Wij adviseren om minimaal 1 keer per jaar een kleine dan wel grote beurt uit te voeren volgens het onderhoudsschema. Zelfs als u maar 3.000 kilometer per jaar rijd gaan de olie en het interieurfilter in kwaliteit achteruit.
Jaarbeurt. Is uw Volvo zes jaar of ouder en rijdt u weinig kilometers, boek dan de Volvo Jaarbeurt. Een grondige algehele controle, olie verversen, oliefilter vervangen, ruitensproeiervloeistof bijvullen, verlichting- en remmencontrole. Daarmee kiest u voor zekerheid en veiligheid.
Kosten voor een Volvo Jaarbeurt, vanaf € 299!
Wij inspecteren alle vitale punten van jouw auto en vervangen, verversen en vullen diverse vloeistoffen en olie bij. Wij zijn er zo zeker van dat je vervolgens een jaar zonder problemen verder kan dat je kosteloos een jaar gratis wegenhulp ontvangt, Volvo Assistance!
Over het algemeen zijn Volvo's niet duur in onderhoud. Integendeel, Volvos zijn veel goedkoper te onderhouden dan andere luxe auto's zoals Audi, Mercedes, Cadillac, en BMW. Maar omdat het luxe auto's zijn, moet u verwachten dat u meer uitgeeft dan de gemiddelde onderhoudskosten van een auto, die ongeveer $700 bedragen.
Iedere nieuwe Volvo heeft standaard twee jaar fabrieksgarantie. Die garantieperiode kunt u eenvoudig uitbreiden met één, twee of drie jaar, al naar gelang uw persoonlijke wensen.
Grote beurt Volvo Xc60 kosten ✔️ Prijs v.a. € 407.
Grote beurt Volvo V70 kosten ✔️ Prijs v.a. € 209.
Grote beurt Volvo V60 kosten ✔️ Prijs v.a. € 209.
Waarom een grote onderhoudsbeurt auto? Een grote beurt wordt uitgevoerd om alle onderdelen van de auto te controleren. Zo zorgt u ervoor dat uw auto in een goede conditie blijft en u zorgeloos de weg op kunt. Daarnaast wordt auto onderhoud door de fabrikant van de auto voorgeschreven.
Grote beurt Volvo XC40 kosten ✔️ Prijs v.a. € 209.
Grote beurt Volvo S60 kosten ✔️ Prijs v.a. € 209.
Vaak wordt er voor de grote beurt de volgende regel gebruikt: Na elke 30.000 gereden kilometers of om de 2 jaar doe je er goed aan je auto een grote beurt te geven.
De kleine beurt dient doorgaans elke 15.000 kilometer of na elk jaar te gebeuren, dit is een Stelregel er zijn uitzonderingen mogelijk, een grote beurt dient doorgaans elke 30.000 kilometer of 2 jaar te gebeuren ook dit is een stelregel die u in grote lijnen kunt aanhouden.
Een nieuwe auto of een oude tweedehands wagen, u moet in alle gevallen regelmatig een onderhoud laten uitvoeren. Er zijn twee soorten onderhoud: het klein onderhoud gebeurt gewoonlijk elk jaar (of om de 15.000 km), terwijl u het groot onderhoud best om de twee jaar (of 30.000 km) plant.
Gemiddeld moet een Volvo distributieriem na 120.000 tot 180.000 kilometer of 10 jaar vervangen worden, afhankelijk van het model en type motor.
De grootste verschillen zien we bij de Volvo V40. Deze compacte middenklasser kwam in 1995 op de markt als stationwagon en kostte in benzine uitvoering in 48 maanden bijna 2.800 euro aan reparaties en onderhoud, exclusief banden en brandstof.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw Volvo Xc60 van belang. Grotere Volvo Xc60 hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Volvo Assistance is bereikbaar via de telefoonnummers:
Bel gratis in Nederland: 0800 865 86 2277. Bel vanuit het buitenland: +31 70 314 51 76.
Een tweedehands auto met een lange fabriekgarantie is dus extra aantrekkelijk. De langste fabrieksgarantie biedt Kia. Liefst zeven jaar lang kun je bij overhoopte problemen (die gedekt zijn door de garantie) kostenloos aankloppen bij de Kia-dealer.
Lexus biedt sinds 2021 een garantietermijn van tot tien jaar of 200.000 kilometer aan op zijn auto's. Het merk verlengt de garantie nadat de standaard fabrieksgarantie is verlopen, jaarlijks met een jaar (of 15.000 kilometer), onder voorwaarde dat de auto wordt onderhouden bij een erkende Lexus-vestiging in Nederland.
Vier, of technisch gezien vijf, automerken durven het aan om je vijf jaar garantie te bieden. Toyota/Lexus en Hyundai komen nog wel vaker voor, maar het is vooral bijzonder om Ssangyong en Mitsubishi hoog in een top vijf te hebben staan.
Een van de belangrijkste redenen waarom Volvos duur zijn om te repareren is vanwege de kwaliteit van de onderdelen waarmee de auto wordt geleverd. Deze onderdelen zijn duur in vergelijking met traditionele auto-onderdelen. Een andere reden waarom Volvo-onderdelen duur zijn, is dat Volvo een luxe automerk is.