Hoe lang ziekenhuisfacturen bewaren?

2 jaar. Ziekenhuisfacturen en betalingsbewijzen van andere medische kosten (arts, kinesist, apotheker, tandarts,... enz.), te rekenen vanaf het einde van de maand waarin deze zorgen werden verleend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusmagazine.knack.be

Hoe lang moet je betaalde rekeningen bewaren?

Er is geen verschil met de papieren facturen. Alle facturen en kopieën van facturen moet u voor de FOD Financiën gedurende zeven jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op financien.belgium.be

Welke facturen moet je bewaren?

Alle facturen die u verstuurt of ontvangt, bewaart u in uw administratie. Dat is verplicht, want wij moeten uw administratie kunnen controleren. U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt u dus niet af, maar slaat u digitaal op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Hoe lang moet je bankafschriften bijhouden?

Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren. Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang moet je papieren van een overledene bewaren?

Facturen en betalingsbewijzen

Vijf jaar na het overlijden vervalt dat. Hetzelfde geldt voor documenten die met de woning te maken hebben: onderhouds - en renovatiewerken. Er geldt een garantie van tien jaar op werken uitgevoerd aan een woning.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radio2.be

HOW TO MADEN BEWAREN MET MIKE THILLE

31 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet je doen met het rijbewijs van een overledene?

Er zijn geen wetten of regels zijn om iets te doen of te laten met een rijbewijs (en met het paspoort) van een overledene. Men kan dus twee dingen doen: - bewaren; - weggooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uitvaart.nl

Hoe lang moet je de administratie bewaren voor de Belastingdienst?

Hoe lang bewaart u uw administratie? U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u 10 jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Hoe lang moet je oude polissen bewaren?

1 jaar. Van elke verzekering ontvangt u jaarlijks een nieuwe polis. Ook van uw energiekosten en de lokale belastingen krijgt u eens per jaar een overzicht. U bewaart de oude polissen en afrekeningen tot u de nieuwe heeft ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ikwoonleefzorg.nl

Wat te doen met oude bankafschriften?

U kunt uw papieren werpen in de algemene oud papierbak, of u kunt naar de gemeentewerf rijden om uw oudpapier in te leveren. Ons advies is om hier eigenlijk niet voor te kiezen. Het risico is simpelweg te groot dat uw persoonlijke informatie in verkeerde handen valt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op papiervernietiging.com

Hoe lang moet je oude hypotheek papieren bewaren?

Bedrijven en zzp'ers zijn wettelijk verplicht hun financiële gegevens zeven jaar te bewaren. Voor particulieren bestaat zo'n bewaarplicht niet. Maar aangezien de Belastingdienst tot vijf jaar terug belastingen mag navorderen, is het verstandig je administratie over die periode apart te leggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusonline.nl

Hoe lang moet je medische gegevens bewaren?

Algemene bewaartermijn medisch dossier

Uw arts moet uw medische dossier minstens 20 jaar bewaren. Die termijn geldt vanaf de laatste wijziging in uw dossier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe vaak controleert de Belastingdienst?

De Belastingdienst controleert alle 12 miljoen aangiftes inkomstenbelasting die elk jaar binnenkomen. Want controleren behoort tot onze kerntaak. Dat moeten we doen, zodat we juist en volledig belastingen kunnen heffen en innen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op over-ons.belastingdienst.nl

Wat valt er onder de fiscale bewaarplicht?

Volgens de wettelijke bepalingen moet je boeken, bescheiden én gegevensdragers die voor de belastingheffing van belang zijn, bewaren zoals je ze hebt ontvangen. In de originele staat, dus de primaire vastlegging van de brongegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wolterskluwer.com

Waar belangrijke documenten bewaren?

Fysieke beveiliging van documenten

Er zijn maar genoeg documenten zoals belangrijke contracten die geprint en getekend fysiek bewaard moeten worden. Om te voorkomen dat deze documenten gestolen kunnen worden, kun je deze het beste opbergen in een kluis, en deze kluis vervolgens in een brandwerende kast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetnieuwewerkenblog.nl

Hoe lang moet je papieren van het UWV bewaren?

