Hoe voeg ik tekst toe aan het begin of einde van alle cellen in Excel?

  1. Dubbelklik op de cel waarin u een regeleinde wilt invoegen (of selecteer de cel en druk op F2).
  2. Klik op de plek binnen de geselecteerde cel waar u een regeleinde wilt invoegen.
  3. Druk op Alt+Enter om het regeleinde in te voegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tekst toevoegen in Excel?

Klik op het tabblad Invoegen in de groep Tekst op Tekstvak. Klik in het werkblad en sleep het tekstvak naar het gewenste formaat. Als u in het vak klikt, kunt u tekst toevoegen door deze te typen of te plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe laat je tekst doorlopen in Excel?

U kunt een cel zo opmaken dat tekst automatisch terugloopt.
  1. Selecteer de cellen.
  2. Klik op het tabblad Start op Tekstterugloop. De tekst in de geselecteerde cel loopt terug naar de kolombreedte. Als u de breedte van de kolom wijzigt, wordt de terugloop automatisch aangepast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe splits ik tekst in Excel?

Selecteer gegevens > tekst naar kolommen. Selecteer in de wizard Tekst naar kolommen de opties Gescheiden > Volgende. Selecteer de Scheidingstekens voor uw gegevens. Bijvoorbeeld Komma of Spatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat doet Concatenate in Excel?

De tekst van twee of meer cellen combineren in één cel
  1. Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt hebben.
  2. Typ = en selecteer de eerste cel die u wilt combineren.
  3. Typ & en gebruik aanhalingstekens met een spatie ertussen.
  4. Selecteer de volgende cel die u wilt combineren en druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Voeg tekst toe aan het begin en einde van alle cellen | Excel-zelfstudie

37 gerelateerde vragen gevonden

Wat is Vlookup in Excel?

ZOEKEN (VLOOKUP in de Engelse versie van Excel) staat voor Verticaal Opzoeken. Deze functie laat Excel een bepaalde waarde opzoeken in een kolom (een zogenaamde tabel array), om de waarde van een cel in een andere kolom, maar uit dezelfde rij terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe maak je een Celverwijzing?

Celverwijzingen gebruiken in een formule
  1. Klik op de cel waarin u de formule wilt invoeren.
  2. Typ een gelijkteken (=) op de formulebalk .
  3. Ga op een van de volgende manier te werk, selecteer de cel met de juiste waarde of typ de celverwijzing. ...
  4. Druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe cellen met tekst optellen Excel?

Tekens tellen in cellen met Excel voor Mac
  1. U gebruikt de functie door =LENGTE(cel) in de formulebalk in te voeren en vervolgens op Enter te drukken. ...
  2. Als u het aantal tekens in meer dan één cel wilt tellen, typt u de formule, die u vervolgens naar andere cellen kopieert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een reeks?

Reeks van getallen maken
  1. Typ een 1 in een cel en druk op de Enter-toets.
  2. Klik op de cel met deze 1 en klik op zijn vulgreep. De muisaanwijzer verandert in een zwart plusteken.
  3. Houd de Ctrl-toets ingedrukt en sleep de vulgreep omlaag. ...
  4. Ziet u bijvoorbeeld 20, dan laat u de muisknop los.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op exceltekstenuitleg.nl

Hoe automatisch aanvullen in Excel?

Druk op Ctrl+E of klik op Gegevens > Snel aanvullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe wordt tekst in Excel standaard uitgelijnd?

Tekst in cellen uitlijnen

In de cellen in Excel kan van alles staan. Bijvoorbeeld tekst, geldbedragen of andere getallen. Standaard worden cijfers rechts uitgelijnd. Tekst daarentegen wordt standaard links uitgelijnd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat is een tekstveld?

Een tekstvak is een object dat u aan uw document kunt toevoegen, en waarmee u overal in uw bestand tekst kunt plaatsen en typen. Tekstvakken zijn handig om de aandacht te vestigen op specifieke tekst, en kunnen ook handig zijn als u tekst in het document wilt verplaatsen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt tekstterugloop?

Tekst automatisch laten teruglopen

Klik op het tabblad Start in de groep Uitlijning op Terugloop. (In Excel voor het bureaublad kunt u ook de cel selecteren en vervolgens op Alt+ H + Wdrukken.) Notities: De gegevens in de cel lopen terug zodat ze binnen de kolombreedte passen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet je tekst in kolommen?

Klik met de rechtermuisknop op het tekstvak, de tijdelijke aanduiding of de rand van de vorm en klik op Vorm opmaken. Klik aan de rechterkant van het venster op Tekstopties > Tekstvak. Klik op Kolommen, voer het aantal kolommen in het vak Getal in en de ruimte tussen elke kolom (in inches) in het vak Afstand .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is voettekst in Excel?

Kop- en voetteksten zijn teksten die in de boven- of ondermarge van je document worden geplaatst. Ze staan los van de eigenlijk tekst van je document. De kop- of voettekst wordt automatisch op elke pagina weergegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op informaticalessen.be

Kan geen tekst invoeren in Excel?

Klik op Bestand > Opties > Geavanceerd. , klik Excel optiesen klik vervolgens op de categorie Geavanceerd. Ga onder Opties voor bewerken op één van de volgende manieren te werk: Als u de bewerkingsmodus wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Bewerken rechtstreeks in cellen toestaan in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt formule SOM als?

Met de formule =SOM. ALS(B2:B5; "John"; C2:C5) telt u alleen de waarden in het bereik C2:C5 op wanneer de overeenkomende cellen in het bereik B2:B5 gelijk zijn aan "John". Zie SOMMEN. ALS, functie als u cellen wilt optellen op basis van meerdere criteria.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is CountIf in Nederlands Excel?

De functie CountA telt het aantal records dat niet leeg is in een tabel met één kolom. Deze functie telt ook lege tekst ("") mee. De functie CountIf telt het aantal records in een tabel dat true is voor een logische formule. De formule kan verwijzen naar kolommen in de tabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op learn.microsoft.com

Hoe werkt subtotaal?

Met de functie SUBTOTAAL worden alle rijen die niet in het resultaat van een filter zijn opgenomen genegeerd, ongeacht welke functie_getal-waarde u gebruikt. De functie SUBTOTAAL is bedoeld voor kolommen met gegevens, of verticale bereiken. Deze functie is niet bedoeld voor rijen met gegevens, of horizontale bereiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een absolute Celverwijzing?

Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is een Celverwijzing?

Een celverwijzing verwijst naar de waarde in een andere cel of naar een celbereik op het huidige werkblad of op een ander werkblad van dezelfde spreadsheet. Een celverwijzing kan ook als variabele in een formule worden gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe kun je op een snelle manier een formule doorvoeren naar aangrenzende cellen?

Selecteer de cel met de formule en de aangrenzende cellen die u wilt opvullen.Klik op > Opvullingen kies Omlaag,Rechts,Omhoogof Links. Sneltoets: U kunt ook op Ctrl+D drukken om de formule in een kolom op te vullen of op Ctrl+R om de formule rechts in een rij te vullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt Hlookup?

HLOOKUP, of HORIZ. ZOEKEN in het Nederlands staat voor 'Horizontaal Opzoeken'. Deze functie laat Excel zoeken naar een bepaalde waarde in een rij (de zogenaamde 'tabel array'), om de waarde uit een andere rij, maar in dezelfde kolom terug te geven als resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Populaire vragen