Als u PDF-formulieren wilt invullen en ondertekenen, opent u het formulier in Acrobat en selecteert u Elektronisch ondertekenen in de algemene balk. U kunt ook Alle tools > Invullen en ondertekenen selecteren. De tools voor invullen en ondertekenen worden weergegeven in het linkerdeelvenster.
Je kunt handtekeningen maken door je naam te typen of je handtekening te tekenen met een muis of trackpad. Sleep je nieuwe elektronische handtekening naar een handtekeningveld of een andere plek in de PDF. Klik om je handtekening te zetten. Meld je aan om je ondertekende document te downloaden of te delen.
Handtekening invoegen in Microsoft Word (van papier naar Word-document)
28 gerelateerde vragen gevonden
Hoe zet je een handtekening in een document?
Selecteer Invoegen > handtekeningregel. Selecteer Handtekeningregel voor Microsoft Office. In het vak Handtekening instellen kunt u een naam typen in het vak Voorgestelde ondertekenaar. U kunt ook een functie toevoegen in het vak Functie van voorgestelde ondertekenaar.
Selecteer in de werkbalk Snelle acties Uw handtekening of initialen toevoegen. Als u een handtekening wilt toevoegen, selecteert u Handtekening toevoegen. Typ of teken uw handtekening in het dialoogvenster dat wordt weergegeven en selecteer vervolgens Gereed. Selecteer Initialen toevoegen om uw initialen toe te voegen.
Hoe voeg ik een handtekening toe aan alle pagina's van een PDF?
Nadat u een handtekening hebt geselecteerd, klikt u op de positie waar u de handtekening wilt plaatsen. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de nieuw toegevoegde handtekening en kies Plaatsen op meerdere pagina's ... Optie in het pop-upcontextmenu en stel het paginabereik in. Klik op OK om toe te passen.
Hoe kopieer ik een handtekening van een afbeelding naar een pdf?
Klik op de knop 'Kopiëren' naast de geselecteerde digitale handtekening. Open het/de document(en) waarop u de gekopieerde digitale handtekening wilt toepassen. Klik nogmaals op de tool 'Digitale handtekening'. Selecteer de optie 'Plakken' in het vervolgkeuzemenu.
Wat is het verschil tussen een digitale en een elektronische handtekening?
Wat is een digitale handtekening? In tegenstelling tot een eenvoudige elektronische handtekening, a digitale handtekening gebruikt een PKI-gebaseerd digitaal certificaat uitgegeven door een certificeringsinstantie (CA) die een identiteit (zoals een persoon of bedrijf) bindt aan een cryptografisch sleutelpaar.
Hoe plaats ik een digitale handtekening in een PDF?
Open het document dat u wenst te ondertekenen.Klik onderaan rechts op "Meer gereedschappen".Klik op "Certificaten".Klik bovenaan in het document op "Digitaal ondertekenen".
Open uw document en klik op het tabblad Bestand. Klik op Info en klik vervolgens op Document beveiligen. Klik in het vervolgkeuzemenu Document beveiligen op Digitale handtekening toevoegen. Selecteer een Commitment Type, zoals dit document gemaakt en goedgekeurd, en klik vervolgens op Ondertekenen.
Ga in een nieuw bericht naar het tabblad Bericht.Klik in de groep Toevoegen op Handtekening en vervolgens op Handtekeningen. Klik onder Standaardhandtekening kiezen in de lijst E-mailaccount op een e-mailaccount waar u de standaardhandtekening mee wilt verbinden.
De ondertekenaar kan er handmatig voor kiezen om de pdf na ondertekening te vergrendelen, waardoor het verandert in een alleen-lezen bestand. Om de pdf te bewerken, moet je de niet-ondertekende versie erbij nemen. Reviseer deze versie van het bestand en verzend het vervolgens weer voor ondertekening.
De handtekening moet op unieke wijze aan de ondertekenaar zijn verbonden. Ook moet de handtekening zijn gemaakt met middelen die de ondertekenaar helemaal onder zijn controle kan houden. Wijzigingen die achteraf aan de handtekening zijn aangebracht, moeten op te sporen zijn.