Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Om te voorkomen dat anderen je simkaart of eSIM gebruiken voor telefoongesprekken of mobiele data, kun je een simpincode instellen. Als je dan je apparaat opnieuw opstart of de simkaart verwijdert, wordt de simkaart of eSIM automatisch vergrendeld en zie je 'Sim vergrendeld' op de statusbalk.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Als je een plastic SIM gebruikt, is deze direct klaar voor gebruik. Plaats hem gewoon in je toestel en je bent klaar . Als je een eSIM gebruikt, hoef je alleen maar het eSIM-profiel te downloaden naar je toestel, met behulp van de QR-code in je eSIM-pakket.
Open Instellingen en tik op Verbindingen.Tik op SIM-kaartbeheer.Tik op de SIM-kaart die u wilt activeren.Schuif de schakelaar naar Aan .
De activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren. De simkaart is geactiveerd als je GSM geen signaal meer heeft bij je oude provider. Dat is het moment om je oude simkaart uit je GSM te halen en de yoin-simkaart te plaatsen. De pincode staat op het simkaartpasje.
Je vervangende simkaart kun je activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.
Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
De functie voor automatische vergrendeling kan zijn ingesteld op "Nooit". Ga naar Instellingen > Scherm en helderheid > Automatische vergrendeling en kies een tijdsinterval om het in te schakelen.
Als de telefoon herhaaldelijk om de sim-pincode vraagt lijkt het erop dat de simkaart niet goed in het simkaartslotje zit. Normaliter hoort er enkel om de sim-pincode te worden gevraagd bij het bijvoorbeeld aanzetten / herstarten of plaatsen van een simkaart.
Als een toestel vergrendeld is, betekent dit dat het alleen werkt met de provider waar u het van hebt gekocht . Als uw toestel vergrendeld is, wordt het niet automatisch ontgrendeld wanneer uw contract met uw provider afloopt.
Als uw SIM-kaart geblokkeerd is, ziet u dat uw telefoon "SIM-kaart geblokkeerd" of "SIM-kaart geweigerd" weergeeft. Dit gebeurt meestal wanneer u meerdere keren de verkeerde pincode invoert. U kunt ook last krijgen van signaalverlies of het niet kunnen bellen en berichten versturen.
Als je simkaart niet werkt, probeer het dan eerst met schoonmaken en (opnieuw) testen. Weet je zeker dat je simkaart kapot is? Geen punt, bestel bij ons een nieuwe. Als je simkaart het niet doet, betekent dat niet altijd dat hij kapot is en je 'm moet vervangen.