Meestal wordt uw inschrijving binnen 4 weken verwerkt. U krijgt per post een bevestiging van uw inschrijving met daarbij een overzicht van uw geregistreerde gegevens en uw burgerservicenummer (bsn).
U betaalt uw uittreksel online bij de aanvraag. U krijgt het uittreksel binnen 7 werkdagen thuisgestuurd. Als u naar het gemeentehuis komt, betaalt u het uittreksel contant of met pin aan de balie. Het uittreksel krijgt u meteen mee.
Raadpleging van de BRP door banken en notarissen is slechts toegestaan voor zover dat noodzakelijk is voor het goed kunnen uitvoeren van het cliëntenonderzoek op grond van de Wwft.
Je kunt je eigen gegevens in de BRP altijd inzien bij jouw gemeente. Dit is gratis. Als je een overzicht op papier wilt, vragen gemeenten daar meestal een vergoeding voor.
Bent u advocaat?Dan kunt u uittreksels uit de Basisregistratie Personen (BRP) en afschriften uit de Burgerlijke Stand opvragen.
Het uittreksel wordt altijd per post opgestuurd naar het adres in het buitenland waarmee u geregistreerd staat in de RNI. Het uittreksel wordt binnen 3 weken na uw aanvraag verstuurd.Hoelang de post erover doet, verschilt per land.
Hoelang duurt het
Meestal wordt uw inschrijving binnen 4 weken verwerkt. U krijgt per post een bevestiging van uw inschrijving met daarbij een overzicht van uw geregistreerde gegevens en uw burgerservicenummer (bsn).
Voor het huren van een woning heb je in de meeste gevallen eenBRP-uittreksel met persoonsgegevens nodig. Dit uittreksel bevat de basisinformatie die de verhuurder nodig heeft om te controleren wie je bent en waar je woont.
Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.
Via MijnOverheid kunt u een aantal van deze gegevens bekijken. Ook leest u hoe u uw gegevens kunt (laten) aanpassen, als er iets niet klopt. U kunt bijvoorbeeld de volgende gegevens bekijken: Uw inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP)
Op MijnOverheid kunt u zien welke gegevens de overheid heeft over u, uw werk, AOW-pensioen, huis, auto en studie. Elke Nederlander van 14 jaar of ouder heeft een account op MijnOverheid.
Ja, een advocaat kan onder bepaalde voorwaarden BRP-gegevens opvragen voor een dagvaarding als alleen de naam van een persoon bekend is. De advocaat moet echter voldoen aan de wettelijke vereisten voor de toegang tot deze gegevens, zoals het aantonen van een gerechtvaardigd belang en het volgen van de juiste procedure.
Vraag een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Aanvragen kan online via DigiD.
Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 24,50. Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.
Als je dringend een huurwoning nodig hebt, kan MijnUrgentie je helpen met een urgentieverklaring. Een urgentieverklaring geeft je voorrang bij het toewijzen van een huurwoning, waardoor je sneller een woning kunt vinden.
De inkomensgrens daarvoor is € 52.671 (prijspeil 2024) voor meerpersoonshuishoudens. Deze grens is hoger dan voorgaande jaren, zodat meer gezinnen met een middeninkomen een sociale huurwoning van een woningcorporatie krijgen. De inkomensgrens voor eenpersoonshuishoudens is € 47.699 (prijspeil 2024).
Verhuurders kunnen niet op systematische wijze (op basis van een autorisatiebesluit van de Minister) gegevens verstrekt krijgen uit de basisregistratie personen (BRP) over wie ingeschreven staat op een bepaald adres.
Dit hangt af van uw persoonlijke situatie en de documenten die nodig zijn. Het duurt maximaal 2 weken totdat de gemeente u inschrijft. U krijgt een brief als u ingeschreven staat.
Zodra we uw wijziging binnen hebben, duurt de verwerking ervan nog ongeveer 3 weken. Twijfelt u of u onze post 3 weken na het doorgeven van de adreswijziging op het nieuwe adres ontvangt? Belt u dan de BelastingTelefoon: +31 555 385 385.
U kunt via MijnOverheid.nl controleren met welke gegevens u staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Woont u in het buitenland en lukt het niet online? Dan kan het ook via een gemeente met een RNI-loket.
Hoe lang duurt het? Als u de aanvraag op een werkdag vóór 12.00 uur doet, dan versturen wij het uittreksel binnen 5 werkdagen. De post doet er ongeveer 48 uur over, maar soms langer. Bij een aanvraag op vrijdagmiddag (na 12.00 uur), zaterdag of zondag, gaat het uittreksel na het weekend op de post.
Een uittreksel BRP met woonhistorie en aantal personen is nodig als je nu nog géén huurder van de Woonplaats bent. Heb je gereageerd op een woning voor tenminste 3 of 5 personen? Dan is het uittreksel óók nodig als je nu al wel van De Woonplaats huurt.
Als u met spoed een aanvraag nodig heeft, maak dan een afspraak aan de balie. Is er volgens de agenda op korte termijn geen afspraak mogelijk? Bel dan de gemeente.