Allereerst wordt er een bedrijfsaccount aangemaakt op Snapchat. Anders dan een normaal account, geeft een bedrijfsaccount de mogelijkheid om advertenties te plaatsen en data te verzamelen. Vervolgens kan, via de ads manager in de app, gemakkelijk een campagne worden gestart.
De advertentiemogelijkheden op Snapchat
En net als bij de andere social kanalen heb je ook bij Snapchat de keuze uit verschillende advertentievormen. Er zijn vijf verschillende mogelijkheden die je kunt gebruiken: Snap Ads, Sponsord Filters en Sponsored Lenses.
De beste manier om nieuwe Snapchat-volgers te krijgen is door je account te promoten op andere social media waarop je actief bent. Eventueel kun je een eigen 'Snapcode' maken en deze vervolgens als profielafbeelding instellen op je Facebookpagina of Twitter-account.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
De doelgroep
Snapchat heeft ruim 2,7 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland. Het platform is vooral populair bij Nederlanders onder de 35 jaar. De grootste groep gebruikers is tussen de 13 – 24 jaar oud.
De kosten voor het opzetten van een Snapchat Ads campagne kunnen erg uiteenlopen. Een standaard Advertentie campagne kost minimaal 50 dollar per dag (42 euro). Dit komt neer op een bedrag van 1260 euro per maand. Omgerekend bereik je per 15 euro ongeveer 1.000 mensen die de advertentie te zien krijgen.
Gemiddelde gebruikers spenderen 34,5 minuten per dag aan Snapchat. Actieve gebruikers openen de app zo'n 25 keer per dag. Dagelijks worden er meer dan 3 miljard Snaps verstuurd.
Op aanbodpagina.nl, marktplaats.nl, speurders.nl, tweedehands.net, zoekertjeskrant.nl, marktplaza.nl, kan je gratis een tijdelijke advertentie plaatsen.
Zit jij ook uren van je dag te verslijten op Snapchat? Dan hebben wij wel héél goed nieuws voor jou. Het social medium heeft namelijk een nieuwe functie, en jij kan er geld mee verdienen! De nieuwe functie heet 'Spotlight' en zorgt ervoor dat je je snaps kan delen in een bepaalde feed.
Snapchat heeft woensdag een nieuwe versie gelanceerd en er zijn nogal wat dingen veranderd. Als je nu in de app naar links scrolt, krijg je updates van je vrienden te zien. Als je naar rechts scrolt, kom je terecht in 'verkennen'. Hier komen alle populaire verhalen van gebruikers en mediabedrijven te staan.
Wat is de doelgroep van Instagram? De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
Uw advertentie moet dus in één oogopslag overzichtelijk zijn: Dus een duidelijk plaatje, geen kleine letters en geen lange teksten. Gebruik eventueel bovenaan de advertentie een categorie aanduiding. Bijvoorbeeld: Kinderdagverblijf, of Restaurant.
De meeste advertenties op Marktplaats zijn gratis. In enkele gevallen berekenen we kosten voor een advertentie. Wil je de advertentie extra laten opvallen, dan zijn hier ook kosten aan verbonden.
Voor iedere Snap die je verstuurt krijg je een punt, dus maak er een gewoonte van om meerdere keren per dag Snaps aan je vrienden te sturen. Als je Snapchat enkele dagen niet gebruikt, krijg je voor de eerste Snap die je daarna stuurt zes punten.
Topscore. De hoogste score ter wereld gaat nu naar @sillyblackguy met een score boven zes miljoen. Per dag stijgt zijn score ongeveer met 17.000 tot 30.000 punten.
En vervolgens rechtsboven op het tandwieltje. NB: sommige instellingen zitten onder 'Instellingen' in je gewone telefoonmenu. Hier kun je o.a. instellen wie je snaps mag zien (alleen je vrienden of iedereen die je volgt) en wie jou berichten mag sturen (alleen je vrienden of iedereen die je volgt).
Volgens het bedrijf zijn er zes weken na de introductie van Snapchat+ (in een beperkt aantal landen) inmiddels meer dan één miljoen betalende gebruikers. In totaal heeft Snapchat wereldwijd ruim 332 miljoen dagelijkse gebruikers, waarvan 4,5 miljoen Nederlanders.
Er zijn verschillende manieren om op TikTok te adverteren. Zo kun je bereik kopen door middel van een fullscreen advertentie. Je geadverteerde video of afbeelding komt dan in beeld bij het openen van de app. Ook kun je gebruik maken van pre-roll advertenties, verticale advertenties, billboards en overlay advertenties.