Je terugbetaling wordt binnen 5-7 werkdagen verwerkt. Zodra de webwinkel je retour of annulering heeft geregistreerd, ontvang je je terugbetaling volgens het retourvoorwaarden van de webwinkel. Login om de status van je laatste retour of annulering te bekijken.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Webshops, geen zorgen!
Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Waarom heb ik een factuur ontvangen? Wanneer de webwinkel de annulering van de bestelling bevestigt, annuleren wij je factuur en storten we het eventueel betaalde bedrag terug. Je kan de status van je bestelling op elk gewenst moment controleren in Mijn Klarna.
In behandeling: de betaling is nog in behandeling. Wacht nog even en kijk later of de status nu is goedgekeurd. Terugbetaald: dit bedrag is teruggestort aan je klant. Het kan tot 2 weken duren voordat het op zijn / haar account is bijgeschreven.
Ons advies is om ook hierover contact te zoeken met Klarna. Ze hebben een helpdesk, deze kun je hier bereiken: 020 – 80 82 852.
Krijgt u uw geld niet terug? Maak dan duidelijke afspraken over terugbetalen, bijvoorbeeld een betalingsregeling. Soms kunt u via de rechter uw geld terugvragen.
Een consument die iets op internet koopt, kan zijn aankoop binnen 14 dagen na ontvangst ongedaan maken. De webwinkel moet de consument binnen 14 dagen na de annulering van de aankoop al het geld terugbetalen dat hij heeft betaald om het product geleverd te krijgen.
Als u koopt in de winkel, vraag dan van tevoren aan de verkoper of u mag ruilen. Of dat u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt als u spijt krijgt van uw aankoop. Mag u van de verkoper ruilen omdat u spijt hebt? Dan mag dit alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet kapot is.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Als je je retourmelding hebt geannuleerd in de Klarna app, is het onderzoek gesloten en is je factuur niet langer gepauzeerd. Let op, het is niet mogelijk om opnieuw een retourzending te melden voor dezelfde bestelling. Als je retour nog niet opgelost is, neem dan contact op met de webwinkel om een oplossing te vinden.
Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden.
Nieuw Klarna Online (merchants.klarna.com)
Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies de gebruiker die jullie willen verwijderen en vink het boxje met 'Verwijder' aan. Bevestig de veranderingen door 'Verwijder geselecteerde' te kiezen en vervolgens 'OK'.
Je betaling heeft de status “betaling wordt verwerkt”. Dit betekent dat jouw bank momenteel controleert of de betaling kan worden voltooid of niet.
We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
Als het artikel nog niet is verzonden, kunnen zowel de verkoper als de koper de bestelling annuleren. Een Pro-verkoper kan een bestelling niet meer annuleren zodra de koper er voor heeft betaald en een orderbevestiging heeft ontvangen. Hoe je je aankoop annuleert: Open de chat met de gebruiker.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.
Achteraf betalen geeft consumenten de mogelijkheid om iets te bestellen en het thuis uit te proberen voordat ze het besluiten te houden. Zeker in het fashionsegment biedt dit een uitkomst: klanten kunnen zo meerdere maten van een kledingstuk bestellen en deze eerst passen.