Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen.Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van de Waddeneilanden).
De tijd die het kost om een pakket te bezorgen nadat het is verzonden vanuit het sorteercentrum kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren. In de meeste gevallen kunnen klanten echter verwachten dat hun pakket binnen 1-5 werkdagen na het bereiken van deze status aankomt. Benieuwd wanneer uw pakket aankomt?
Meestal binnen één tot twee werkdagen. Na de verwerking in ons sorteercentrum zorgen wij ervoor dat het pakket zo snel mogelijk aankomt in jouw regio en met de bezorger onderweg gaat!
Wat betekent de status 'In transit'?
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.
Binnenlandse leveringen arriveren binnen 1-3 werkdagen 4, afhankelijk van waar uw pakket begint en waar het naartoe gaat. Tracking en verzekering zijn inbegrepen, verzenddozen en enveloppen zijn gratis en met Priority Mail Flat Rate ® hoeft u zendingen van 70 lbs en minder niet te wegen.
Als iemand een pakket stuurt, dan staat op het verzendbewijs een code. Dat is de zogenaamde Track & Trace-code, ook wel het zendingsnummer genoemd. Met deze code kunnen de verzender en ontvanger het pakket via internet volgen.
Als een pakket de status "klaar voor het versturen naar het sorteercentrum" heeft, hebben wij het pakje ontvangen en zal het binnenkort aankomen op ons sorteercentrum. Meestal binnen één tot twee werkdagen.
Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.
Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Het pakket is ontvangen bij het verzendpunt en wordt klaargemaakt voor verdere verwerking. Het pakket met is gescand en gesorteerd in het sorteercentrum. Het pakket is onderweg naar de volgende bestemming, zoals een regionaal distributiecentrum of sorteercentrum.
De bezorger heeft je pakket niet kunnen afleveren bij je huisadres of je buren. Er is een Niet-Thuis-Bericht, waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. We hebben jouw pakket opgeslagen op ons depot, omdat het niet bezorgd kon worden, omdat je bijvoorbeeld niet thuis was.
"Vastzitten in een sorteercentrum" kan simpelweg betekenen dat een kar in de verkeerde baai belandt of dat een pakket over het hoofd wordt gezien . Deze en andere soortgelijke omstandigheden lossen zich waarschijnlijk vanzelf op. U moet echter mogelijk actie ondernemen als u haast heeft of als de pakketstatus dagenlang onveranderd blijft.
Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
Service Levels: Expedited Max: 2/3 postdagen . Expedited: 2-5 gemiddelde postdagen. Ground: 3-8 gemiddelde postdagen.
DHL sorteert pakketten alleen in de avond/nacht. Je pakket wordt naar verwachting de eerstvolgende avond gesorteerd, waardoor de nieuwe verwachte leverdatum een werkdag opschuift.
Avondlevering. Van maandag tot en met zaterdag levert DHL eCommerce ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur.