Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
Bij een PostNL-punt
Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Optie 1: Je meldt je retour aan de webshop waar je je aankoop deed.Die meldt de retourzending bij ons aan.En stuurt daarna via mail een PDF-retourlabel aan je terug. Optie 2: Er zit al een retourlabel in het pakket dat je op je retourzending kan kleven.
Post gericht aan iemand anders
Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt: Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Wanneer je het met PostNL wilt retourneren, dan mag je het volgende retouradres erop zetten: H&M Retourservice, Antwoordnummer 54060, 5004 VB Tilburg. Groetjes!
Wanneer je een ander pakket via PostNL thuisverwacht kun je het te retourneren pakket dus ook aan de bezorger meegeven.
Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Dat betekend dat de zending retour is gestuurd naar de afzender en dat de afzender de zending in ontvangst heeft genomen.
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.
H&M heeft retourkosten ingevoerd op diverse webshops, waaronder de Nederlandse. Wie een bestelling wil retourneren, betaalt voortaan 99 cent. Voor H&M members is retourneren wel nog gratis.
Klik op de link of ga naar je bestelling in de app. Als de webshop waar je hebt besteld retouren aanbiedt, klik je gewoon op de knop "boek een retourzending". Verpak de producten volgens de instructies van de webshop. Je hoeft geen pakketlabel te printen, daar zorgen wij voor!
Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt. Alles over retour aan de deur. Geef je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat. Met onze handige locatiewijzer vind je er snel een in jouw buurt.
Om een brief door te sturen die naar het verkeerde adres is gestuurd, streept u het adres op de envelop door en schrijft u het nieuwe adres in zwarte letters . Doe hem dan gewoon in de brievenbus en uw postbode neemt hem vanaf daar mee.
Waarschijnlijk omdat Lidl de originele verzender is en jij hun retourlabel gebruikt, wordt lidl hierin verzender genoemd en gaat het retour naar hun.
Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.
Ga voor een antwoordnummer of retour naar huisadres
Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten en herhaalaankopen op!