Hoe stort je geld terug?

Hoe kan ik overgemaakt geld terugboeken? Dat ligt eraan hoe je de overboeking hebt gedaan. Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe kan ik een overschrijving ongedaan maken?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Hoe kun je een bedrag storneren?

Storneren betekent dat u een automatische incasso terugboekt op uw rekening. Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je een betaling terug halen?

Reacties. Bij een betaalverzoek is er nog niets terug te boeken. Terugboeken (storneren) kan pas als er een overboeking (betaling) heeft plaatsgevonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Kan je geld terug laten storten Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Geld storten bij het ING-kantoor | ING

42 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik geld terug vorderen?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe lang kun je een incasso terugboeken?

Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. Zorg wel dat u de rekening dan op een andere manier betaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kan je geld terug laten storten ING?

Klik op de link 'Terugboeken incasso's' in het 'Alles in Mijn ING Zakelijk' gedeelte onderaan de pagina. Of zoek de incasso op in je Af- en bijschrijvingen. Open de incasso die je wilt storneren. Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kun je een PayPal betaling terughalen?

Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op paypal.com

Kan je een betaling terugdraaien ABN Amro?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Wat als iemand per ongeluk geld naar je overmaakt?

Als je geld naar een verkeerde bankrekening overmaakt, heb je dat onverschuldigd betaald. De ontvanger is wettelijk verplicht om het geld terug te storten. De bank staat hier in principe buiten. Je kunt eerst een betaalverzoek sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Wat te doen bij verkeerde storting?

Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken. Ken je de ontvanger niet, dan zal je bank aan de bank van de begunstigde de gegevens opvragen van de persoon aan wie je geld hebt overgemaakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Wat moet je doen als je je geld niet terugkrijgt?

Betaalt de webwinkel het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat gebeurt er als je geld overmaakt naar verkeerde rekening?

Indien u geld over hebt gemaakt naar een verkeerde rekening heeft u automatisch een vordering uit onverschuldigde betaling op de ontvanger. Dit betekent dat de ontvanger het geld aan u moet terugstorten. Helaas weet u in veel gevallen niet wie de rekeninghouder is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op elhannouche.nl

Hoe kan ik een PayPal betaling annuleren?

Onderaan het dialoogvenster van de transactie zal je een bericht zien met "[Gebruikersnaam] heeft nog niet aanvaard" naast een link om te ''Annuleren''. Klik op Annuleren. Klik op Betaling Annuleren. Klik op Ja om te bevestigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Is PayPal te vertrouwen?

PayPal is een veilige en zeer efficiënte manier om van over de hele wereld geld te verzenden en te ontvangen. Het is echter geen vervanging voor een bankrekening of creditcard. In plaats daarvan moet je het zien als een aanvullende manier om geld van en naar andere PayPal-gebruikers te verplaatsen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vpngids.nl

Wat zijn de risico's van PayPal?

We houden elke transactie 24/7 in de gaten om fraude, phishing en identiteitsdiefstal te voorkomen. Elke transactie wordt streng bewaakt dankzij onze geavanceerde encryptie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op paypal.com

Hoe lang kun je terugboeken ING?

Dan is het goed te weten dat je dit bedrag eenvoudig kunt terugboeken (storneren). Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Welke bank gratis geld storten?

SNS bank: gratis bij een maximum van € 10.000 euro per storting via GWK Travelex; Triodos bank: cash storten niet mogelijk; ASN bank: cash storten niet mogelijk; Rabobank: € 1,50 per storting op een eigen rekening en € 9,00 bij de contante storting op de rekening van een ander.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op financieel.infonu.nl

Waar is een Stortautomaat ING?

Het storten van biljetten is mogelijk op zowel buiten-, als binnen locaties. Gecombineerde opname- en stortautomaten voor biljetten kun je bijvoorbeeld vinden in winkels van Bruna en Primera. Op de ING kantoren zijn geen geldautomaten meer beschikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Waarom kan ik niet storneren?

Als een (periodieke) overboeking is afgeschreven, kun je deze niet meer terugboeken. Wil je je geld terug? Neem dan contact op met de ontvanger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat is een onterechte incasso?

Een incasso is onterecht als je bijvoorbeeld helemaal geen machtiging hebt afgegeven. Of niet op een geldige manier, bijvoorbeeld telefonisch.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een winkel verplicht om geld terug te geven?

Geen bedenktijd aankoop winkel

Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Heb je als consument recht op geld terug?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang terugbetaling?

De wet geeft aan dat je moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat een consument aangegeven heeft te willen retourneren, NIET 14 dagen nadat je het product daadwerkelijk retour hebt ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Kan een pauw vliegen?