We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode: iDEAL: binnen 3 werkdagen. Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen.
Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.
Wanneer de klant een artikel retour meldt in zijn koopaccount, kan hij automatisch een retourlabel downloaden voor een brievenbuspakje of pakket. Daarna plakt hij deze op de zending en stuurt hij de bestelling retour. Pas wanneer de retourlabel daadwerkelijk gebruikt is, worden er bij jou kosten voor gerekend.
Een online bestelling annuleren mag altijd. Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Heb je iets gekocht in de winkel? Dan zegt de wet: koop is koop.
Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.
Telefoon: Via het reguliere nummer, zie hierboven in het grijze blok onder het kopje contactdetails, heeft u snel contact met Bol.com. U belt tegen lokale kosten, het is dus niet gratis. Het serviceteam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.
De Online Webshop is verkoper bij bol.com. Je bestelt bij deze verkoper een artikel zoals je gewend bent via je vertrouwde account en betaalt aan bol.com.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.
Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.
Bol.com retourdeals biedt artikelen aan die zijn teruggestuurd door andere klanten van bol.com. Bijvoorbeeld omdat de kleur of het formaat niet goed was. Deze artikelen zijn aan een grondige check onderworpen door ons kwaliteitsteam en geschikt bevonden om opnieuw verkocht te worden.
Een geretourneerd product moet worden gecontroleerd op verkoopbaarheid en dan opnieuw worden verpakt, ingevoerd in het systeem en teruggeplaatst in het magazijn. De (menselijke) handelingen die dat proces vereist kosten vaak meer dan het oplevert om ze opnieuw te verkopen.
U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.
Bij steeds meer webwinkels kun je producten met korting bestellen die door andere kopers zijn teruggestuurd.
We verwachten dat je op werkdagen bereikbaar bent tussen 9.00 en 17.00 uur. We tonen je telefoonnummer dan ook alleen tijdens deze uren aan klanten. Wil je jouw openingstijden verruimen, omdat je bijvoorbeeld ook 's avonds of in het weekend open bent?
Telefoonnummer Bol.com: 030-3104999
We verbinden je meteen door. Getoonde kosten (€0.90cpm) gelden ook nadat je wordt doorverbonden en voor de gehele gespreksduur.
De bol.com cadeaukaart is na aanschaf 3 jaar geldig. Via de saldochecker kun je zien hoe lang dit nog is. Tip: als je de cadeaukaart al gebruikt hebt, bewaren we die in je account met vermelding van het saldo en de geldigheidsdatum. Heb je nog een oude bol.com cadeaukaart?
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Bol.com biedt de mogelijkheid om met acceptgiro te betalen, waarbij ze de acceptgiro bij het pakket voegen maar Bol.com heeft ook zijn eigen achteraf betaalmogelijkheid, waarbij je zelf het geld naar hun rekening overmaakt. Bij Bol.com is betalen met creditcard ook mogelijk.
Klantenservice is gratis
Hebt u een vraag of een klacht over een dienst of een product dat u hebt gekocht? Dan moet u daarvoor meestal bellen naar de klantenservice. Bijvoorbeeld van uw energieleverancier of uw verzekeraar. Het bedrijf mag geen kosten voor de informatie rekenen.
Dit doe je schriftelijk door een brief of een mail te sturen ter attentie van het bedrijf waarbij je je beroept op je herroepingsrecht. Tevens vraag je duidelijk om je geld terug te ontvangen binnen de wettelijke termijn daarvoor van 14 dagen. Het bedrijf is verplicht om je terug te betalen.
Betaalt de webwinkel het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons uit handen.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .