Hoe om te gaan met luie collega's?

Hoe ga je om met luie collega's?7 tips
  1. Laat jezelf er niet door afleiden. ...
  2. Help hen niet om lui te zijn. ...
  3. Roddel niet over hen. ...
  4. Neem geen voorbeeld aan hun gedrag. ...
  5. Absorbeer hun verantwoordelijkheden niet. ...
  6. Zeg iets, maar wees voorzichtig. ...
  7. Praat met een manager.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op differentcoaching.nl

Hoe omgaan met egoistische collega?

Vervelende collega?9 tips hoe je hier het beste mee om kunt gaan!
  1. Blijf kalm. Laat je niet gek maken. ...
  2. Begrijp de onderliggende reden. ...
  3. Vraag je omgeving naar hun perspectief. ...
  4. Laat je collega weten waarom je iets doet. ...
  5. Bouw een 'relatie' op. ...
  6. Behandel je collega met respect. ...
  7. Focus op de oplossing. ...
  8. Negeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reiswerk.nl

Hoe omgaan met collega's die hun werk niet doen?

Dan helpen de volgende zes tips je op weg.
  1. Verplaats je in je collega. ...
  2. Vraag je collega of je kunt helpen. ...
  3. Respecteer de privacy van je collega. ...
  4. Benoem de gevolgen zonder je collega te beschuldigen. ...
  5. Denk samen na over een structurele oplossing. ...
  6. Stap naar je leidinggevende (als al het andere niet werkt)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.indeed.com

Hoe om te gaan met collega's?

Hoe ga ik het best om met collega's?
  1. Wees eerlijk. Hou je werk en privé liever gescheiden? ...
  2. Communiceer. Laat anderen weten waar je mee bezig bent, en maak duidelijke afspraken. ...
  3. Hou je vlinders getemd. ...
  4. Spreek met twee woorden. ...
  5. Relativeer. ...
  6. Werk samen. ...
  7. Wees assertief. ...
  8. Waardeer de anderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Hoe ga je om met valse collega's?

Werp een mentale wegversperring op om ontspannen te werken met een onuitstaanbare collega
  1. Bedenk dat ook jij niet perfect bent. ...
  2. Je hoeft iemand niet aardig te vinden om te kunnen samenwerken. ...
  3. Vat het niet persoonlijk op. ...
  4. Leer je eigen emoties herkennen. ...
  5. Vertel rustig hoe wat het gedrag van je collega met jou doet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op banninkcoaching.nl

Luie Alfons | Het Kantoor

36 gerelateerde vragen gevonden

Hoe herken je achterbakse mensen?

Iemand die schijnheilig, hypocriet of huichelachtig is:
  • Is achterbaks.
  • Is onecht en doet alsof.
  • Doet zich anders voor dan hij/zij is.
  • Doet zich mooier voor dan hij/zij is.
  • Beweert dingen die niet waar zijn (en weet ook dat ze niet waar zijn)
  • Veinst vriendelijkheid maar er zit wat anders achter.
  • Heeft twee gezichten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Wat is oncollegiaal gedrag?

Oncollegiaal gedrag staat met stip op nummer 1. ,,Collega's die alleen op hun eigen ambities zijn gericht en te weinig oog voor samenwerken hebben, daar houden we niet van.'' Scoren, dat vinden we zelf uiteraard helemaal niet belangrijk. Nee, zelf hebben we oog voor onze naaste collega's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Waarom past iemand niet in een team?

De pallet van normen en waarden van jouw medewerker is een geheel andere dan gangbaar is binnen de cultuur van jouw bedrijf. Je komt voortdurend in discussies terecht terwijl het bij andere medewerkers vanzelf gaat. Jouw medewerker heeft een geheel ander arbeidsethos dan je gewend bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Hoe creëer je verbinding?

3 praktisch toepasbare tips: zó creëer je echt verbinding tussen...
  1. Maak genoeg tijd vrij. Het is belangrijk dat mensen het gevoel hebben dat er genoeg tijd is. ...
  2. Kies je omgeving bewust. ...
  3. Besteed aandacht aan de uitnodiging. ...
  4. Maak verbinding door samenwerking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op catalystteambuilding.nl

Hoe ga je om met toxische mensen?

4 manieren om met toxiciteit onder collega's om te gaan
  1. Grenzen stellen. ...
  2. Wat op het werk blijft aan het werk. ...
  3. Blijf bij de juiste mensen. ...
  4. Zoek een andere plek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wemoral.com

Hoe omgaan met luie mensen?

Hoe ga je om met luie collega's?7 tips
  1. Laat jezelf er niet door afleiden. ...
  2. Help hen niet om lui te zijn. ...
  3. Roddel niet over hen. ...
  4. Neem geen voorbeeld aan hun gedrag. ...
  5. Absorbeer hun verantwoordelijkheden niet. ...
  6. Zeg iets, maar wees voorzichtig. ...
  7. Praat met een manager. ...
  8. 10 tips om introverte en extroverte collega's te laten samenwerken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Wat te doen als de werksfeer niet goed is?

Omgaan met een slechte werksfeer: 6 tips
  1. Schaam je niet. Je vindt misschien dat je wat beter bestand zou moeten zijn tegen de situatie. ...
  2. Neem de situatie serieus. ...
  3. Praat erover. ...
  4. Maak de situatie niet erger. ...
  5. Laat je niet lam slaan. ...
  6. Zoek eventueel hulp.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intermediair.nl

Hoe spreek je een collega aan op zijn gedrag?

