Als uw aanbieder dit toestaat, kunt u uw APN-instellingen op een van de volgende locaties bekijken: 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data'> 'Mobiel netwerk'.'Instellingen' > 'Mobiele Data' > 'Opties mobiele data' > 'Mobieledatanetwerk'
Als je een APN wilt instellen op je Android toestel ga je eerst naar het Instellingen menu. Hier tik je vervolgens op 'Mobiele Netwerken' en vervolgens op 'Namen toegangspunten'. In deze lijst tik je rechtsboven op 'Toevoegen'. Vervolgens zie je een formulier waar je de juiste waarden in moet voeren.
Apn instellen op Android
Open Instellingen en ga vervolgens naar 'Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. ' Hier vind je een lijst met bestaande apn's.
APN is de afkorting van 'Acces Point Name'. Dit is de naam van de verbinding die je provider gebruikt om je toestel met het internet te verbinden.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
De naam van het toegangspunt (APN) definieert het netwerkpad voor alle mobiele dataverbindingen. Voor sommige aanbieders moet u de APN-instellingen invoeren om de mobiele service te configureren. U kunt uw APN alleen wijzigen of weergeven op uw iPhone en iPad als uw aanbieder daar toestemming voor geeft.
Bij APN, voer mworld.be in.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam voer je KPN Mobiel Internet in. Bij APN voer je portalmmm.nl in. Bij Proxy voer je niets in. Bij Poort voer je niets in.
Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Gesprekken en Data > en kies hier voor LTE. Daarna springt je telefoon over naar het LTE / 4G netwerk.
Hulp bij roamingproblemen in het buitenland
Als 'Geen service' wordt weergegeven in de statusbalk van uw iPhone, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Tik op 'Opties mobiele data' en controleer of 'Dataroaming' ingeschakeld is.
Ga naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Mobiel netwerk'. Druk vervolgens op 'Opties mobiele data'. Waarschijnlijk staat je roaming standaard aan. Zet het schuifje bij 'Dataroaming' naar links om je roaming uit te schakelen.
Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
Het netwerk is in de meeste landen niet zo sterk als het netwerk in Nederland. Het kan dus ook voorkomen dat er maar één provider is op een bepaalde locatie of dat er problemen zijn met het netwerk in het buitenland. Gelukkig heb je de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren.
Dekking in het buitenland
In het buitenland maak je gebruik van een buitenlands netwerk. Het kan daarom helpen als je handmatig een ander netwerk selecteert. Is je internet in het buitenland erg traag? Zet dan je telefoon even uit en aan.
Is uw 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op uw gsm? U kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren. Herstart uw smartphone om de automatische configuratie van uw toestel te activeren. Test uw simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of met uw smartphone.
Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie. HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Weet je niet hoe dit moet? Selecteer in onze toestelhandleidingen je toestel en ga naar Netwerk > Kies een netwerk.
Een eSIM is een digitale simkaart waarmee u een mobiel abonnement van uw aanbieder kunt activeren zonder dat u een fysieke simkaart hoeft te gebruiken. Bij de iPhone kunt u acht of meer eSIM's installeren en twee mobiele telefoonnummers tegelijkertijd gebruiken.