Uw lijst maken
Plaats de cursor aan het begin van de eerste regel. Ga naar het tabblad Ontwikkelaars en klik op Selectievakje. Als u een spatie na het selectievakje wilt gebruiken, drukt u op Tab of de spatiebalk.
Als u een object wilt invoegen, klikt u op het tabblad Invoegen op Object.
Microsoft Forms is over het algemeen beschikbaar voor Office 365 Education klanten, Microsoft 365-apps voor bedrijven klanten en gebruikers met een Microsoft-account (Hotmail, Live of Outlook.com).
Microsoft Forms is een tool van Microsoft waarmee je eenvoudig enquêtes, quizzen en polls kunt opstellen. Na het binnenhalen van antwoorden kun je de gegevens analyseren met Excel, tonen in Power BI of exporteren om de data in een andere tool te analyseren.
Een keuzelijst met invoervak is een tekstvak met een keuzelijst. Met dit type besturingselement kunnen gebruikers een vooraf gedefinieerde waarde in een lijst selecteren of een eigen waarde typen in het tekstvakgedeelte van het besturingselement.
Met vervolgkeuzelijsten kunnen personen een item kiezen uit een lijst die u hebt gemaakt. Typ in een nieuw werkblad de items die u wilt weergeven in de vervolgkeuzelijst. Het werkt het beste als uw lijstitems in een Excel-tabel staan.
Hoe kan ik een PDF-formulier invullen en ondertekenen:
Open een PDF-document in Acrobat. Klik op de tool “Invullen en ondertekenen” in het rechterdeelvenster. Vul het formulier in: Vul het formulier in door op een tekstveld te klikken en te typen of een tekstvak toe te voegen.
Klik in het document op het selectievakje. Klik op het tabblad Ontwikkelaars op Eigenschappen. Selecteer in het dialoogvenster Eigenschappen van inhoudsbesturingselement de optieWijzigen naast Ingeschakeld symbool. Zoek in het vak Symbool naar een symbool.
Een document opslaan als een sjabloon
Open het Word-document dat u als sjabloon wilt opslaan. Klik in het menu Bestand op Opslaan als sjabloon. Typ in het vak Opslaan als de naam die u wilt gebruiken voor de nieuwe sjabloon. (Optioneel) Kies in het vak Waar een locatie waar de sjabloon wordt opgeslagen.
Iedereen met een Microsoft-account kan Forms gratis gebruiken. Het gaat om de volledige dienst maar betalende Office 365-gebruikers hebben meer opties zoals een grotere hoeveelheid templates en de mogelijkheid een grotere hoeveelheid respondenten te gebruiken.
Google Formulieren is een gratis tool voor het maken van formulieren waarmee gebruikers online enquêtes en vragenlijsten kunnen maken om eenvoudige of complexe informatie te verzamelen en te ordenen.
Microsoft Forms gegevens worden opgeslagen op servers in de Verenigde Staten, met uitzondering van gegevens voor europese tenants. De gegevens voor europese tenants worden opgeslagen op servers in Europa.
Ja, Microsoft Forms wordt versleuteld wanneer deze inactief is en wordt overgedragen. Voor meer informatie over versleuteling in Office 365, zoekt u naar Complianceaanbiedingen voor Microsoft Office 365 in de Microsoft Service Trust Portal.
Word voor het web kunt u geen objecten, zoals PDF's, invoegen in een document. U kunt het PDF-bestand echter zelf bewerken in Word voor het web, waarmee u de inhoud van de PDF kunt bijwerken of inhoud uit het PDF-bestand kunt kopiëren en plakken in een Word-document.
Een bestand als bijlage aan een bericht toevoegen
Klik in het menu Bestand op Nieuw en klik op E-mailbericht. Klik op het tabblad Bericht in de groep Opnemen op Bestand bijvoegen. Kies in het dialoogvenster Bestand invoegen het bestand dat u wilt toevoegen en klik op Invoegen.
De inhoudsopgave maken
Klik op de locatie waar u de inhoudsopgave wilt invoegen. Gewoonlijk is dit aan het begin van een document. Klik op Verwijzingen > Inhoudsopgave en kies een Automatische inhoudsopgave in de lijst met stijlen.