Eén bericht controleren
Schakel in een nieuw e-mailbericht in het menu Opties in de groep Bijhouden het selectievakje Ontvangstbevestiging aanvragen of het selectievakje Leesbevestiging aanvragen in.
Als u iemand een belangrijke e-mail heeft gestuurd, kunt u een leesbevestiging instellen om een bericht te ontvangen wanneer die persoon uw e-mail opent. Een leesbevestigingsverzoek wordt verzonden naar alle ontvangers in de velden Aan en Cc, maar niet naar ontvangers in het veld Bcc, e-maillijsten of aliassen.
Graag bevestigen wij de ontvangst van uw brief d.d. [datum] waarin u [onderwerp brief]. Graag bevestigen wij de ontvangst van [onderwerp] betreffende [inhoud]. Bedankt voor uw brief van [datum] waarin u [onderwerp brief]. Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie naar aanleiding van [onderwerp].
Klinkt voor de handliggend, maar zorg ervoor dat de datum van de afspraak, het tijdstip en het soort behandeling of het onderwerp van de afspraak in de mail staat. Mocht de klant een wijziging willen maken aan de afspraak, zorg dan dat al je contactgegevens in de mail staan.
Een afzender blokkeren
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Hier lees je hoe je leesbevestigingen kunt inschakelen: Open de Instellingen van je iPhone. Scrol naar beneden en tik op Berichten. Schuif de schakelaar 'Verzendbevestigingen verzenden' naar de aan-positie (groen).
Je kunt je leesbewijzen uitschakelen door te tikken op Meer opties > Instellingen > Account > Privacy en Leesbewijzen uitschakelen.
Controleer of de e-mail is gelezen na verzending
Klik in het berichtvenster op voordat u een e-mail verzendt Opties tab en controleer Vraag een leesbevestiging optie.
U kunt van iedere verstuurde sms een ontvangstbevestiging krijgen. Een smoes als: 'Ik heb je sms helemaal niet gekregen..' kunt u dan mooi van tafel vegen. U kunt in één keer instellen dat u van iedere verstuurde sms een bevestiging ontvangt, maar soms kunt u dat ook per bericht regelen.
Als u opties wilt zien voor het werken met Outlook, klikt u op Bestandsopties > opties. Opties worden gecategoriseerd op E-mail, Agenda, Groepen, Personen, en ga zo maar door.
Als jij iemand hebt geblokkeerd op jouw telefoon dan kun je naar dat nummer wel gewoon sms'en. Je krijgt alleen geen bericht terug. Je kunt diegene eventueel nog bereiken door jouw nummerweergave uit te zetten en dan te bellen, dat wordt niet herkend door de blokkadelijst in de telefoon.
Berichtinformatie. Voor elk bericht dat je stuurt, kun je een scherm met berichtinformatie openen. Hierop staat aangegeven wanneer je bericht is afgeleverd en wanneer de ontvanger het bericht heeft gelezen of afgespeeld.
Meestal kun je door een sms te sturen niet zien of je geblokkeerd bent, dus je zult moeten bellen. Let op hoe het gesprek eindigt. Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.
Geblokkeerde contacten kunnen je niet meer bellen of berichten sturen. De functie Laatst gezien, je online status, statusupdates en veranderingen die je maakt aan je profielfoto zijn niet meer zichtbaar voor geblokkeerde contacten.
Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds wordt weergegeven in uw Postvak IN, is de afzender mogelijk: Het e-mailadres wijzigen. Maak een regel voor Postvak IN om veelgebruikte woorden op te halen in uw Postvak IN-e-mail en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Het zenden van een ontvangstbevestiging van een melding is niet verplicht, het doen van een algemene kennisgeving wel. Gemeenten kunnen natuurlijk altijd beslissen wel een ontvangstbevestiging te sturen.
Geachte heer/mevrouw, Bij deze bevestig ik de afspraak die wij zojuist telefonisch hebben gemaakt. U kunt mij op ( datum ) om ( tijd ) verwachten op ( adres ). Tijdens deze afspraak zullen wij verder spreken over ( reden afspraak ).
De orderbevestiging (of bestelbevestiging) per mail is een garantie voor de koper en bevestigt dat de order in behandeling is genomen. Het is niet alleen een wettelijke verplichting, het is ondertussen ook al zodanig ingeburgerd dat de consument zich zorgen maakt als hij geen mail heeft ontvangen.
Wat moet er in elke orderbevestiging staan? De bestelbevestiging kan zowel schriftelijk als per e-mail verstuurd worden en moet bij verkoop aan consumenten voorzien zijn van de volgende informatie: jouw bedrijfsgegevens. het product, dienst of abonnement dat je gaat leveren.