Je krijgt dan afhankelijk van je betaalmethode binnen 5 werkdagen na verwerking van je retour je geld terug.
Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen. Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels. Helaas overtreden webwinkels nog steeds massaal deze wet.
Binnen welke termijn krijg ik mijn geld terug? Als je binnen de bedenktijd het product retourneert, heb je recht op kosteloze teruggave van de aankoopsom als je die al hebt betaald. Je moet het geld zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de koopovereenkomst terugkrijgen.
U betaalt terug binnen 14 dagen nadat ze de koop ongedaan maken. U mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het terugstuurde.
Als de geldlener weigert om de lening terug te betalen zult u een procedure moeten starten om uw geld terug te krijgen. Pas wanneer er een vonnis is waarin de rechter heeft bepaald dat de geldlener de onderhandse geldlening aan u moet terugbetalen kunt u de geldlener dwingen om de lening aan u terug te betalen.
Hebt u een belastingaanslag gekregen waarop u geld terugkrijgt? Dan krijgt u dat binnen 1 week na de datum op de aanslag op uw rekening. Na 1 week uw geld nog niet binnen? Check wat er aan de hand kan zijn.
Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.
Omgekeerde betaling
De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.
Het kan vijf tot veertien werkdagen duren voordat een creditcardrestitutie op uw creditcardafschrift of saldo verschijnt. Dit komt doordat de transactie via een creditcardverwerkingsservice gaat en voltooid moet zijn voordat uw uitgever uw account kan crediteren voor de aankoop .
Terugbetalingen kunnen zo lang duren om te verwerken vanwege factoren zoals: De handelaar - Hoe snel de handelaar op uw verzoek reageert, heeft invloed op de tijdlijn van uw terugbetaling . Uitgevende bank - De kaartuitgever kan meerdere dagen nodig hebben om het verzoek te verwerken nadat de handelaar een terugbetalingsautorisatie heeft ingediend.
Je krijgt je geld terug na de verwerking van je annulering
Heb je wel een mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld binnen 3 werkdagen weer op je rekening.
Waarom duurt het even voordat een terugbetaling de klant bereikt? Er zijn drie hoofdpartijen betrokken bij een succesvolle terugbetaling: de betalingsgateway, de bank van de handelaar en de bank van de klant. Terugbetalingen duren langer dan transacties, omdat ze een uitgebreid proces moeten doorlopen en het gecombineerde werk van verschillende systemen vereisen .
Zodra u een bestelling heeft bevestigd, is het niet meer mogelijk om deze zelf te annuleren : alle partijen gaan er nu vanuit dat het pakket onderweg is. Mocht na bevestiging van de bestelling blijken dat u toch niet kunt leveren, neem dan contact op met Partnerservice.
De webwinkel moet de consument binnen 14 dagen na de annulering van de aankoop al het geld terugbetalen dat hij heeft betaald om het product geleverd te krijgen.
Het kan twee factureringscycli duren voordat het tegoed op uw creditcardafschrift verschijnt. Bestellingen die voor tegoed worden geretourneerd en die met een cadeaubon zijn gekocht, worden terugbetaald met een cheque, die naar het factuuradres wordt gestuurd . We bieden op dit moment geen omruilingen aan voor artikelen die per post worden geretourneerd.
Wanneer ontvang ik mijn restitutie? Als u met een creditcard of een debitcard hebt betaald, worden restituties binnen vijf werkdagen na ontvangst van het geretourneerde artikel of het annuleringsverzoek naar de kaartuitgevende bank gestuurd. Neem contact op met de kaartuitgevende bank als u vragen hebt over wanneer het tegoed op uw rekening wordt bijgeschreven.
Als u uw aangifte elektronisch hebt ingediend en directe storting hebt gekozen om uw restitutie te ontvangen, ontvangt u uw restitutie doorgaans binnen 8-15 dagen . U dient echter rekening te houden met 1-5 werkdagen extra voor uw bank om de fondsen te verwerken.
U kunt de status van uw terugbetaling controleren op de pagina Where's My Refund? van de IRS. Redenen waarom u uw terugbetaling niet hebt ontvangen, kunnen variëren van fouten, onvolledige aangiften, belastingfraude of een ongewoon hoog verwerkingsvolume bij de IRS .
Hoe lang duurt het om een terugbetaling te ontvangen? U zou een terugbetaling op uw Wise-account moeten ontvangen nadat de handelaar uw verzoek heeft geaccepteerd. Dit kan tot 10 werkdagen duren. U kunt zien of u de terugbetaling hebt ontvangen door uw saldo-overzicht te controleren.
Terugstorten via de bank
Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso. Gaf u geen toestemming? Dan stort de bank het bedrag terug op uw rekening. Dit duurt meestal een maand.
Onjuiste gegevens van de ontvanger. De gebruikte valuta of betalingsmethode voor de overschrijving wordt niet ondersteund door de ontvanger of de bank van de ontvanger.
Het is het beste om de handelaar te e-mailen of schrijven - u kunt een sjabloonbrief gebruiken. Bewaar een kopie van alles wat u verzendt, voor het geval u het later moet controleren. Als u de handelaar niet kunt bereiken of als ze niet willen helpen, kunt u het aan uw kaartverstrekker of PayPal vragen.
Krijgt u uw geld niet terug? Maak dan duidelijke afspraken over terugbetalen, bijvoorbeeld een betalingsregeling. Soms kunt u via de rechter uw geld terugvragen.
Sinds 2021 kunnen slachtoffers van online fraude hun geld terugvragen door middel van de Procedure NAW-gegevens Begunstigde bij niet-bancaire Fraude (PNBF). Dit is een samenwerking van Nederlandse banken en is aangestuurd door de Betaalvereniging.