Klik vanuit uw geopende document op Bestand > Opslaan als. Selecteer onder Opslaan als de plaats waar u de nieuwe map wilt maken. Mogelijk moet u op Bladeren of Computer klikken en naar de locatie voor uw nieuwe map te gaan. Klik op Nieuwe map in het dialoogvenster Opslaan als dat wordt geopend.
Labels vervullen dezelfde functies als mappen en hebben als extra voordeel dat je meerdere labels kunt toevoegen aan één bericht. Labels zijn enkel zichtbaar voor jou, dus de afzender kan niet zien dat je het bericht bijvoorbeeld labelt met 'Later lezen' of 'Onbelangrijk'.
Om je administratie op te bergen heb je verschillende manieren. De meest voorkomende is een ordner, maar je kan je administratie ook opbergen in tijdschriftencassettes, hangmappen (in een la of handmappendoos), staande mappen, een accordeon map of een ladeblok met kleine laatjes.
Een map aanmaken
Om een map aan te maken, sleep je een app boven op een andere app en sleep je vervolgens andere apps naar de map. Een map kan meerdere pagina's met apps hebben. Om de naam van de map te wijzigen, houd je je vinger op de map, tik je op 'Wijzig naam' en typ je een nieuwe naam.
Een map maken
Ga naar het startscherm. Houd de achtergrond van het startscherm ingedrukt totdat de apps beginnen te wiebelen. Om een map te maken, sleept u een app naar een andere app en sleept u vervolgens andere apps naar de map . Een map kan meerdere pagina's met apps bevatten.
Deze functionaliteit blijft in Gmail, maar Gmail Labels biedt verbeterde functionaliteit en de mogelijkheid om uw inbox nog beter te organiseren dan met eenvoudige mappen . Om bestaande e-mails in uw inbox te organiseren, selecteert u ze en klikt u vervolgens op het Labels-pictogram boven aan het scherm (het ziet eruit als een winkelprijskaartje).
Ga op je computer naar Gmail.Klik op Opstellen.Klik rechtsonder op Meer .Klik op Label en selecteer vervolgens de labels die je wilt toevoegen.
De chronologische benadering. Een effectieve manier om bestanden te organiseren is door chronologische mappen te maken. Maak mappen voor elk jaar of elke maand en verdeel ze per project of categorie. Maak submappen voor voorgaande jaren om georganiseerd te blijven en als je toegang nodig hebt tot historische documenten ...
Klik met de rechtermuisknop op Mijn documenten (op het bureaublad) en klik vervolgens op Eigenschappen. Typ in het vak Doel het nieuwe pad naar de map Mijn documenten of klik op Verplaatsen om naar de map te bladeren en indien nodig een nieuwe map Mijn documenten te maken.
Een bestand of map hernoemen, comprimeren en andere wijzigingen aanbrengen
Raak het bestand of de map aan, houd het vast en kies een optie: Kopiëren, Verplaatsen, Hernoemen, Comprimeren, Dupliceren of Verwijderen .
Om een map aan te maken, sleep je een app boven op een andere app en sleep je vervolgens andere apps naar de map. Een map kan meerdere pagina's met apps hebben. Om de naam van de map te wijzigen, houd je je vinger op de map, tik je op 'Wijzig naam' en typ je een nieuwe naam.
Verschil tussen mappen en albums
Albums bestaan alleen maar uit foto's en video's, mappen daarentegen kun je gebruiken om albums te groeperen. We leggen het uit met een voorbeeld: Je kunt een map 'Reizen' aanmaken en daarin alle albums van verschillende reizen plaatsen.
Ga naar "Start" en klik op "Computer". Ga naar in het venster linksboven naar "Organiseren" en klik op "Map- en zoekopties". Klik op "Weergave" en zoek naar de tekst "Verborgen bestanden, mappen en stations". Selecteer de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".
Gebruik archiefmappen, vouwmappen, hangmappen, dossiermappen, ordners, hechtmappen, enveloppen en archiefdozen van de hoogste kwaliteit. Let ook bij de aanschaf van papieren archiveermiddelen op ISO 9706.
Als u uw gegevens digitaal bewaart, moet u ervoor zorgen dat wij uw programma's en bestanden bij een controle kunnen gebruiken. Het is niet voldoende als u uw bestanden uitsluitend in afgedrukte vorm bewaart. Wel kunt u bestanden en gegevens in een andere vorm bewaren.