Levertijd Online
Bij Online duurt het gemiddeld 2 tot 3 weken voor je aangesloten bent op het internet. Wanneer je gebruikmaakt van de overstapservice, duurt het een week langer.
Je provider helpt je dan met overstappen op de juiste datum naar het nieuwe adres. Gemiddeld heeft een provider hier een week of twee voor nodig. Dien het verzoek daarom een week of vier voor je daadwerkelijke verhuizing in. Dan weet je zeker dat je goed werkend internet hebt in je nieuwe huis.
Levert je huidige provider ook op je nieuwe adres? Dan neem je als het ware je abonnement voor internet en tv (en eventueel vast bellen) mee. Levert je huidige provider niet op het nieuwe adres en zit je nog wel binnen de eerste contractduur? Neem dan contact op met je provider.
KPN maakt het je makkelijk en regelt samen met jou je verhuizing van je KPN producten. Je kunt je verhuizing aan ons doorgeven van 3 maanden voor de verhuizing tot 2 weken van tevoren. Zodra je je verhuizing hebt doorgegeven, kun je je pakket niet meer aanpassen, dus hou hier rekening mee bij het doorgeven.
In beide gevallen moet u rekening houden met een levertijd van minimaal 3 weken. U moet de verhuizing dus tijdig doorgeven aan KPN en als u overstapt naar een nieuwe provider dan heeft deze ook ongeveer 3 weken nodig om alles op tijd te activeren. Zorg dat u dus op tijd bent anders zit u tijdelijk zonder internet.
Een verhuizing is gratis als op de dag van afsluiting het nieuwe adres aangesloten kan worden. Er dient een daadwerkelijke verbinding te zijn. Heb je een gat in de tijd dan wordt verhuizen van bestaand abonnement onmogelijk, want er is geen aansluiting om op te leveren.
Zo geniet je vanaf drie tot vijf werkdagen al van je nieuwe internetverbinding, telefoon en TV! Met Ziggo verhuizen is dus bijzonder eenvoudig en kan ook nog eens voordelig uitpakken. Je profiteert altijd van stabiel en snel internet tegen een aantrekkelijke prijs.
Hoe lang moet je bij een provider blijven? Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.
De doorlooptijd van een aansluiting is 4 tot 16 weken. In het beste geval leggen we de nieuwe kabel binnen 4 weken bij je aan.
Je kunt je verhuizing doorgeven in je Ziggo account. De verhuisservice kost jou als klant helemaal niets en is dus helemaal gratis. Je betaalt geen verhuis- of administratiekosten. Wanneer je verhuist neem je je apparatuur zoals je modem en Mediabox gewoon mee naar je nieuwe huis en deze sluit je zelf aan.
Hoe lang duurt het voor je aangesloten wordt bij aanvraag van een nieuwe aansluiting? Tegenwoordig zit tussen de aanvraag en de daadwerkelijke levering minimaal 3 weken.
Het bestellen van een internet abonnement kan makkelijk via onze vergelijker. Nadat je een passend abonnement hebt gevonden klik je op 'bekijk'. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de website van de provider waar het enige wat je nog hoeft te doen is om een online aanmeldformulier in te vullen.
Geef je verhuizing uiterlijk drie dagen voor je verhuisdatum door. We zorgen dat je nieuwe adres klaar is voor internet en tv.
Welke internetsnelheid goed is hangt af van je eigen gebruik. Als je vaak iets downloadt, uploadt en veel films kijkt via internet heb je sneller internet nodig, dan als je alleen je mail gebruikt en je internet browser. De gemiddelde internetgebruiker heeft genoeg aan 50 tot 100 Mbit/s.
Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Eén werkdag. Na je bezoek aan de winkel of de website van je nieuwe operator of vóór de afgesproken datum van de nummeroverdracht, kijkt de nieuwe operator met de oude operator na of alles technisch in orde is om het nummer over te zetten. Na de technische validering duurt de nummeroverdracht hoogstens één werkdag.
Bel ons, dat werkt het snelste
Wil je jouw abonnement opzeggen omdat je gaat verhuizen of samenwonen? Dan raden we je aan om ons te bellen, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Bel vanaf je vaste Ziggo lijn naar 1200 (gratis). Of bel 0900 1884 (normaal tarief).
Contractduur en opzegtermijn
Meestal hebben contracten voor internet, bellen en tv een looptijd van één jaar. Hierna kun je direct opzeggen, met een opzegtermijn van 30 dagen. Als je tegelijk met de verhuizing wilt overstappen hoef je simpelweg een nieuw abonnement aan te vragen om vervolgens de huidige op te zeggen.
Bel ons dan op 0800 0402. Dan helpen we jou bij het wijzigen van jouw adres. We kunnen je ook direct helpen bij het verlengen van jouw abonnement.
Telefoonnummer KPN: 0800-0402
De telefonische klantenservice van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor al je vragen. Wil je contact opnemen met KPN klantenservice vanuit het buitenland dan kun je het volgende telefoonnummer bellen: +31 6 12001200.
Postadres KPN: Postbus 30000, 2500GA Den Haag.