Aanspreken op gedrag in 5 stappen
  1. Benoem het zichtbare gedrag. ...
  2. Geef de ander ruimte en vraag of hij/zij zich hierin herkent. ...
  3. Benoem wat er 'onder water' gebeurt – het effect op jou of de omgeving. ...
  4. Geef de ander ruimte en vraag of hij/zij zich dat kan voorstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op secretaressenet.nl

Wat te doen als je een collega niet mag?

Frenemies op de werkvloer: Hoe ga je om met een collega die je...
  • Check-in met jezelf. Ga eerst kritisch na bij jezelf waarom je die collega niet mag. ...
  • Houd het professioneel. ...
  • Niet roddelen. ...
  • Ga het gesprek aan met je frenemy. ...
  • Hulp van een derde partij. ...
  • Focus op jezelf & behoud de balans.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thenextlabel.nl

Hoe communiceer je met je collega's?

Communiceren met collega's: zo doe je dat
  1. Luister naar elkaar. Effectieve communicatie is tweerichtingsverkeer. ...
  2. Respecteer elkaars communicatievoorkeuren. ...
  3. Durf feedback te geven. ...
  4. Kies het juiste moment. ...
  5. Vergader efficiënt. ...
  6. Bouw aan relaties, maar blijf professioneel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op roberthalf.nl

Hoe krijg je een diepere connectie met iemand?

Maak tijd en ruimte voor elkaar

Zo kan je relatie verder verslechteren. Om diepere verbinding te voelen moet je echt tijd en ruimte maken voor elkaar. Neem regelmatig samen een middag vrij, of praat met elkaar, elke dag. Vertraag even, laat de boel de boel, en geef elkaar de volle aandacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coachfinder.nl

Hoe blijf je in verbinding met elkaar?

Hoe blijf je in verbinding binnen je relatie
  1. Ken jezelf. Natuurlijk niet wat je lievelingskleur is of hoe je je koffie drinkt. ...
  2. Geluk maak je zelf. Laat je geluk niet afhangen van wat een ander wel of niet doet, je maakt het jezelf dan alleen maar moeilijk. ...
  3. Focus op het goede. ...
  4. Aandacht. ...
  5. Vergeef. ...
  6. Herken je 'gevoelige snaar'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op spirituelevakantiereizen.nl

Hoe krijg je verbinding in een team?

Vanuit de verbinding met jezelf maak je makkelijker verbinding met collega's. De kans is groot dat je vanuit de verbinding met jezelf ook makkelijker benaderbaar bent en zelf ook meer openstaat voor feedback. 2. Frequent contact Het is de kunst om zicht te houden op wat er in je team leeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.linkedin.com

Hoe laat je zien dat je een teamplayer bent?

Dit zijn ook belangrijke kenmerken van een echte teamplayer:
  • Kan goed samenwerken.
  • Gedreven om de ambities van het team te halen.
  • Kan goed overleggen.
  • Verdedigt en steunt collega's.
  • Kent de eigen sterke punten en zet die in voor het team.
  • Kan ander teamleden motiveren en inspireren.
  • Heeft veel doorzettingsvermogen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op beaks.nl

Hoe krijg je een goed team?

Doe je voordeel met de volgende tips voor een betere teamsamenstelling.
  1. Kies de juiste teamleider. ...
  2. Zorg voor de juiste teamgrootte. ...
  3. Creëer duidelijke rollen en verantwoordelijkheden. ...
  4. Kies voor diversiteit. ...
  5. De juiste mix van kwaliteiten. ...
  6. Maak teams complementair. ...
  7. Kies voor een platte organisatiestructuur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ag5.com

Waarom is vertrouwen in een team belangrijk?

Het resultaat

Wanneer er vertrouwen is in het team durven teamleden elkaar om hulp te vragen, fouten en valkuilen te bespreken en hulp te accepteren. Men heeft meer begrip voor elkaar en gaat sneller uit van iemands positieve intentie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kerngroep.com

Hoe iemand op zijn plaats zetten?

En soms is het nodig om duidelijk grenzen te stellen.
  1. Stap 1: geef aan dat de ander over je grens gaat. ...
  2. Stap 2: herhaal je boodschap. ...
  3. Stap 3: geef de consequentie aan als de ander blijft doorgaan en stel hem duidelijk voor de keuze. ...
  4. Stap 4: reageer consequent. ...
  5. Stap 5: meld en registreer. ...
  6. Stap 6: neem contact op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op grenswijs.be

Hoe spreek je iemand aan op zijn houding?

Bespreek iemands gedrag, niet zijn houding of eigenaardigheden. Beschrijf alleen concrete waarnemingen van en ervaringen met zijn gedrag. Plak hem geen label op, stop hem niet in een hokje. Geef rustig en duidelijk aan hoe jij de situatie beleeft, wat je voelt en wat je wilt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe spreek je een medewerker aan op zijn gedrag?

Wees duidelijk en specifiek: Wanneer je de medewerker confronteert, wees dan duidelijk en specifiek over het gedrag in kwestie. Vermijd aannames of generalisaties over hun bedoelingen. Concentreer je in plaats daarvan op de specifieke acties of woorden die problematisch waren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specialistennet.com

Hoe ga je om met autoritair gedrag?

Wees duidelijk in je boodschap: geef aan wat je wel en wat je niet wilt én wees duidelijk over je grenzen. Spreek kort en kernachtig: dominante types hebben een hekel aan lange gesprekken en willen snel to the point komen. Behoud oogcontact. Bied een beperkt aantal keuzes; beperk je tot twee mogelijke opties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intermediair.nl

Populaire vragen