Wat kan het personeel doen om te helpen bij het verhogen van de omzet?
Neem enthousiaste mensen aan. Als je werknemers enthousiast zijn over de producten die ze verkopen, stralen ze dat ook uit naar klanten. Laat je medewerkers kijken naar de behoeften van de klant. Alleen dan komen ze erachter wat de pijnpunten zijn, en hoe ze die kunnen oplossen met de producten die ze verkopen.
Met conversie bedoelt men het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat. De transactie zal meestal een aankoop zijn bij een webwinkel, maar het kan net zo goed het afsluiten van een verzekering of telefoonabonnement zijn. Stel er komen 1000 bezoekers bij een webwinkel.
Een goede omzet draaien laat zien dat je je product/dienst en markt goed op elkaar weet af te stemmen. Dat er vraag is naar je aanbod. Dat er cashflow in het bedrijf aanwezig is. Omzet, zelfs al zijn de kosten hoog/hoger, kan er nog altijd voor zorgen dat een bedrijf groeit.
We kunnen winkelbeleving het best omschrijven als de zintuigelijke ervaring die de klant krijgt tijdens zijn winkelbezoek. Dit op basis van een combinatie van sfeer en merkbeleving.
Zowel de fysieke winkel als de webshop kennen een aantal specifieke voordelen. Zo zal de fysieke winkel het altijd van de webwinkel blijven winnen als het gaat om het zien, ruiken, vasthouden en uitproberen van producten. Een webwinkel daarentegen kent geen sluitingstijden, afstanden of parkeerproblemen.
Een fysieke winkel (of steeds vaker inspiratiecentrum) biedt retailers de mogelijkheid om dichterbij de consument te staan en draagt bij aan de beleving, naamsbekendheid en betrouwbaarheid van een merk. Het is niet voor niets dat grote online spelers als Coolblue en Amazon het aantal fysieke winkels gestaag uitbreidt.
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Verkoopbevordering of verkooppromotie (Engels: Sales Promotion) is een handeling die verricht wordt om de aankoop van producten bij de klant aan te moedigen, en het koopgedrag op korte termijn te beïnvloeden.
Wat is naast prijzen vergelijken verstandig om te doen als je een nieuw product via internet koopt?
Plaats uw producten op vergelijkingssites
Bekende voorbeelden hiervan zijn Beslist.nl, Vergelijk.nl en Kieskeurig.nl. Consumenten gebruiken steeds vaker vergelijkingssites om inzicht te krijgen in aanbod en prijs van producten voordat ze een aankoop doen.
Bijverkoop (Engels: up-selling) is een verkooptechniek waarbij de verkoper grotere winst of omzet probeert te halen door de koper een duurder of uitgebreider product of pakket te verkopen dan dat de koper oorspronkelijk van plan was.