In Engelse, zakelijke e-mails is het gebruikelijk om te beginnen met “Dear” gevolgd door de achternaam van de ontvanger. Als je de naam niet weet, kun je alternatieven gebruiken zoals “Dear Sir/Madam” of “To whom it may concern”. Als je de achternaam weet, gebruik dan “Dear Mr./Mrs./Miss/Ms.
Aanhef van de brief of e-mail
Waar u in het Nederlands Geachte of Beste gebruikt, begint u een Engelse brief of e-mail altijd met Dear. Ook als u de geadresseerde niet kent. Bijvoorbeeld: Dear Sir/Madam, Dear Ms Jones, Dear Customer. Let goed op de hoofdletter na Dear, ook bij een zelfstandig naamwoord als Customer.
Een zakelijke mail begin je met "Geachte mevrouw/meneer" of "Beste [naam]", afhankelijk van hoe formeel je je bericht wil laten klinken. Bij een zakelijke mail is het belangrijk dat je de juiste opmaak gebruikt en goed controleert op spelling en grammatica, omdat je anders niet professioneel overkomt.
Aanhef. Wanneer je een mail stuurt naar iemand die je goed kent, spreek je de persoon op een informele manier aan. Een persoonlijke en informele Engelse mail begint daarom vaak met 'Dear', 'Hi' of 'Hey'. Na deze aanspreektitel volgt de naam van de persoon aan wie de mail gericht is.
Als je de naam van de ontvanger kent, gebruik je die ook in de aanhef. Bij geachte past de achternaam het best: Geachte heer Winkel, Geachte mevrouw Amrani. Bij een informele aanhef past een voornaam beter: Beste Tim, Dag Soumaya. Sommigen combineren voor- en achternaam: Geachte Tim Winkel, Beste Soumaya Amrani.
U moet een professionele e-mail beginnen met een begroeting en de naam en titel van de ontvanger (bijvoorbeeld: "Beste meneer Walken"). Vervolgens moet u een inleidende zin toevoegen, zoals Ik hoop dat deze e-mail u in goede gezondheid aantreft, gevolgd door de hoofdtekst van de e-mail.
De aanhef van een Engelse (zakelijke) brief is altijd 'Dear'. Als je de naam en/of titel weet van de geadresseerde, vermeld je dit ook. Achter Mr komt in het Engels geen punt, maar dit wordt wel met een hoofdletter geschreven.
Omdat zelfs informele e-mails over het krijgen van een uitkomst gaan (een reactie, een afspraak of een overeenkomst). Gelukkig lijkt het informele e-mailformaat op het formele e-mailformaat. Er zijn drie onderdelen: de onderwerpregel, een e-mailgroet (en body) en een afsluitende regel .
Voor goede bekenden kun je “Best wishes,”, “Best regards,” of “Kind regards,” gebruiken. En bij geliefden of familie kan ook “Love,” of “Lots of love,” gebruikt worden. Samenvattend: Een informele brief schrijf je naar iemand met wie je op gelijke voet staat.
Schrijf een inleiding
Als je een zakelijke e-mail begint, maak dan een connectie met je ontvanger. Gebruik geen algemene aanhef zoals “Beste betreffende”. Gebruik de naam van de ontvanger. Afhankelijk van het niveau van formaliteit dat je voor ogen hebt, kan ” Beste”, “Hoi” of ” Hallo” gepast zijn.
Ken je de ontvanger helemaal niet of is er sprake van een formele situatie, dan gebruik je bij voorkeur 'Geachte'. Ken je de ontvanger of gaat het om een informele situatie, dan gebruik je 'Beste'. Ken je iemand heel goed, dan mag je ook 'Hallo', 'Hi', 'Hoi', 'Dag' of 'Goede…' gebruiken.
Wanneer de ontvanger en jij elkaar al beter kennen, kan je de e-mail ook beginnen met “Beste …” of een vriendelijk “Goedendag”. Alleen onder collega's is “Hallo” of “Hi” acceptabel.
E-mail staat voor Electronic mail en is een methode voor het verzenden, ontvangen en produceren van informatie via internet via een elektronisch communicatiesysteem . E-mails worden over het algemeen gebruikt om te communiceren voor officiële doeleinden.
Best wishes/Kind regards, Hi Jack, …
In Engelse, zakelijke e-mails is het gebruikelijk om te beginnen met “Dear” gevolgd door de achternaam van de ontvanger. Als je de naam niet weet, kun je alternatieven gebruiken zoals “Dear Sir/Madam” of “To whom it may concern”. Als je de achternaam weet, gebruik dan “Dear Mr./Mrs./Miss/Ms.
De fist bump komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Je balt je hand tot een vuist en je slaat de kneukels tegen elkaar. First lady Michelle Obama groet op die manier zelfs haar echtgenoot Barack.
Informeel kan je Hi of Hello gebruiken. In zakelijke mails is dit echt uit den boze. Bij het sturen van zo'n mail zal je iemand aanspreken als volgt: Dear.
De meest informele aanhef is een aanhef met een begroeting als Beste, Dag, Hallo of Hoi in combinatie met de voornaam.
Formeel of informeel? We schrijven een formele e-mail als we beleefd willen zijn, of als we de lezer niet zo goed kennen . Veel werk-e-mails zijn formeel. We schrijven informele e-mails als we vriendelijk willen zijn, of als we de lezer goed kennen. Veel sociale e-mails zijn informeel.
Definitief antwoord: De optie die geen deel uitmaakt van een formele toon e-mail is ' Bedankt!Ik kijk ernaar uit, spreek je snel!' omdat er informele taal en uitroeptekens worden gebruikt, waardoor het niet geschikt is voor formele correspondentie.
Wees consistent met je begroeting
Zorg ervoor dat je afsluiting overeenkomt met de toon van je begroeting. Als je e-mail begint met "Dear Mr.Johnson", gebruik dan een formele afsluiting zoals "Sincerely" of "Best regards".
Of het nu gaat om een professionele begroeting als "Beste" of een meer informeel "Hoi" gecombineerd met een passende afsluiting als "Met vriendelijke groet" of "Hoogachtend", deze elementen stralen respect, professionaliteit en warmte uit.
Begin de aanhef van je Engelse motivatiebrief altijd met 'Dear', omdat dat de standaard is. Bepaal daarna aan wie je de brief richt en gebruik daarbij de juiste aanhef. Hier is een kort overzicht: Voor getrouwde vrouwen: Dear Mrs [achternaam]