U kunt deze instellingen als volgt aanpassen: Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe gegevens'. Kies een instelling, zoals 'Automatisch' of 'Handmatig', of kies een schema voor hoe vaak Mail gegevens ophaalt.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
U kunt deze instellingen als volgt aanpassen: Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe gegevens'. Kies een instelling, zoals 'Automatisch' of 'Handmatig', of kies een schema voor hoe vaak Mail gegevens ophaalt.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Tik op het menupictogram in de linkerbovenhoek > Instellingen > Account toevoegen > Exchange en Microsoft 365. Belangrijk: Kies Outlook, Hotmail en Live NIET tenzij u alleen e-mail wilt synchroniseren. Voer uw volledige e-mailadres in en tik op Volgende. Geef uw wachtwoord op en tik op Volgende.
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Om het probleem op te lossen, sluit u de e-mailtoepassingen op alle andere apparaten en opent u vervolgens Mail opnieuw op de iPad. Wees geduldig, het kan tot 5 minuten duren voordat de server een nieuwe verbinding toestaat.
Belangrijk: Synchronisatie werkt alleen als je kunt inloggen op je Google-account. Controleer op een andere manier en op een ander apparaat of je kunt inloggen op je Google-account. Controleer bijvoorbeeld je Gmail via de browser van je computer. Als je kunt inloggen, ligt het probleem bij je telefoon.
Als alle mappen behalve de map Postvak zijn gesynchroniseerd of als u de mappen niet kunt synchroniseren, hebt u mogelijk een beschadigd OST-bestand. Als u het probleem wilt oplossen, maakt u een nieuw OST-bestand. Volg de stappen in Het OST-bestand opnieuw opbouwen. Synchroniseer vervolgens de offlinemappen opnieuw.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Ga op het iOS-apparaat naar Instellingen / Algemeen / Wi-Fi iTunes-synchronisatie en tik op de computer waarmee je wilt synchroniseren. Tik op de blauwe tekst Synchroniseer nu. De synchronisatie start ook automatisch als op de oplader is aangesloten.
Synchroniseren houdt in dat je onderdelen tussen je Mac en een iPhone, iPad of iPod touch overzet en up-to-date houdt. Als je bijvoorbeeld een film toevoegt aan je Mac, kun je je apparaten synchroniseren, zodat de film zowel op de Mac als op de iPhone komt te staan.
Je kunt ook zelf handmatig de synchronisatie starten op je iPhone of iPad door te gaan naar Instellingen > Algemeen > Wi-Fi iTunes-synchronisatie. Mocht het na bovenstaande stappen niet lukken om je toestel draadloos te synchroniseren, herstart dan zowel je iPhone of iPad en Mac.