Als uw WW-uitkering stopt, moet u de documenten die met uw uitkering te maken hebben altijd 2 jaar bewaren. Als wij ernaar vragen, bent u namelijk verplicht om documenten aan ons te laten zien. Dat geldt bijvoorbeeld voor loonstroken, sollicitatiebrieven en arbeidsovereenkomsten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe lang bewaar je gas water en elektra rekening?

Bij andere officiële papieren, zoals jaarrekeningen van gas, water en licht, salarisstrookjes, huurovereenkomsten of verzekeringen, is twee jaar voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmagazine.nl

Hoelang kan een bank terugkijken?

Als particulier heb je geen wettelijke bewaartermijn voor bankafschriften. Je bent niet verplicht om ze te bewaren. Toch is het wel verstandig om je bankafschriften minimaal 5 jaar te bewaren. De Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nn.nl

Waar brieven weggooien?

Alleen schoon en droog papier mag in de papiercontainer, zoals: brief- en printpapier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op amsterdam.nl

Wat mag er bij het oud papier?

Kranten, folders, enveloppen, wc-rolletjes en kartonnen dozen: het mag allemaal bij het oud papier. Papier kan goed gerecycled worden tot nieuw papier. Snij of scheur grote kartonnen dozen in stukken voor je ze in de papierbak gooit, anders kunnen ze de ingang van de bak blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op milieucentraal.nl

Welke post moet je bewaren?

Deze documenten moet je daarom 5 jaar bewaren:
  • Alle gegevens die nodig zijn om je belastingaangifte te doen.
  • Beschikking toeslagen.
  • Aangiften en aanslagen inkomstenbelasting.
  • Salarisstroken.
  • Bank- en creditcard afschriften.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gewoonopgeruimd.nl

Welk boekjaar mag weg in 2022?

Wat kunt u nu opruimen? U kunt dus na het verlopen van de bewaartermijn uw oude administratie weggooien. Als het boekjaar van uw BV gelijk is aan het kalenderjaar, betekent dit dat u na 31 december 2020 uw administratie over 2013 en eerdere jaren mag weggooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shamrockadvies.nl

Hoe kassabonnen bewaren?

Papieren inkoopfacturen en bonnetjes mag je zowel op papier bewaren of eerst digitaliseren (bijv. door er een foto van te nemen) en vervolgens digitaal bewaren. Alle bonnetjes en facturen moet 'binnen een redelijke termijn controleerbaar zijn'. Zorg dus dat ze goed geordend zijn en je er makkelijk bij kunt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op buroburmanje.nl

Welke informatie mag de Belastingdienst opvragen?

U bent verplicht informatie te geven als wij daarom vragen. Daarbij gaat het alleen om informatie die van belang kan zijn voor uw eigen belastingheffing. Hebt u bijvoorbeeld nog bankafschriften en bonnetjes? Dan moet u het mogelijk maken dat wij deze inzien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Waarom moet je bonnetjes bewaren?

Voordat we bij de tips aankomen, is het belangrijk om te begrijpen waarom je bonnen moet bewaren. Dit heeft namelijk te maken met de bewaarplicht van de administratie van de Belastingdienst. De Belastingdienst stelt ondernemers verplicht om zijn of haar bonnen en facturen tot zeven jaar na aankoop te bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klippa.com

Wat gebeurt er met je bankrekening na overlijden?

Als iemand overlijdt, moet je dit melden aan de bank. Je kunt als nabestaande niet altijd zomaar de bankzaken regelen. Je moet eerst verschillende documenten opsturen om toegang te krijgen tot de rekening. Dit is vaak ook nodig als je de rekening bijvoorbeeld op 1 naam wilt zetten of wilt beëindigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Populaire vragen