Van 0-100 accelereert de elektrische Tesla Model 3 in 6.1 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het middenklasse segment. Je kan deze Tesla Model 3 snelladen met een snelheid van 698 km/u.
Daarmee racet de wagen in twee seconden naar 100 km/uur. Over de kwartmijl - van 0 naar 402 meter, een Amerikaanse manier van meten - doet deze Tesla 9.2 seconden en haalt hij een snelheid van net geen 250 km/uur. Ter vergelijking: de McLaren 765LT doet dit in 9,9 seconden.
Tesla-topman Elon Musk meldt op Twitter dat een ongemodificeerde Model S Plaid een ronde op het befaamde Duitse circuit officieel in 7 minuten en 35,58 seconden heeft afgelegd. Daarmee is de Model S Plaid de snelste elektrische productieauto ooit op het circuit en is hij meen stuk rapper dan zijn rivaal uit Stuttgart.
De Tesla Model S Plaid brengt je in amper twee tellen van stilstand naar 100 km/uur. Elon Musk stelde de eerste 25 exemplaren van zijn snelste elektrische telg ooit gisteren voor in Fremont, Californië.
Aandrijving en prestaties
De Tesla Model 3 Performance is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Tesla Model 3 Performance is 377 kW (513 pk). Het geschatte maximale koppel is 660 Nm. De aandrijving is via alle wielen.
De Tesla Model 3 heeft een ingeschatte actieradius van 368 km die je goed kan noemen. Daarbij heeft hij een topsnelheid van 225 km/h, wat iets hoger is dan het gemiddelde. Van 0-100 accelereert de elektrische Tesla Model 3 in 6.1 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het middenklasse segment.
Wat zijn de kosten van een accu vervangen voor Tesla ? De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt.
Porsche 918 Spyder – 0-100 in 2,5 seconden
De 918 zou dan de snelst accelererende productieauto ooit zijn, naast de Tesla Model S Plaid. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk.
De elektrische Rimac Nevera is officieel de snelst accelererende productieauto ter wereld.
De topsnelheid tijdens de recordpoging lag op 298 km/h, al werd tijdens een eerdere testrun een snelheid van 302 km/h gemeten. De Urus heeft een 650 pk en 850 Nm sterke 4.0 biturbo V8 in z'n agressief ogende neus, een machine waarmee de Urus een topsnelheid van 305 km/h moet kunnen halen.
Het hangt er vanaf wat u zoekt. Wil je sneller accelereren, dan wint Tesla het. Maar wil je topsnelheid, dan is Bugatti koning. Zo accelereert de nieuwe Tesla Roadster van 0 naar 60 mph in 1,9 seconden, terwijl de Bugatti Chiron er maximaal 2,3 seconden over doet om van 0 naar 60 te accelereren.
Tesla is snel, maar niet sneller dan een Ferrari. Qua acceleratie zijn de meeste Teslas sneller dan Ferrari's, maar qua snelheid zijn de meeste Ferrari's sneller dan Teslas. Zo accelereert Tesla Model X P100D van 0-60 in 2,28 seconden, terwijl de LaFerrari daar 2,4 seconden over doet.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Bugatti Veyron
De 'oude' Veyron is nog steeds een bloedsnelle auto: in 2,5 seconden zit hij op de 100 km/h. Deze is dus daadwerkelijk sneller dan de Tesla Model S.
De Tesla Roadster heeft een ingeschatte actieradius van 728 km die je uitstekend kan noemen. Daarbij heeft hij een topsnelheid van 410 km/h, wat veel hoger is dan het gemiddelde. Van 0-100 accelereert de elektrische Tesla Roadster in 2.1 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het supercars segment.
Beide auto's bereiken een topsnelheid van 320 km/u maar de Tesla is vanuit stilstand veel sneller. Een sprint van 0 naar 100 km/u is al in 2,1 seconden geklaard. Dat is sneller dan hypercars zoals de Bugatti Chiron of Porsche 918 Spyder! Wel oppassen voor de nekspieren.
Op het vlak van prestaties gaat Tesla aan kop, aangezien zijn wagens krachtiger zijn dan Lamborghini's. Zo heeft de Tesla Roadster een topsnelheid van 402,3 km/u, terwijl de Lamborghini Veneno een topsnelheid heeft van 355 km/u.
Bugatti Chiron topsnelheid
Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn. In deze modus gaat de teller zonder al te veel moeite ruim over 400 km/u heen.
Formule 1-bolides accelereren in zo'n 2,6 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur en bereiken in 10,6 seconden een snelheid van 300 kilometer per uur.
Bugatti Chiron
Zie hier de Bugatti Chiron. Deze Bugatti gaat maar liefst 420 kilometer per uur. De Bugatti Chiron heeft 1479 pk en rijdt dus wel lekker door.
Op papier is de Ferrari iets lichter (50 kg) dan de Aventador, maar de Lambo zou in slechts 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten terwijl de Ferrari daar 3,1 seconden over zou doen. In Nederland hangt er aan de Aventador een prijskaartje van €425.900 en de Ferrari kost €369.589.
videoDe 1.750 pk sterke SSC Tuatara-hypercar is eindelijk officieel de snelste productieauto ter wereld. Op 17 januari heeft de auto een gemiddelde snelheid van 455,3 km/u gehaald.
Onderzoek onder Tesla-rijders heeft uitgewezen dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun originele capaciteit hebben. Er is dus sprake van een heel beperkte batterijdegradatie en met het voortschrijden van de techniek wordt de levensduur van accu's nog steeds langer.
Als de batterij helemaal leeg raakt, moet u deze weer opladen. Als u de batterij gedurende langere tijd leeg laat, kan het zijn dat u de Model 3 niet meer kunt opladen of gebruiken en u de auto met startkabels moet starten of de laagspanning-batterij moet vervangen.
Ja, met een elektrische auto heb je de mogelijkheid om de auto op te laden maar ook om deze te laten ontladen. Je kunt hierbij stroom opslaan en vervolgens deze stroom op een later tijdstip gebruiken voor je huishouden waardoor je gebruik maakt van gratis stroom voor je elektrische apparaten.