Imago wordt opgebouwd door de som van marketingcommunicatie van een bedrijf en de interpretatie van de ontvangers. Er is daarom ook een verschil tussen werkelijke imago en gewenste imago.
Imago staat voor de uitstraling of reputatie die een persoon, bedrijf, organisatie of andere groep heeft. Dit kan een gevolg zijn van werkelijke activiteiten, of van bewuste marketing om de beeldvorming te beïnvloeden.
IDENTITEIT: bepaalt hoe en wat een organisatie werkelijk is. IMAGO: is hoe mensen dénken over een organisatie en waar die voor staat.
Een imago onderzoek geeft inzicht in het beeld wat mensen van de organisatie of de producten en/of diensten van een organisatie hebben. Hierbij wordt gekeken naar het huidige imago van een organisatie, het gewenste imago en waar de verschillen hiertussen liggen.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen: imago (zn) : aanzien, image, voorkomen.
Er zijn allerlei factoren die het imago van uw bedrijf of merk kunnen veranderen, in positieve en in negatieve zin. Een artikel in de pers, een actie van uw belangrijkste concurrent, een reorganisatie of een verandering in de normen en waarden van uw doelgroep.
De meeste imago-onderzoeken die wij uitvoeren kosten tussen de € 2.000 en de € 6.000 exclusief BTW.
Waar bij identiteit en imago nog vanuit het perspectief van de organisatie werd gekeken, kijken we bij reputatie vanuit het perspectief van de externe stakeholder. Reputatie gaat over de beeldvorming over een organisatie door mensen buiten de organisatie.
Gewenste en werkelijke identiteit en imago
Het gewenste imago wordt geprobeerd te bereiken door marketingcommunicatie. Het werkelijke imago is hoe de externe groepen werkelijk over de organisatie denken. De gewenste identiteit weergeeft hoe een organisatie graag wil zijn, welke kernwaarden zij wil uitdragen.
De identiteit omvat elementen als de visie, missie, kernwaarden, ambities, cultuur en de persoonlijkheid van je organisatie.
Je online imago is een afspiegeling van hoe je in het echt bent. Voor een werkgever is dit een ideale manier om een beeld te krijgen van jou. Lijk je bij de andere collega's te passen en passen jouw interesses bij het bedrijf? Jouw imago wordt door verschillende websites bepaald.
Imago (meerv. imagines) is de naam voor een volwassen insect na metamorfose. Het is in staat zich voort te planten. Bij gevleugelde soorten zijn pas in dit stadium functionele vleugels aanwezig.
De meest voorkomende methoden hiervoor zijn online onderzoek, telefonisch onderzoek en doelgroeppanels. Om gericht imago-onderzoek uit te voeren, worden de identiteit van uw bedrijf en het gewenste imago van uw bedrijf als uitgangspunten genomen.
Het imago is de beeldvorming die kleeft aan een product, persoon of organisatie. We spreken vaak over de reputatie in brede zin, dus het beeld dat van een bepaald merk bestaat bij het algemene publiek. Bedrijven en personen zijn voor hun succes afhankelijk van een goede reputatie.
Waarom is imago belangrijk
Een goed bedrijfsimago zorgt voor: het aantrekken van meer klanten. tevreden klanten. een grotere klantentrouw.
Image definities
naamw. Uitspraak: ['ɪmɪtʃ] Verbuigingen: image|s (meerv.) beeld dat mensen hebben (van iets of iemand) Voorbeelden: `een negatief image`, `De politicus moest aan zijn image werken om meer stemmen te krijgen.
(Latijns begrip) In de toekomst. [Latijn] In de toekomst.
Laster en eerroof is strafbaar. Wie in het openbaar kwaadwillig onwaarheden over iemand vertelt die zijn eer of imago kunnen schaden, begaat een inbreuk op artikel 443 van het Strafwetboek. Ook publieke beledigingen kunnen bestraft worden, in dat geval door artikel 448 van het Strafwetboek.
De vereisten
Voor het slagen van een actie uit onrechtmatige daad moet aan vijf eisen zijn voldaan: onrechtmatigheid, toerekenbaarheid, schade, causaliteit en relativiteit.