Na 40 minuten gaat u extra kosten betalen per minuut. U vind onze tarieven op e-mobility.lidl.nl.
Retaildiscounter Lidl stopt met het aanbieden van de mogelijkheid voor klanten om gratis hun auto op te laden. Afrekenen gaat voortaan via de eigen app Lidl Plus.
Voordelig laden via LidlPlus, de klantenapp van Lidl
Klanten kunnen laden aan een voordelig tarief via de Lidl Plus App. Zowel voor de snelladers (DC) als voor laders met wisselstroom (AC) gelden sterk concurrentiële prijzen. Zo kan snel laden aan 0.55 euro/kWh en traag laden aan 0.38 euro/kWh*.
De gratis laadpunten worden meestal geïnstalleerd op de parkings van winkelcentra, supermarkten of zelfs bioscopen. Wees echter voorzichtig, deze praktijk staat op het punt te verdwijnen. Er zijn ook gratis laadpunten in hotels, restaurants en autodealers.
Betaal makkelijk en snel voor Lidl-tarieven of met uw eigen laadpas. Met betrekking tot de tarieven maken we onderscheid in regulier-laadstations (AC) en snel-laadstations (DC): Tarief regulier-laadstation: € 0.50 €/kWh (AC)Tarief snel-laadstation: € 0.56 €/kWh (DC)
Gewoon laden
Als je een eigen laadpaal hebt (of wallbox, indien hij niet op een paal staat maar aan de muur is gemonteerd), dan heb je daarvoor geen abonnement nodig. Voor een publieke laadpaal is dit doorgaans wel nodig. Bij zo'n abonnement hoort een laadpas.
Ikea biedt gratis laden aan in heel Europa, in vrijwel alle landen buiten Nederland.
Het is niet mogelijk om een laadpas bij Lidl aan te vragen. Wil je meer informatie over de laadpalen bij onze Lidl filialen klik dan hier. Op deze pagina vind je de algemene gebruikersvoorwaarden, instructies en tarieven van onze laadpalen. Was deze informatie nuttig?
McDonald's hand in hand met Vattenfall
Bij al die snelladers laad je 100 procent fossielvrije stroom, opgewekt met Nederlandse windmolens. Tot en met 31 december 2022 betaal je hier € 0,5014 per kWh voor. De nieuwe tarieven zijn nog niet bekend.
Elektrisch rijden is goed voor het milieu en is belastingtechnisch ook nog eens voordeliger. Zo hoef je bij de aanschaf van een volledig elektrische auto geen aankoopbelasting (BPM) af te dragen en is er geen wegenbelasting verschuldigd. Verder geldt er sinds 1 juli 2020 een subsidieregeling voor elektrische auto's.
In Nederland betaal je gemiddeld zo'n 0,39 euro per kWh aan de openbare laadpaal. In deze gemeenten is het laden veel goedkoper. Het goedkoopst je elektrische auto opladen kan in de gemeenten Losser, Staphorst en West Maas en Waal. De prijzen in de gehele top 10 goedkoopste gemeenten liggen niet ver uit elkaar.
Betaling via Creditcard of E-wallet: Veel laadpalen bieden ook de mogelijkheid om te betalen met een creditcard of een elektronische portemonnee (e-wallet). Hierdoor kun je direct bij het laadpunt betalen zonder dat je een laadpas nodig hebt.
Wat is goedkoper: tanken of je elektrische auto opladen? Elektriciteit is per kilometer een stuk goedkoper dan benzine, aldus Gaslicht.com. Natuurlijk rijzen de energieprijzen momenteel wel de pan uit. Hoeveel je precies betaalt, hangt af van je energiecontract.
Bij ongeveer 80 vestigingen van de Aldi Süd (Zuid Duitsland) kon je tot 2023 gratis snelladen tijdens het boodschappen doen. Inmiddels kost dit €0,39/kWh. Gratis aan te vragen, geen maandelijkse kosten.
In Nederland kun je met iedere Nederlandse laadpas bij elke openbare laadpaal je elektrische auto opladen. Er is een groot aanbod van aanbieders van laadpassen. Er zijn er wel 500 in heel Europa.
Subsidie laadpaal (eigen) bedrijf? Jazeker!Je kan als zzp'er aanspraak maken op subsidie voor elektrische laadpalen - waaronder de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil).
E-Flux rekent 32 eurocent starttarief per laadsessie met een Pay-As-You-Charge laadpas; waar je met een Orange abonnement onbeperkt kunt laden. (Wees je wel bewust van laadpalen buiten het E-Flux netwerk; deze aanbieders rekenen soms zelf een starttarief.)
Gebruik je een openbare laadpaal in een gebied waar betaald parkeren geldt? Dan moet je parkeergeld betalen voor de tijd dat je auto op de laadplek staat. Behalve als je een parkeervergunning voor dat gebied hebt, waardoor je er gratis mag staan.
Om de afname van de capaciteit te compenseren is het belangrijk om de accu rustig af te laten koelen. Snelladen zorgt voor meer warmte dan langzaam laden, waardoor het nodig is om de accu rustig af te laten koelen. Daarom gaat vanaf 80% automatisch het snelladen uit en gaat het opladen een stuk langzamer.
Waar het bij brandstofauto's om het aantal verbruikte liters gaat, spreken we bij elektrische auto's over het aantal kilowattuur (kWh). Hiermee wordt bedoeld hoeveel stroom de accu kan 'meenemen'. Algemeen wordt er geschreven dat je op één kWh aan elektriciteit ongeveer 5 kilometer elektrisch rijdt.