Zet de uitlaat rechtop tegen de muur en giet door de opening een mengsel van water en gootsteenontstopper tot onder de rand. Af en toe voorzichtig schudden. Na een half uur uitlaat leeggooien (klein chemisch afval) en monteren.
Om dit op te ruimen zijn 2 producten erg handig: de zeer grove ontvetter, zoals Dodo Juice Release the Grease en een alcohol/methanol oplossing (zoals Dodo Juice Clearly Menthol). Deze middelen lossen de aangekoekte roet nog verder op en helpen je met je uitlaat schoonmaken.
Staal en Titanium: Uw stalen en titanium sieraden kunt u het beste schoonmaken met een sopje en met een zachte tandenborstel. Helaas zijn voor dit type sieraden geen speciale schoonmaakmiddelen.
Als de uitlaat van je motor helemaal schoon is kun je hem laten glimmen door gebruik te maken van een metaalpolijst. Natuurlijk wil je ook mooi schoon ogende remklauwen, remvloeistof reservoirs en motorblok. Ook hier is Vulcanet de meest simpele optie maar vochtige doek met een milde ontvetter of reiniger.
Je motor afspuiten
Je begint met het goed afspuiten van je motor, je kunt dit doen met bijvoorbeeld een gieter of een tuinslang. Met het afspuiten van je motor zorg je ervoor dat al het ergste vuil van de motor verdwijnt. Hierdoor verklein je de kans op schade door het poetsen aanzienlijk.
je kan hem wel afspuiten maar wel met draaiende motor ! daarna lekker droog rijden . Ik zou het niet doen. Als je het toch doet, doe het dan met een wijde straal en op afstand.
Titanium is een hard en duurzaam materiaal. Daarom komen er in titanium zelden hele diepe krassen. Lichte krassen kunnen met een droge zachte schuurspons of met een pennengum (de blauwe, harde gum) meestal gemakkelijk worden verwijderd van het gematteerde oppervlak.
Poetsmiddel & Polijstmiddel voor Titanium
Peek Polish is ontwikkeld als metaalpoets, dus uiteraard is Titanium ook goed te poetsen en polijsten met Peek Polish. Grote voorwerpen van Titanium, maar ook kleinere voorwerpen van Titanium kunt u behandelen met het poets en polijstmiddel Peek Polish.
Maak een badje van lauwwarm water en een theelepel Dreft. Voeg ook een theelepel zuiveringszout toe. Leg uw zilver minimaal 5 en maximaal 10 minuten in het badje. Daarna doet u er goed aan het sieraad te poetsen met een oude tandenborstel, dan kunt u ook de randjes bereiken.
Zwarte rookpluimen of zwarte roetwolken wijzen doorgaans op een probleem met de verbranding of de injectie. Vaakis vervuiling van de motor de oorzaak. Te lang doorrijden wanneer de auto zwart rookt, kan de problemen verergeren. Het roetfilter kan verstopt gaan zitten, of de motor beschadigt.
Je pakt gewoon je uitlaat, en schuurt en schuurt en schuurt. Wel bekend denk ik. Gewoon steeds een fijnere korrel nemen. Als hij dan helemaal mooi glad is, en je hebt geen krassen meer op je uitlaat kun je hem als je echt een super resultaat wilt ook nog wel polijsten.
Als u alcohol verdunt met lauw water en dit met een nevelspuit tegen het plafond en wanden opspuit zal het roet van zelf op gaan lossen en kunt u dit verwijderen met een spons. Echter zult u dit meerdere malen moeten herhalen om een schoon eindresultaat te krijgen.
Het ontkolen van de uitlaat is raadzaam na een jaar of 6000 km rijden. Eerder mag je dit ook doen als dit nodig is. Bij tweetaktmotoren zet zich altijd een hoeveelheid verbrande olie en gedeeltelijk verbrande benzine in de uitlaat af,in de vorm van kool en teerachtige substanties.
Leg je uitlaat op de grond, giet er een scheutje brandstof in (benzinze of terpentine ofzo), aan de kant waar je hem op de cilinder monteerd. Zorg ervoor dat het er niet uit kan lopen. Nu steek je het aan (kijkt uit voor je vingers! ) zodat het gewoon rustig brand.
Dat titanium krasbestendig is was je waarschijnlijk al duidelijk. Maar dat Super Titanium nog krasvaster is mag zeker wel bijzonder genoemd worden: 5x harder dan staal. De Super Titanium Duratect behandeling beschermt het horloge dus nog beter en is ook nog meer bestand tegen corrosie dan titanium.
Een kras in de lak van een auto gaat niet weg als je die behandelt met tandpasta of WD40. Daarvoor waarschuwt Focwa. De brancheorganisatie Focwa reageert op het eerder deze week verschenen artikel 'Met deze huis- tuin- en keukenmiddeltjes verwijder je snel krassen in autolak' in het Algemeen Dagblad.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.
Gebruik een speciaal ontwikkelde 'engine cleaner' om de motor te ontvetten en te reinigen en zorg ervoor dat alle hoekjes worden bereikt. Gebruik een kleine borstel voor de hardnekkige en moeilijk te bereiken plaatsen en laat het geheel 10 tot 15 minuten inwerken. Spoel alles af met water.
Vergeet afwasmiddel
Om je motor te wassen, kan je best autoshampoo gebruiken. Heb je geen autoshampoo bij de hand? Gewone haarshampoo kan daarvoor invallen. Gebruik in geen geval afwasmiddel.
De motor heeft warm of koud altijd smering nodig om de onderdelen aan het werk te zetten. Bij een koude motor heeft deze meer smering en bij een warme minder, meer belasting en minder belasting. Natuurlijk zitten aan de beide situaties voor- en nadelen.
Roetaanslag verdwijnt zo eenvoudig. Breng groene Biotex aan op een vochtige doek. Wrijf de roetaanslag hiermee weg. Behandel het oppervlak na met een schone doek met water en laat het goed drogen.
Roet is synoniem met nat roet. Het is zo gevaarlijk omdat het zeer kleverig en vettig is en zelfs de reiniging door uw schoorsteenveger kan weerstaan.