Om de enters in je Instagram Post te krijgen moet je haakjes gebruiken. Je typt je tekst in notities en overal waar je een enter wil plak je twee haakjes. Dit doe je net zo vaak tot je tekst klaar is om geplaatst te worden. Daarna haal je de haakjes weg maar laat je de afstand staan.
Geen paniek, want je kunt alles toch nog mooi onder elkaar zitten. Hoe? Schrijf de tekst die jij in jouw Instagram bio wilt plaatsen in een andere app dan Instagram, denk hierbij aan jouw notitie app of WhatsApp. Hier kun je gewoon gebruik maken van enters, zodat alles mooi onder elkaar komt te staan.
Een goede Instagram bio bestaat uit de volgende elementen: een profielfoto, een gebruikersnaam, een korte beschrijving van jezelf of jouw account en een link naar een website. Het is belangrijk om optimaal gebruik te maken van al deze elementen om zoveel mogelijk profijt te hebben van jouw Insta bio.
De hashtags hebben een functioneel doeleinde, namelijk het categoriseren van de foto's. Dat is een ander doel, dus zet bijvoorbeeld puntjes, gevolgd door een witregel tussen het onderschrijft en de hashtags.
Plaats alleen je eigen foto's en video's en houd je altijd aan de wet. Respecteer alle Instagram-leden, spam mensen niet en plaats geen naaktbeelden. Instagram weerspiegelt onze diverse gemeenschap, die bestaat uit verschillende culturen, leeftijden en geloofsovertuigingen.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.
Bij het bezoeken van een Instagram profiel is als eerst de profielfoto, naam en bio te zien. Zorg dat je een duidelijke, maar ook aantrekkelijke profielfoto hebt en gebruik jouw naam of de naam van het bedrijf. Schrijf daarnaast een relevante en interessante tekst om in de bio te zetten.
Een goede Instagram bio moet de persoonlijkheid van jouw bedrijf laten zien, vertel hoe een bezoeker je producten, dienst of meer informatie kan vinden en maak een soort van call-to-action die jouw doelgroep aanmoedigt om actie te ondernemen na het lezen van je bio.
De korte bio verwoordt jouw leven, maar je schrijft 'm voor je klant. Die klant wil een indruk van jou krijgen: een indruk, dus een gevoel, een stemming, een sfeer, en daarnaast nog wat informatie over jou. In je korte bio presenteer je jezelf, je maakt jezelf op een luchtige manier aantrekkelijk.
Een bio representeert wie je bent en wat jou onderscheidt van anderen. Maar juist door die ontelbare hoeveelheid profielteksten is het lastig om eruit te springen. Om over creativiteit en tijdgebrek nog maar te zwijgen.
Instagram lettertype wijzigen in je Instagram bio
Daarvoor kun je gebruik maken van tools zoals LingoJam of Cool Symbol. Of je kunt gewoon in Google zoeken op 'Instagram font generator'. Hier voer je gewoon de tekst in die je wit veranderen en dan krijg je een aantal keuzemogelijkheden.
Als je iets schuin wilt hebben, selecteer je die tekst en klik je op de 'I' naast de 'convert knop'. Als je tevreden bent dan klik je op de convert knop'. Open Instagram, kies je foto en plak je tekst als onderschrift bij je Instagam foto.
Instagram bijschriften mogen best lang zijn, geen enkel probleem. Maar er is een limiet. Er is ook een limiet aan het aantal hashtags. Dus voor je 50 hashtags in je berichten gaat plempen, houd rekening met het maximum aantal hashtags.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
De belangrijkste tip voor een mooie Instagram feed is het gebruik van dezelfde kleuren. Zorg ervoor dat je profiel voelt als één geheel. Kies daarom een aantal kleuren die je regelmatig in je feed toepast. Niet alleen in je feed, maar ook voor in je Insta stories.
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.