Meerdere PDF-bestanden samenvoegen in één document
Selecteer de bestanden die je wilt samenvoegen met de Acrobat PDF-samenvoegtool. Wijzig zo nodig de volgorde van de bestanden. Klik op Bestanden samenvoegen. Meld je aan om het samengevoegde bestand te downloaden of te delen.
Selecteer Object en klik vervolgens op Tekst uit bestand in het vervolgkeuzemenu. Selecteer de bestanden die in het huidige document moeten worden samengevoegd. Houd Ctrl ingedrukt om meer dan één document te selecteren. De documenten worden samengevoegd in de volgorde waarin ze in de bestandslijst worden weergegeven.
Selecteer de bestanden die je wilt samenvoegen met de Acrobat PDF-samenvoegtool. Wijzig zo nodig de volgorde van de bestanden. Klik op Bestanden samenvoegen. Download de samengevoegde PDF.
Als u meerdere bestanden naar één PDF wilt scannen, klikt u op het pictogram Instellingen . De aangepaste scaninterface wordt weergegeven. Schakel het selectievakje Vragen om meer pagina's te scannen in. Klik op Scannen.
PDF-bestanden online bewerken
Kies een PDF door op de knop Een bestand selecteren te klikken of sleep een bestand naar de dropzone. Zodra Acrobat het bestand heeft geüpload, meld je je aan om je opmerkingen toe te voegen. Gebruik de werkbalk om tekst, plaknotities, markeringen, tekeningen en meer toe te voegen.
Portable Document Format | Adobe Acrobat.
Open Adobe en selecteer het PNG-bestand. In Adobe Reader X, open de "Bestand" optie en selecteer "Aanmaken PDF Online". In het rechterpaneel vindt u de optie "Toevoegen Bestanden" en selecteer het PNG-bestand dat u wilt omzetten naar PDF.
Een PDF-bestand splitsen:
Open het PDF-bestand in Acrobat. Kies “Pagina's indelen” > “Splitsen”. Geef aan hoe je het bestand wilt splitsen in een of meer bestanden. Een naam geven en opslaan: Klik op “Uitvoeropties” om te bepalen waar je het bestand opslaat, welke naam het krijgt en hoe het wordt gesplitst.
Gewoonlijk, wanneer u een scanner op uw computer aansluit, slaat Windows PC gescande documenten standaard op in de map "Mijn documenten" of "Mijn scans". Maar voor een Windows 10-gebruiker kan het zijn dat je de bestanden in de map "Afbeeldingen" vindt, vooral als je ze hebt opgeslagen als afbeeldingen, zoals . jpg, .
Selecteer Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners of gebruik de volgende knop. Selecteer Een printer of scanner toevoegen. Wacht totdat u scanners in de buurt hebt gevonden, kies de scanner die u wilt gebruiken en selecteer Apparaat toevoegen.
Een bestand als bijlage aan een bericht toevoegen
Klik in het menu Bestand op Nieuw en klik op E-mailbericht. Klik op het tabblad Bericht in de groep Opnemen op Bestand bijvoegen. Kies in het dialoogvenster Bestand invoegen het bestand dat u wilt toevoegen en klik op Invoegen.
U kunt twee versies van een document vergelijken om te zien hoe deze verschillen. U kunt ook twee versies van hetzelfde document samenvoegen in één nieuw document. In beide gevallen worden in Word de verschillen aangegeven met revisiemarkeringen.
Met Afdruk samenvoegen kunt u een reeks documenten maken die voor elke geadresseerde zijn gepersonaliseerd. Een brief kan bijvoorbeeld worden aangepast zodat elke geadresseerde met de juiste naam wordt aangesproken. Er is een gegevensbron, zoals een lijst, spreadsheet of database, aan het document gekoppeld.
De inhoudsopgave maken
Klik op de locatie waar u de inhoudsopgave wilt invoegen. Gewoonlijk is dit aan het begin van een document. Klik op Verwijzingen > Inhoudsopgave en kies een Automatische inhoudsopgave in de lijst met stijlen.