Ze moeten een berichtje sturen naar Momo's telefoonnummer, waarna ze dus - zoals het verhaal ook al luidde - dreigende berichtjes ontvangen. De persoon achter het Momo-telefoonnummer doet vervolgens alsof hij/zij van alles van de ontvanger weet, om er zo voor te zorgen dat gevaarlijke opdrachten worden uitgevoerd.
Een momo is een Nepalees, Tibetaans deegtasje uit de Aziatische keuken dat lijkt op een Mongoolse buuz, Chinese jiaozi of Duitse knoedel. Momo's worden gemaakt in Tibet, Nepal, Bhutan, Sikkim, Manipur, Nagaland, Meghalaya, Himachal Pradesh, en West-Bengalen.
Verhaal. Het weesmeisje Momo woont in een amfitheater buiten de stad. Ze heeft veel vrienden en krijgt almaar bezoek. Dat verandert als de tijdspaarders opduiken, mannen in grijze pakken die de mensen ertoe aansporen om zich niet bezig te houden met nutteloze zaken.
'Momo Challenge' is genoemd naar de 'vogelvrouw' die in 2016 gemaakt werd door Aiso uit een naakte vogel en het hoofd van een angstaanjagende vrouw. De trend dook vorig voor het eerst op in het buitenland en groeide uit een van de gevaarlijkste op het internet.
En 'fomo' wordt dan 'momo', wat zoveel wil zeggen als 'mystery of missing out'. Daarbij vraag je je af wat er in godsnaam gebeurt nu je via je telefoon niet langer van alles op de hoogte bent. 'Momo' is overigens niet alleen, maar komt samen met zijn vriendjes 'bromo', 'fo-momo' en 'slomo'.
Een kleurrijk kartonboek voor de allerkleinsten. Momo is een hond die graag verstoppertje speelt. In dit lieve kartonboekje kunnen kinderen op elke pagina zoeken naar verborgen voorwerpen. En naar Momo!
Momo bestaat niet echt, maar wordt binnenkort wel het onderwerp van een horrorfilm. Daarvoor leent 'ze' zich met haar creepy uiterlijk - zie hier - natuurlijk uitstekend. Dat moeten ook producers Roy Lee en Taka Ichise gedacht hebben.
Een geschminkte man onder de naam Jonathan Galindo, zou het nieuwe gezicht zijn van de beruchte en gevaarlijke Momo-challenge. Deze online uitdaging zou jongeren zelfs aanzetten tot zelfmoord. De Metro-redactie ontving deze week een e-mail met een verontrustende tekst.
MOMO scooters is opgericht in Nederland en mag zich inmiddels een begrip in het straatbeeld noemen.
FOMO staat voor Fear Of Missing Out. Bij FOMO staat het gevoel om iets te missen centraal en dit wordt vaak opgewekt door het succes van anderen. Deze angst om iets te missen is een natuurlijke reactie, waarbij mensen zich laten leiden door gevoelens en emoties.
Bij FOMO ben je bang om iets te missen en daarom wil je steeds overal bij zijn, ook al heb je eigenlijk geen zin. Je hebt misschien last van FOMO als je deze gevoelens herkent: Je het idee hebt dat je iets mist als je niet bij een activiteit bent waar veel anderen (vrienden, familie, collega's) wel bij zijn.
'bijna zeventig procent van de mensen tussen de 18 en 34 heeft last van FOMO'
Het betekent letterlijk Fear Of Missing Out en houdt in dat je het gevoel hebt dat je iets mist. Iets, bijvoorbeeld een festival, waar je graag bij had willen zijn. Joy Of Missing Out (JOMO) betekent precies het tegenovergestelde: je geniet van het feit dat je er (even) niet bij bent.
Fear of missing out of FOMO (in het Nederlands angst om iets te missen) is een vorm van sociale angst of bezorgdheid die een persoon kan ervaren.
'FOMO' is een productie van Borgerhoff & Lamberigts en Streamz. De film komt tot stand in samenwerking met Flanders Tax Shelter en Kinepolis Film Distribution. 'FOMO' wordt verdeeld door Kinepolis Film Distribution (KFD) en zal vanaf 29 juni 2022 exclusief te zien zijn in de bioscoop en dit najaar op Streamz.
FOMO is een Engelse afkorting en staat voor 'Fear Of Missing Out'. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om naar het Nederlands, dan kom je uit op de angst om iets mis te lopen. Vaak is zo'n angst gerelateerd aan de situatie van andere mensen.
Hoe het kan dat het bedrijf zo hard is gegroeid? Oprichter Armando Muis: “We doen álles in eigen beheer: van import tot reparatie. Daardoor hebben onze scooters gegarandeerd de laagste prijs.” Als je langsgaat bij La Souris in Rotterdam, zal het je opvallen: er zijn ontzettend veel kleuren en modellen.
Maar de kwaliteit van Chinese scooters wordt steeds beter en het is nu een serieuze optie om te overwegen. Scootermerken met een lage instapprijs zijn: AGM, Baotian, Berini, BTC, Grande Retro, Iva, Killerbee, Riva, Senzo, Sym en Turbho.
Historie La Souris
Naast het bedrijf zette Armando ook het eigen merk 'La Souris' op, wat een Franse vertaling is van zijn achternaam Muis. La Souris verkoopt tegenwoordig allerlei uiteenlopende (elektrische) scootermodellen. Waar we ooit begonnen zijn met één winkel, hebben wij nu al 13 winkels door heel Nederland.
De kwaliteit van Sym scooters staat op een hoog niveau dankzij de jarenlange ervaring. Sym gebruikt uitsluitend kwaliteitscomponenten. De pasvorm van de onderlinge onderdelen is perfect. Kappen sluiten mooi aan, het motorgeluid is mooi rustig op een laag toerental en de Sym scooters voelen zeer wendbaar aan.
Kymco maakt scooters van pure kwaliteit, zo is dit ook het geval bij dit model. Kymco staat erom bekend sterke en kwalitatieve scooters de fabriceren en vindt het dan ook erg belangrijk dat klanten lang gebruik kunnen maken van de scooters.
Scooter is gemiddeld drie keer zo zuinig vergeleken met een auto. Al met al scheelt scooter rijden een hoop in kosten. Zelfs wanneer je voor een topmerk scooter kiest zul je die investering, vergeleken met het rijden in een auto, dus zeer snel terugverdienen.