Het retourneren van producten aan Lidl is kosteloos als je gebruik maakt van het retourlabel dat we bij levering bij je pakket hebben toegevoegd. Zit er geen retourlabel bij je pakket? Dan kan je contact opnemen met ons via lidl-shop.nl/contact zodat wij je retour alsnog kosteloos voor je kunnen regelen.
Na een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in april 2019 blijkt dat matrassen worden uitgesloten van herroeping. Het betekent dat je als consument het matras mag terugsturen ook als deze niet is voorzien van de originele verpakking, iets wat sommige leveranciers als voorwaarde stellen.
Voor alle artikelen die je koopt op www.lidl.nl of in de Lidl app geldt een bedenktermijn van 90 dagen na ontvangst. Je kunt de artikelen niet terugbrengen in een Lidl winkel, maar wel kosteloos terugsturen met een retourlabel.
Je kunt voor al je vragen contact met ons opnemen op het nummer 020-7095039. Van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 21:00 uur en op zaterdag en zondag tussen 09:30 en 18:00 uur.
Is een product dat je in onze winkels, webshop of Lidl app hebt gekocht later dan 90 dagen defect geraakt na aankoop? Na de ruil-en retourtermijn van 90 dagen bieden wij uiteraard nog garantie op onze artikelen. Voor de meeste producten geldt naast de wettelijke garantie een garantietermijn van 3 jaar.
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen? We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen bezorgmoment. Je hebt voor de meeste bestellingen doordeweeks zelfs de keuze voor een avondlevering, mocht bezorging overdag niet uitkomen. Natuurlijk is bezorging op een afwijkend adres ook mogelijk.
Ik heb spijt van mijn aankoop
En wilt u het product graag ruilen? Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht.
Geld direct terug op rekening
De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een Retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening van de klant. De winkelier kan een Retourpinbon afgeven, als bewijs van de terugbetaling.
Plakken en wegwezen. De meeste webshops maken het je graag gemakkelijk en voegen direct een retourlabel toe aan de verpakking. Hiermee kan je je pakket helemaal gratis terugsturen via één van onze DHL ServicePoints.
Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint. Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Verwijder het beddengoed en andere items zodat u de matras gemakkelijk kunt inpakken. Verpak de matras goed. Gebruik een matraszak, een grotere plastic zak of voldoende bubble wrap om de matras te beschermen. Tape alles vast en zorg ervoor dat elk stukje van de matras bedekt is door het beschermend materiaal.
Bescherm je matras met een goede plastic hoes. Dit kan een stevige plastic matraszak zijn. Zorg wel voor een dikke zak, want door de onhandige vorm en het gewicht van de matras gaan je vingers er anders zo door heen en wordt de matrastijk alsnog vies en stoffig.
In sommige gevallen worden de matrassen die nog zo goed als nieuw zijn, gewoon weer doorverkocht. Ze worden wel eerst grondig gereinigd. Of nog beter, ze krijgen een geheel nieuwe hoes. Soms worden deze matrassen aan derde partijen verkocht, zij nemen het dan voor zich om deze matrassen kwijt te krijgen.
Grote en zware artikelen worden op werkdagen bezorgd tussen 08:00 en 18:00. Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-code, waarmee je eenvoudig de status van je zending kunt volgen.
Als ondernemer ben je verplicht een kassabon mee te geven aan klanten als zij dit wensen. Ook bij een pinbetaling moet je een pinbon kunnen verstrekken als de klant daarom vraagt. Maar steeds vaker wordt er een belangrijk milieuprobleem aangestipt omtrend papieren pin- en kassabonnen.
Wanneer je in een winkel iets koopt, krijg je een kassabon van de verkoper. Dit is ook een betalingsbewijs, aankoopbewijs èn garantiebewijs die van pas kan komen in het geval dat je het artikel wilt ruilen, terugbrengen of voor belastingdienst. Een belangrijk document dus!
Meldt binnen 30 dagen na aankoop je retour online bij ons aan. Na de 30 dagen aanmeld periode heb je nog maximaal 14 dagen om je retour daadwerkelijk naar ons te verzenden.
Je betaalt voor verzending van je bestelling €4,99. Er zijn extra kosten verbonden aan het bestellen van grote en zware artikelen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel geldt een toeslag van €7,99, €24,99 of €49,99.
Goedkoopste supermarkt 2022
Dat was volgens onderzoek van het televisieprogramma Kassa jarenlang het geval. In 2022 is er een andere winnaar. Jumbo blijkt dit jaar de goedkoopste supermarkt te zijn. Op de tweede plek is Plus geëindigd.
Selecteer het gewenste artikel en geef aan hoeveel stuks je wenst te bestellen. Bepaal ook de kleur, maat en/of variant. 2. Klik op de knop "Voeg toe aan winkelwagentje" en kies voor "Bestellen", of voeg eerst nog andere artikelen toe aan je winkelwagentje en ga daarna door naar "Bestellen".
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
3. Je kan op onze matras slapen vanaf de 1ste nacht, maar het duurt tot 72 uur voor je van het perfecte slaapcomfort kan genieten. Een opgerolde matras heeft 3 dagen nodig om het volledige volume te krijgen. Daarna kan hij pas het maximale comfort geven en kun je goed beoordelen hoe hij ligt.
Sommige traagschuimmatrassen kun je oprollen, maar de meeste soorten matrassen zijn niet geschikt om te vouwen of op te rollen (zeker spiraalmatrassen niet). Pak ieder een uiteinde van het matras vast en zet hem op zijn kant.