Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen.
Uw boekingsnummer staat vermeld op de aankoopbevestiging en bestaat uit 6 letters.
Een boekingsnummer is een nummer dat een bepaalde transactie in een boekhouding aangeeft. Door elke transactie een bepaald nummer te geven, kunnen transacties aan elkaar gekoppeld worden. Bij elke transactie is er sprake van twee verschillende boekingen: een creditboeking en een debet boeking.
Geeft de TUI app “Sorry, we kunnen deze boeking niet vinden” aan, controleer dan de inloggegevens nogmaals. Als de TUI app aangeeft “Je boeking wordt nog niet ondersteund” dan heb je wellicht één van de uitgesloten reizen geboekt.
Je reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je ontvangen hebt na het boeken van je vakantie. Dat nummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456). Om in te loggen is het noodzakelijk dat je de familienaam van de hoofdreiziger gebruikt.
Waarom lukt het niet om online in te checken bij TUI fly? - Je bent te vroeg ingelogd. Online inchecken kan vanaf 24 uur voor vertrek, gerekend vanaf de vertrektijd van je heenvlucht én terugvlucht. - Voor sommige bestemmingen moet je eerst de benodigde inreisdocumenten uploaden.
Als het niet lukt om een stoel te reserveren kan dat verschillende oorzaken hebben: - De naam van de hoofdboeker of het boekingsnummer is niet juist ingevoerd. - Een stoel reserveren kan vanaf 30 dagen tot 48 uur voor de lokale vertrektijd.
Veelgestelde vragen
Online kun je betalen met iDEAL, creditcard of Bancontact/Mister Cash of een digitaal voucher via Mijn TUI. De creditcard hoeft voor de betaling niet op naam van de hoofdboeker te staan. Meer informatie over het inwisselen van je digitale voucher vind je op de Corona-voucher informatiepagina.
Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd. Wanneer beschikbaar, is het mogelijk om aanvullende reisinformatie (over bijvoorbeeld de bestemming) te downloaden.
Heb je problemen met het laden van pagina's in de TUI app, dan heeft dit mogelijk te maken met de netwerkverbinding. Controleer het netwerk en probeer het opnieuw. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina.
Jouw inloggegevens vind je terug onder 'Vlucht & bagage' in Mijn Prijsvrij. Log in met je achternaam, vertrekdatum en boekingsnummer wat in 'Mijn Prijsvrij' staat aangegeven.
Als de boeking bevestigd is worden de vluchtdetails op het scherm getoond met de details van de geboekte vluchten en het te betalen bedrag via de betalingsvorm die gekozen is. Uw reserveringsnummer staat in de e-mail met het reisoverzicht die u hebt ontvangen ten tijde van de boeking.
Om je e-ticket te bekijken kun je inloggen via MyTrips. Je ontvangt dan opnieuw de e-ticketmail. Let op, de e-mail is je e-ticket. Op je e-ticket staat per vluchttraject de boekingscode van de airline ( luchtvaatmaatschappij locator) aangegeven.
Als je online incheckt voor jouw vlucht kun je thuis zelf jouw boardingpass opslaan in een handige app (wallet bijvoorbeeld) of openen vanuit jouw mail wanneer je de boardingpass nodig hebt. Als je alleen met handbagage reist, kun je meteen doorlopen naar de security check.
Namen op uw vliegticket dienen volledig gelijk te zijn aan de gegevens op uw paspoort of identiteitskaart! Dit geldt voor uw achternaam en eerste volledige voornaam. Geeft u bij boeking daarom de correcte gegevens door.
Wanneer je een ticket boekt ontvang je eerst de boekingsbevestiging. Dit is jouw geldige bewijs van je vluchtreservering.
Een e-ticket is hetzelfde als een vliegticket. Op een e-ticket staan je vluchtschema, ticketnummer en eventuele extra's vermeld. Uiterlijk binnen 72 uur na betaling wordt jouw vliegticket per mail verstuurd. Je boekingsbevestiging geldt als officiele bevestiging van jouw gereserveerde vlucht.
Na het inchecken is de boardingpass automatisch zichtbaar in de app. Als je vertrekt vanaf Amsterdam, is het niet mogelijk om de mobiele boardingpass te downloaden. Wij verzoeken je deze te printen nadat je online bent ingecheckt. De instapkaarten zijn per passagier, per vlucht.
Veelgestelde vragen
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Veelgestelde vragen. Wat moet ik doen als mijn online betaling via Mijn TUI is mislukt? Lukt het niet om online je reis (met uitzondering van losse TUI vliegtickets) te betalen, dan kan je met pin of creditcard betalen in één van onze TUI winkels of bij de TUI at Home Reisadviseur waar de boeking is gemaakt.
Veelgestelde vragen
Zijn reizen ook in termijnen te betalen? Ja, het is mogelijk een reis (m.u.v. losse vliegtickets) in termijnen te betalen. Als je meer dan 6 weken voor vertrek boekt, kan eerst alleen een aanbetaling gedaan worden.
Belkosten: Gebruikelijke belkosten.
Comfort Class TUIfly: upgrade fee. Op kortere Europese vluchten kan je al voor een upgrade fee v.a. 15,- enkele reis comfort class vliegen met TUIfly. Op intercontinentale vluchten ligt de upgrade fee meestal ergens tussen de 50,- en 125,-.
Wat zijn de voorwaarden van een stoelreservering bij TUI fly? - Mogelijk vanaf € 8,- per stoel per enkele reis, afhankelijk van het type stoel en de duur van de vlucht.
Toestel zelf is stil en comfortabel. Service aan boord prima, met champagne voor de start, en diverse drank en eten wat is inbegrepen. Enige minpuntje is de vrij forse prijs voor een upgrade, die tussen de 250 en 380 euro per enkele vlucht kost,maar dan zit je wel fijn!