  1. Maak online je label aan. Als je nog geen retourlabel hebt, maak je dit eenvoudig online aan. ...
  2. Maak je retourzending klaar. Verwijder eventuele oude labels van je pakket. ...
  3. Geef je pakket af bij een DHL ServicePoint. Is je pakket klaar om terug te sturen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Kan je gratis retourneren bij Amazon?

Je retourzending is gratis als: je een onjuist, beschadigd of defect item hebt ontvangen. je de aankoop van een artikel onder het herroepingsrecht binnen 14 dagen hebt geannuleerd. Informatie over het herroepingsrecht vind je in de Algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op amazon.nl

Hoe stuur je een pakje op?

Verzend je pakje eenvoudig in 4 stappen
  1. Maak je pakje klaar. Stop de inhoud van je pakje in een aangepaste, stevige doos. ...
  2. Kies een verzendoplossing. Weeg en meet je pakje. ...
  3. Geef je pakje af. Kleef het verzendetiket op de bovenkant van je pakje en geef het af in een Afgiftepunt in je buurt.
  4. Volg je pakje.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Populaire vragen