Verkopen is eenvoudig, je surft naar facebook.com/marketplace, klikt links op 'verkoop iets', geeft een titel, locatie en bedrag in, voegt enkele foto's toe en je zoekertje staat online.
Een webshop is in veel opzichten vergelijkbaar met een fysieke winkel. Assortiment, service, garantie, uitstraling en reputatie zijn belangrijke zaken voor on- en offline winkels. Naast die aspecten hebben webshops te maken met additionele zaken als levertijd en verzendkosten.
Een webshop kan zijn van een bedrijf dat ook fysieke winkels heeft. Of een webshop kan het verkopen van artikelen via het internet als enige inkomst hebben. Een webshop kan een breed assortiment aan artikelen bieden. Een webshop bestaat altijd uit een online catalogus, een winkelwagentje en betaalmogelijkheden.
Met een evenement, een activiteit, een workshop of iets anders waar jouw brein mee aan komt zetten. Evenementen creëren aandacht, geven een extra reden om je winkel te bezoeken en geven een boost aan je omzet. Snel mee beginnen als je nog niet was gestart dus (of uitbreiden wanneer je al begonnen bent).
In de meest algemene vorm kan je een sales proces omschrijven als: een set van duidelijk omschreven stappen en methodes van communicatie en contactmomenten. tussen een bedrijf en haar klanten en/of prospects. Het fungeert als een roadmap om van lead tot het closen van een deal te komen.
Verkoopbevordering of verkooppromotie (Engels: Sales Promotion) is een handeling die verricht wordt om de aankoop van producten bij de klant aan te moedigen, en het koopgedrag op korte termijn te beïnvloeden.
Vooral in combinatie met een goede service kan bijverkoop zorgen tot een toename van de omzet per vierkante meter. De klant wordt er gelukkig van en een gelukkige klant koopt meer."
Met een conversie wordt het aantal bezoekers bedoeld dat overgaat tot een transactie. Een transactie kan bijvoorbeeld de aankoop van een badkamer zijn.
Wat kan het personeel doen om te helpen bij het verhogen van de omzet?
Neem enthousiaste mensen aan. Als je werknemers enthousiast zijn over de producten die ze verkopen, stralen ze dat ook uit naar klanten. Laat je medewerkers kijken naar de behoeften van de klant. Alleen dan komen ze erachter wat de pijnpunten zijn, en hoe ze die kunnen oplossen met de producten die ze verkopen.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
Naast de coronaberoepen die nu hot zijn, bieden ICT en techniek nog steeds structureel meer vacatures dan andere vakgebieden. Ook in de bouw, onderwijs, analyse & onderzoek en zorg is blijvend veel vraag naar personeel.