Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan. Synchroniseren van ondertitels bij een digitale film: de ondertitels gelijk laten lopen met het beeld.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
De synchronisatie-instelling zoeken
Sluit de Gmail-app. op je mobiele apparaat. Tik onder Persoonlijk op Accounts. Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.
Controleer of je de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord voor je andere account hebt opgegeven. Als je e-mail ophaalt vanuit een ander Gmail-adres, controleer je of POP is ingeschakeld. Wijzig de toegangsinstellingen in het account waaruit je e-mails wilt importeren.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Wat synchronisatie doet
Als uw telefoon synchroniseert, worden de gegevens van uw Google-apps vernieuwd en ontvangt u meldingen over updates.
U kunt deze instellingen als volgt aanpassen: Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe gegevens'. Kies een instelling, zoals 'Automatisch' of 'Handmatig', of kies een schema voor hoe vaak Mail gegevens ophaalt.
Ga naar het startscherm van de telefoon. Tik op de map Google. Tik op Gmail.
Als je van internetprovider veranderd of gebruik maakt van een ander WiFi- of 3G-netwerk dan kan het zo zijn dat de instellingen niet meer kloppen. Een mogelijkheid is om het account van de tablet te halen en je opnieuw aan te melden. Mogelijk worden de instellingen dan opnieuw (automatisch) binnengehaald.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
U bent uw beveiligingssleutel verloren. Waarom kunt u niet inloggen? U kunt niet meerdere accounts tegelijk gebruiken U ontvangt een foutmelding dat uw gebruikersnaam en wachtwoord niet overeenkomen U wordt automatisch ingelogd bij een account dat u niet wilt gebruiken De pagina wordt steeds omgeleid.