Hoe moet je een telefoongesprek voeren?

9 tips voor het voeren van een goed telefoongesprek
  1. Laat de klant niet te lang wachten. ...
  2. You never get a second chance to make a first impression. ...
  3. Zorg voor een positieve houding. ...
  4. Let op je spreektoon. ...
  5. Enthousiasme werkt aanstekelijk, ook via de telefoon. ...
  6. Bereid je goed voor. ...
  7. Laat de klant niet te lang wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op contactcare.nl

Hoe moet je een telefoongesprek beginnen?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Hoe verloopt een telefoongesprek?

Een goed gesprek kun je in 5 simpele, goed te onthouden stappen bereiken. De stappen zijn een gespreksstructuur en dit helpt je om een beter gesprek te voeren én je kunt misschien een betere NPS halen!
...
  1. Opening. ...
  2. Samenvatten. ...
  3. Klantgegevens bevestigen. ...
  4. Oplossing. ...
  5. Afsluiting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op business.trustedshops.nl

Hoe begroet je iemand aan de telefoon?

Wanneer je de telefoon opneemt, dan begin je met een begroeting. Tot twaalf uur gebruik je “Goedemorgen”. Tussen twaalf en zes uur 's middags neem je op met “Goedemiddag”.
...
De begroeting
  • Soms valt het eerste gedeelte van wat je zegt weg als je de telefoon opneemt. ...
  • Het is beleefd om iemand eerst te begroeten;

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe sluit ik het telefoongesprek op de juiste manier af?

Bij de afsluiting van je gesprek geef je een korte samenvatting van gemaakte afspraken en zeg je elkaar gedag. Bijvoorbeeld door de ander een fijne (werk)dag, prettige avond, veel succes of iets anders vriendelijks toe te wensen. De naam noem je hier nogmaals.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op danielledejonge.nl

Professioneel Telefoneren

31 gerelateerde vragen gevonden

Hoe voer je gesprek?

Een goed gesprek heb je als je:
  1. De tijd neemt.
  2. Contact maakt en actief luistert.
  3. Je kunt verplaatsen in het standpunt van de ander.
  4. Uitgaat van gelijkwaardigheid, zorgt voor 'tweerichtingsverkeer'.
  5. Kunt zeggen wat je op je hart hebt.
  6. Niet denkt tegen anderen (geen 'ja, maar…') maar samen denkt ('ja, en…').

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zorgvoorbeter.nl

Wat zijn de gesprekstechnieken?

Verschillende gesprekstechnieken
  • LSD = Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. LSD mag je dus gebruiken.
  • OMA = Oordelen, Meningen en Adviezen. OMA kan je beter thuis laten.
  • ANNA = Altijd Navragen, Nooit Aannemen. ...
  • NIVEA = Niet Invullen voor een Ander. ...
  • OEN = Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. ...
  • DIK = Denk in Kwaliteiten (of Kansen)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op start2create.nl

Hoe telefoneer je?

Bellen
  • Open de app Telefoon. op je telefoon.
  • Kies wie je wilt bellen: Tik op Toetsenblok. om een nummer in te voeren. Tik op Contacten. ...
  • Tik op Bellen .
  • Tik op Gesprek beëindigen. als je klaar bent met het gesprek. Als je het gesprek wilt minimaliseren, sleep je de gespreksballon naar de rechterbenedenhoek van het scherm.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe neem je netjes de telefoon op?

Sluit daarom netjes af: vat samen wat er is afgesproken en wat je gaat doen.
...
Maak jij een goede (eerste) indruk aan de telefoon?
  • Neem op met een glimlach. ...
  • Wees aandachtig. ...
  • Neem op tijd op. ...
  • Netjes opnemen. ...
  • De juiste (spreek)toon. ...
  • De juiste houding. ...
  • Wees zelf aandachtig. ...
  • Weet wie je spreekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Hoe stel je jezelf voor aan de telefoon?

Met deze tips en tricks kruip jij niet langer onder je bureaustoel wanneer de telefoon rinkelt, maar kan jij je telefoonangst snel overwinnen.
...
Voor het bellen
  1. Adem. ...
  2. Bereid je gesprek voor. ...
  3. Oefen luidop. ...
  4. Bel iemand anders. ...
  5. Oefen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brightplus.be

Wat maakt een goed gesprek?

De belangrijkste kenmerken van een goed gesprek zijn: De tijd nemen, contact maken en actief luisteren. Respecteren en verplaatsen in het standpunt van de ander. Gelijkwaardigheid en tweerichtingsverkeer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waardigheidentrots.nl

Hoe kan je makkelijker praten?

Stel jezelf regelmatig bloot aan sociale situaties. Oefen zo vaak als je kunt. Begin klein, bouw je skills en zelfvertrouwen langzaam op, en merk hoe je steeds beter wordt in het aanknopen van gesprekjes. Weet dat de meeste mensen het heerlijk vinden om meer contact te hebben met de mensen om hen heen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sochicken.nl

Hoe kan ik een goede gesprekspartner worden?

