Vaak worden gegevens bewaard omdat er aan bepaalde verplichtingen voldaan moet worden, bijvoorbeeld in het geval van contracten. Daarnaast is er natuurlijk de wettelijke bewaarplicht, in Nederland is dit bijvoorbeeld zeven jaar voor administratieve gegevens en interne e-mail; vijf jaar voor personeelsadministratie.
Als meerdere aangepaste bewaarregels gelden voor een bericht, bewaart Gmail het bericht volgens de regel met de bewaarperiode die het laatst voorbij is. Het bewaarbeleid van 30 dagen voor Gmail kan ertoe leiden dat berichten vertraagd definitief worden verwijderd.
De standaardperiode is 30 dagen.
Omdat bij IMAP de berichten altijd op de server staan, ipv op je apparaten, zal de mailbox in de loop van de tijd steeds groter worden. En omdat de mail op de server staat, zal een mail die je verwijdert op apparaat A ook op apparaat B verdwijnen.
Open Outlook, ga naar Account instellingen en dubbelklik op het emailadres. Klik op Meer instellingen en ga dan naar tabblad Geavanceerd. Zet het vinkje bij 'Kopie van berichten op server achterlaten' en bij 'Verwijderen na 14 dagen'. Let op: dit moet je instellen op elk apparaat, anders verdwijnt de mail alsnog.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk. Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Wanneer u per ongeluk een e-mailbericht verwijdert uit uw -e-mail, kunt u dergelijke items herstellen als ze nog steeds in de map Verwijderde Items of Ongewenste e-mail staan. In sommige gevallen kunt u zelfs items herstellen nadat de map Verwijderde Items is leeggemaakt.
Je kan je persoonlijke bericht terugvinden door jezelf aan te melden op deze pagina, door in de rechterbovenhoek op Aanmelden te klikken. Het persoonlijke bericht zelf, kan je herkennen aan de rode tekst: "Er is een persoonlijk bericht voor dit bericht.
In iOS is het mogelijk om automatisch e-mailberichten te verwijderen, dit zijn berichten die zich in de prullenmand bevinden. Sommige iOS gebruikers klagen over het spontaan verwijderen van berichten. Dit laatste heeft te maken met het synchroniseren van je e-mailberichten.
In iCloud worden verwijderde e‑mails bijvoorbeeld nooit langer dan 30 dagen bewaard, zelfs niet als je 'Nooit' selecteert. Neem geen persoonlijke informatie op in uw opmerking. De maximale tekenlimiet is 250.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Een verwijderde e-mail terugzetten
linksbovenin om je postbussen weer te geven en tik vervolgens op de postbus 'Prullenmand' van een account. Tik op de e-mail die je wilt terugzetten.
Dit werkt zo: Heb je een verwijderd bericht ontvangen, verwijder Whatsapp dan van je telefoon. Installeer de app opnieuw, zodat je de vraag krijgt of je chats wilt herstellen via de reservekopie. Klik op 'ja', en je zult zien dat je alle verwijderde berichten te zien krijgt.
Selecteer een Exchange of Microsoft 365 account en klik vervolgens op Wijzigen. Verplaats de schuifregelaar onder Offline-instellingen om de gewenste tijd in te stellen, zoals Alles, 12 maanden, 6 maanden, 3 maanden of 1 maand. Opmerking: Als u een Outlook 2016 gebruikt, kunt u ook een periode van 3 dagen selecteren.
Hoe zoek ik de map Archief? Standaard zoekt Outlook in uw hele postvak als u naar items in Outlook zoekt via de functie Zoeken in huidig Postvak boven aan uw mappenlijst. Als u alleen in uw archiefmap wilt zoeken, moet u eerst de map Archief in de mappenlijst selecteren.
Open de Prullenbak door te dubbelklikken op het pictogram op het bureaublad. Zoek en selecteer de bestand(en) en/of map(pen) die je wilt herstellen. Klik met de rechtermuisknop op de selectie en kies Terugzetten. De Prullenbak zal dan de verwijderde bestanden naar hun oorspronkelijke locatie herstellen.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken.
Log in op Gmail vanaf uw desktop / webbrowser. Klik op Opties | Instellingen | IMAP - en schakel IMAP in. Ga naar Labels - zoek naar "Alle e-mail" en selecteer Weergeven in IMAP .
2) Je account is inactief geworden. Wanneer je destijds in 2008 jezelf na een periode van 365 of meer dagen voor het eerst weer hebt aangemeld, is je mailbox inactief geworden. Je gegevens worden hiermee automatisch en permanent verwijderd van de Outlook-server en zijn niet langer herstelbaar.