Mogelijke openingen in een reactie op een slechte review zijn: 'wat vervelend dat het product niet was wat u verwachte.' 'het doet me verdriet dat u onze dienstverlening zo heeft ervaren' 'begrijpelijk dat u boos bent, dat zou ik ook zijn'
Bij negatieve recensies is het de kunst om je zo positief, beleefd en constructief mogelijk op te stellen. Bedank je klant voor de moeite en de reactie, excuseer je bij voorkeur ook (al is het maar voor een klein of onterecht detail) en reik een oplossing aan.
Wanneer je een negatieve recensie schrijft, probeer je dan verre te houden van onduidelijke uitspraken als: 'ik vond het gewoon niet goed' of 'dit boek was echt slecht'. Natuurlijk mag je dit vinden, maar leg je lezer ook uit waarom je het slecht vond - uiteraard zonder delen van het verhaal te verklappen.
Een goede review bevat genoeg details om anderen een indruk te geven van je ervaring. Leg uit welke factoren hebben bijgedragen aan je positieve, negatieve of matige ervaring. Ook kun je delen wat het bedrijf volgens jou goed doet en hoe ze zich kunnen verbeteren. Maar houd het vriendelijk en netjes!
Ik ben blij om te horen dat je zo tevreden bent met je foto's/mijn product/het resultaat van onze samenwerking /___. Mijn toekomstige klanten zijn enorm geholpen wanneer ze zich comfortabel genoeg voelen om mij in te huren. Het is daarom erg belangrijk voor me om positieve ervaringen zoals die van jou te kunnen delen.
Meestal heeft dit te maken met beleidsschendingen, zoals spam of ongepaste content. Reviews die zijn verwijderd vanwege beleidsschendingen, worden niet hersteld. Lees meer informatie over verboden en beperkte content in reviews. Reviews zijn soms uit een bedrijfsprofiel verdwenen nadat het is hersteld.
Klik op de 3 puntjes rechts naast de review en vervolgens op 'Markeren als ongepast'. Als je je bedrijfsvermelding nog niet geclaimd hebt, lees dan eerst dit. Rapporteer een review met de 3 puntjes rechtsboven. In het volgende scherm geef je aan met welke reden je de review wilt laten verwijderen.
Als u Google wilt vragen om een ongepaste review uit uw Bedrijfsprofiel te verwijderen, kunt u de review melden. Google kan reviews verwijderen die het beleid van Google schenden. Belangrijk: Lees ons reviewbeleid voordat u vraagt een review te verwijderen.
De laatste tijd krijgen we steeds vaker de vraag of je Google Maps of Google Mijn Bedrijf reviews uit kunt zetten. Het antwoord daarop is in 99% van de gevallen NEE.
Als je al een bedrijfspagina op Google hebt, log je eenvoudig in op de beheerpagina. Ga naar Home (als je daar nog niet zit) en scroll naar beneden tot je het blok 'meer reviews ontvangen' tegenkomt. Klik op de knop 'Reviewformulier delen' om jouw persoonlijke link te openen.
Een recensie, ook wel aangeduid met de Engelse term review, is een (kritische) bespreking van een boek, film, televisieprogramma, computerspel, toneelvoorstelling, muziekuitvoering, enige andere culturele uiting, of een ander product of andere dienst.
TIP: Probeer je tekst te vatten in 400 tot 650 woorden. Bij lezersrecensies is iedereen vrij om te doen en te laten wat hij wil. Soms wil je een recensie schrijven met alles erop en eraan, soms wil je je beperken tot een korte feedback.
Tripadvisor bleek niet goed te scoren op onze criteria voor dierenwelzijn, er was geen (goed) beleid op het gebied van privacy- en consumentenbescherming en ook de betrouwbaarheid van de reviews stond ter discussie. Op basis van deze informatie besloten we het bedrijf niet toe te laten tot ons beleggingsuniversum.
Op Tripadvisor staan is geheel gratis. Een profiel maak je aan via https://www.tripadvisor.nl/owners. Hier vul je alle gegevens in en ter controle worden je creditcardgegevens gevraagd. Wees gerust, daar zijn geen kosten aan verbonden.