Het opzeggen van een abonnement kan bij alle providers tot een maand voor het eindigen van het contract. De totale kosten voor het vervroegd opzeggen van een abonnement vallen vaak duurder uit dan wanneer je het abonnement laat doorlopen en elke maand de abonnementskosten betaalt.
Eigenlijk kunt u heel het jaar uw mobiel abonnement opzeggen. Maar als u midden in uw abonnement opzegt, zit u vaak wel aan kosten verbonden. Wilt u uw mobiel abonnement opzeggen? Dan kan dat bij de meeste providers vanaf twee maanden vóór afloop van uw huidige abonnement.
Een abonnement voor telefoon, internet of televisie sluit u af bij een provider, meestal voor een vaste periode. Bijvoorbeeld voor 1 of 2 jaar. In de afgesproken periode kunt u meestal niet opzeggen. Kijk in uw contract en de algemene voorwaarden of u eerder kunt opzeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
De maximale opzegtermijn is meestal 1 maand. Bij het opzeggen van een abonnement moet u vaak rekening houden met een opzegtermijn. Uw abonnement loopt dan nog even door vanaf het moment dat u opzegt. Een bedrijf mag niet meer vragen dan de maximale opzegtermijn.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. TV, Internet en/of Vast Bellen Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
T-Mobile hanteert een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van uw contractperiode.
Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dat kan, als je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt. Geef in dit geval bij je opzegging door dat je je contract wilt afkopen.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
Je kunt 120 dagen voor het contracteinde een verlenging in gang te zetten. Je kunt dan ook meteen een nieuw toestel uitzoeken en in gebruik nemen. Verder heeft voor het contracteinde verlengen alleen zin als je een nieuwe telefoon mét lening wilt hebben.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Een nieuw telefoon krediet is gekoppeld aan een nieuw abonnement. Op het moment dat je, 4 maanden voor het aflopen van je huidige contract, kunt verlengen kun je een nieuw toestel ontvangen.
Helaas is het niet mogelijk om een Internet en TV abonnement te pauzeren. Als het contract verlopen is kan je het abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen op het moment dat je er weer gebruik van wil maken. Mocht je dit willen dan kan je het beste bellen met het nummer 0800 0402, misschien heb je inmiddels al gedaan.
Leen je meer dan 250 euro voor je telefoon? Dan zijn providers wettelijk verplicht om je in de BKR te registreren. Ze zijn dan ook wettelijk verplicht om een BKR-check te doen. Zo controleren ze of je de lening kunt afbetalen.
Sinds 1 mei 2017 word je geregistreerd bij het BKR als je een mobiele telefoon abonnement afsluit boven de € 250,-. De registratie geldt alleen voor de afbetaling van je toestel, niet voor maandelijkse kosten zoals bellen en internetten.
Zolang je een telefoonkrediet hebt, is die bekend bij ons. Zodra je voor de laatste keer je telefoonkrediet hebt betaald, laat de telecomaanbieder ons dat weten. Je registratie blijft dan nog 5 jaar staan. Daarna wordt die verwijderd.
Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. Natuurlijk kun je ook online opzeggen via het online opzegformulier.
Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen. Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Extra zenders zijn maandelijks opzegbaar.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.