De 10 tips om een betere gesprekspartner te worden
  1. Luister meer, praat minder. ...
  2. Neem tijd voor de ander. ...
  3. Geef zonder direct iets terug te verwachten. ...
  4. Maak weerstand bespreekbaar. ...
  5. Durf feedback te geven. ...
  6. Let op je non-verbale communicatie. ...
  7. Houd je doel in het oog. ...
  8. Verplaats je in de ander.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op icm.nl

Wat is een formeel telefoongesprek?

Een formeel telefoongesprek heeft regels en een vaste volgorde. Daarnaast maak je bij een formeel telefoongesprek notities. Wanneer jij de gebelde bent, noteer je: de naam van de beller.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op virtueletraining.com

Hoe snel moet je de telefoon opnemen?

Neem de telefoon niet té snel op, hier kunnen klanten namelijk van schrikken. Maar laat de telefoon niet langer dan 3 tot 5 seconden overgaan. Klanten kunnen vanaf dat moment geïrriteerd raken en hangen op. Zorg dus voor voldoende bezetting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op places.nl

Hoe telefoon aannemen op smartphone?

Opnemen als u gebeld wordt

Veeg het groene pictogram naar rechts om op te nemen. Of tik op het groene pictogram. Dit kan verschillen per telefoon. Veeg het rode pictogram naar links als u het gesprek wilt weigeren of laat de telefoon overgaan totdat de beller stopt met bellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe zet je een gesprek in de wacht?

Wanneer je iemand tijdens het telefoongesprek in de wacht wilt zetten, vraag dan aan de beller of hij dit wil. Het kan natuurlijk gebeuren dat iemand vervolgens 'nee' zegt. Meestal zal daar wel een goede reden voor zijn. Geef de afhandeling van zo'n telefoontje dan voorrang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe bel je iemand?

Altijd een specifiek nummer geheim bellen op een Samsung- of andere Android-telefoon
  • Open de 'Contacten'-app.
  • Zoek het contact dat je altijd anoniem wilt bellen.
  • Druk op het pennetje om het contact te bewerken.
  • Selecteer het telefoonnummer.
  • Voeg aan het begin '#31#' toe, wanneer het een Nederlands nummer is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op t-mobile.nl

Wat is klantgericht telefoneren?

Telefoneren lijkt zo eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie vermoedt. Zo heb je te maken met het gedrag van de klant aan de telefoon. Denk daarbij aan iemand die een klacht heeft of dat je vervelend nieuws moet brengen. Klantgericht telefoneren begint bij de telefoonetiquette.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe smartphone vasthouden?

Hou je smartphone stevig in de hand

Je hand zal namelijk altijd wat bewegen tijdens het fotograferen of opnemen. Het is dus aan te raden om je smartphone met beide handen vast te houden voor een beter resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisroutes.be

Wat moet je niet doen in een gesprek?

Extra: zinnen die je beter kunt vermijden in een moeilijk gesprek
  1. Ga er niet vanuit dat je standpunt duidelijk is. ...
  2. Niet overdrijven. ...
  3. Vertel niet wat de ander zou moeten doen. ...
  4. Jouw gevoelens zijn niet de schuld van de ander. ...
  5. Laat de integriteit van de ander intact. ...
  6. Zeg niet: 'het is niet persoonlijk hoor'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ikovertrefme.nl

Hoe voer je een motiverend gesprek?

Motiverende gespreksvoering werkt op basis van vier principes:
  1. Empathie. Als leidende gesprekspartner moet je je oprecht inleven in de persoon die zijn gedrag wil aanpassen. ...
  2. Ontwikkelen van discrepantie. ...
  3. Acceptatie. ...
  4. Ondersteunen van eigen effectiviteit. ...
  5. Open vragen. ...
  6. Reflecteren. ...
  7. Complimenteren van verandering. ...
  8. Samenvatten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Hoe voer je een goed adviesgesprek?

Het feitelijke adviesgesprek bestaat uit vier fasen: de voorbereiding, de inleiding, de kern en de afronding. Een eventuele vijfde fase kan na het werkelijke gesprek plaatshebben. We spreken in die fase wel van een informeel nagesprek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op niow.nl

Hoe praat je met iedereen?

Luister naar de andere persoon.

Iedereen wil zich belangrijk en gehoord voelen, dus als je wilt dat mensen met je praten, schenk ze dan je volle aandacht. Zorg ervoor dat je altijd luistert als iemand met je praat. Probeer de regel te hanteren: 'Eerst luisteren, dan praten,' na het starten van een gesprek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe praat je met mensen?

Stel open vragen. Deel geen gevoelige informatie over jezelf, tenzij je bekend bent met de persoon waar je mee praat. Sta natuurlijke stiltes toe, en forceer een gesprek niet als het onnatuurlijk aanvoelt. Verander van onderwerp bij langere gesprekken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Populaire vragen

  Vorige artikel
Hoe denkt een rechter?