Like jij dus (handmatig) meer dan 150 foto's per uur dan wordt je tijdelijk geblokkeerd in het liken van foto's. Je kunt andere acties zoals volgen van accounts dan nog wel uitvoeren. Heb je teveel accounts te snel achter elkaar gevolgd? Dan kun je ook tijdelijk geblokkeerd worden en kun je geen accounts meer volgen.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
Gelukkig hebben ze ook naar de gemiddelde engagement per hoeveelheid volgers gekeken. Per 1.000 volgers, zou je gemiddeld 50 likes en/of reacties per post moeten krijgen. Vergeleken met 2020 is dit gemiddelde meer dan verdubbeld. Toen was het 20 likes en/of reacties op 1.000 volgers.
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)
Gebruik hashtags bij het plaatsen van je posts die bij de post passen. Volg accounts in dezelfde doelgroep. Repost relevante Instagram posts van grotere accounts & tag hen. Wees actief met je account op soortgelijke accounts (reageer & like)
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Gebruik hashtags
Probeer zoveel mogelijk hashtags in het Engels te schrijven, want hierdoor kunnen meer mensen jouw foto vinden. Probeer het tussen de 5 en de 10 te houden. Hoe meer hashtags je gebruikt, hoe beter jouw foto vindbaar is en hoe meer kans op likes (en volgers) je hebt.
Op basis van deze drie factoren laat Instagram jou bijpassende content zien. Welke content like je veel, waar geef je veel reacties op, in welke accounts toon je veel interesse? Maar ook hoe vaak je online bent op Instagram. Hoe vaker je je nieuwsfeed bekijkt, hoe meer Instagram probeert om jou nieuwe content te geven.
Door je 'persoonlijke' beste tijd te vinden om content te posten op Instagram, kan je het algoritme 'hacken'. Zo kan je je bereik en je engagement boosten waardoor je ook meer volgers krijgt. Het is dus verstandig om te posten op een tijdstip wanneer de meeste van je volgers online zijn.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
De eenvoudigste manier om te controleren op fake Instagram volgers is door gebruik te maken van een fake instagram volger tool. Een fake volg tool is een hulpmiddel dat een account analyseert en u vertelt hoeveel fake volgers en/of echte Instagram volgers het account heeft. Een van de meest populaire is IG Audit.
Most followed #1: Cristiano Ronaldo
Christiano Ronaldo heeft met 477 miljoen volgers veruit het meest gevolgde Instagram account van de wereld. Hij is de eerste persoon die het behaald heeft om meer dan 400 volgers te hebben.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
1. Je post te vaak of juist te weinig. 40% van de Instagram-marketeers gaf in het onderzoek van Hubspot aan dat te weinig posten de belangrijkste reden is voor het verliezen van volgers. Tegelijkertijd geeft 33% aan dat te vaak posten hetzelfde effect heeft.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post. Macro: 500.000+ volgers: meer dan 1.000 euro per post.
Wereldwijd heeft de gemiddelde Instagram gebruiker tussen de 125 en 160 volgers. Echte Instagram volgers kopen bij Gebruikersnamen kan je helpen om de populariteit van je account op te krikken.